Природа 2 клас
Тема: Кругообіг води в природі
Мета: сформувати у дітей уявлення про кругообіг води в природі; ознайомити з тепловими процесами: випаровуванням і конденсацією; закріпити знання учнів про різні стани води і її властивості; розвивати спостережливість і допитливість, вчити робити висновки з дослідів та практичних робіт; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Розкажіть, як правильно розміщувати термометр для вимірювання температури повітря.
— Що означають значки біля чисел: 0°; +52°; –50°?
— При якій температурі буде тепліше: +10° чи –10°?
2. Р обота над загадками
*********************
Йшов довгов’яз,
В сиру землю зав’яз. (Дощ)
*********************
Білі овечки по небу блукали,
впали додолу, в річку попали. (Хмари)
— Діти, а ви знаєте, звідки береться дощ? (Він ллється з хмари.)
— А як дощик потрапляє в хмару?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся із властивостями води, дізнаєтеся про рух води в природі.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 28–30)
— Пригадайте, чи доводилося вам спостерігати за хмаринками на небі.
— Поясніть, чому не знайдеш на небі двох схожих хмаринок.
— Проведемо дослід.
Дослід. Заповніть дві склянки наполовину водою. Перевірте, щоб рівень
води в них був однаковий, і позначте його фломастером або смужкою паперу. Одну склянку щільно накрийте фольгою.
— Залиште обидві склянки в теплому місці на кілька днів. Знову перевірте рівень води. У якій зі склянок води стало менше? Що відбулося?
— Під дією тепла вода випаровувалася в обох склянках. Але кришка з фольги не дала водяній парі з однієї склянки потрапити в повітря.
— Чому в склянці з фольгою рівень води виявився вищим?
— Що називають випаровуванням?
— Що відбувається з водою на Землі під дією сонячних променів?
— Що утворюється, коли невидима водяна пара охолоджується? Як утворюються хмари?
— Розгляньте малюнок на с. 29. Чому іде дощ чи сніг?
— Що називають конденсацією?
— Куди потрапляє вода, що повернулася на землю у вигляді опадів — дощу чи снігу?
— Що називають кругообігом води в природі?
— Розгляньте макет на с. 30 і поясніть кругообіг води в природі.
Перевір себе
— Поясни, звідки береться дощ.
— Як утворюються хмари?
— Куди діваються калюжі після дощу?
— Що таке випаровування і конденсація? Що між ними спільного, а чим вони відрізняються?
Підсумок. Перехід води з рідкого стану в газоподібний (пара) називають випаровуванням. Перехід водяної пари у рідкий стан називають конденсацією. Завдяки випаровуванню і конденсації відбувається кругообіг води в природі.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Д емонстрація. Модель хмари
— Діти, подивіться, як утворюються хмари й опади.
Учитель проводить дослід.
Щільно стиснути суху грудочку вати. Потім опустити її у блюдце з водою. Грудочка вати розгортатиметься і набрякатиме від води. Обережно підвести вату (пінцетом) за верхню частину над блюдцем. Якщо води вистачає, то краплі почнуть падати у блюдце.
Учитель пояснює дітям усі дії:
— Діти, уявіть, що в руках у мене маленька хмарка, вона насичується водою. Води набралося дуже багато. Наша хмарка перетворилася на хмару, крапельки не можуть утриматися в ній і починають падати. Йде дощ.
2. Д емонстрація. Виявлення води у рослинах та ґрунті
Учитель нагріває ґрунт на вогні, а зверху тримає скло. На склі осіли краплі води, отже, у ґрунті є вода. Вона випаровується. Учитель бере будь-яку кімнатну рослину. Щільно обгортає горщик водонепроникною плівкою і поміщає цю рослину під скляний ковпак. Через певний час можна побачити краплини вологи на стінках ковпака, яку випарувала рослина.
Висновок: вода є у ґрунті і у рослинах.
3. Р озв’язування природничих задач (див. Додаток на с. 14)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— З яким дивом природи ми сьогодні ознайомилися?
— Так звідки ж береться вода, яка ллється з неба? (Вода випаровується із землі, в небі остигає, випадає у вигляді опадів.)
— Чому море ніколи не переповнюється? (Постійно відбувається кругообіг води.)
— Що допомагає кругообігу води в природі? (Сонце, рух повітря допомагають кругообігу води в природі.)
VII. До машнє завдання
С. 28–30.
Тема: Кругообіг води в природі
Мета: сформувати у дітей уявлення про кругообіг води в природі; ознайомити з тепловими процесами: випаровуванням і конденсацією; закріпити знання учнів про різні стани води і її властивості; розвивати спостережливість і допитливість, вчити робити висновки з дослідів та практичних робіт; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Розкажіть, як правильно розміщувати термометр для вимірювання температури повітря.
— Що означають значки біля чисел: 0°; +52°; –50°?
— При якій температурі буде тепліше: +10° чи –10°?
2. Р обота над загадками
*********************
Йшов довгов’яз,
В сиру землю зав’яз. (Дощ)
*********************
Білі овечки по небу блукали,
впали додолу, в річку попали. (Хмари)
— Діти, а ви знаєте, звідки береться дощ? (Він ллється з хмари.)
— А як дощик потрапляє в хмару?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся із властивостями води, дізнаєтеся про рух води в природі.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 28–30)
— Пригадайте, чи доводилося вам спостерігати за хмаринками на небі.
— Поясніть, чому не знайдеш на небі двох схожих хмаринок.
— Проведемо дослід.
Дослід. Заповніть дві склянки наполовину водою. Перевірте, щоб рівень
води в них був однаковий, і позначте його фломастером або смужкою паперу. Одну склянку щільно накрийте фольгою.
— Залиште обидві склянки в теплому місці на кілька днів. Знову перевірте рівень води. У якій зі склянок води стало менше? Що відбулося?
— Під дією тепла вода випаровувалася в обох склянках. Але кришка з фольги не дала водяній парі з однієї склянки потрапити в повітря.
— Чому в склянці з фольгою рівень води виявився вищим?
— Що називають випаровуванням?
— Що відбувається з водою на Землі під дією сонячних променів?
— Що утворюється, коли невидима водяна пара охолоджується? Як утворюються хмари?
— Розгляньте малюнок на с. 29. Чому іде дощ чи сніг?
— Що називають конденсацією?
— Куди потрапляє вода, що повернулася на землю у вигляді опадів — дощу чи снігу?
— Що називають кругообігом води в природі?
— Розгляньте макет на с. 30 і поясніть кругообіг води в природі.
Перевір себе
— Поясни, звідки береться дощ.
— Як утворюються хмари?
— Куди діваються калюжі після дощу?
— Що таке випаровування і конденсація? Що між ними спільного, а чим вони відрізняються?
Підсумок. Перехід води з рідкого стану в газоподібний (пара) називають випаровуванням. Перехід водяної пари у рідкий стан називають конденсацією. Завдяки випаровуванню і конденсації відбувається кругообіг води в природі.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Д емонстрація. Модель хмари
— Діти, подивіться, як утворюються хмари й опади.
Учитель проводить дослід.
Щільно стиснути суху грудочку вати. Потім опустити її у блюдце з водою. Грудочка вати розгортатиметься і набрякатиме від води. Обережно підвести вату (пінцетом) за верхню частину над блюдцем. Якщо води вистачає, то краплі почнуть падати у блюдце.
Учитель пояснює дітям усі дії:
— Діти, уявіть, що в руках у мене маленька хмарка, вона насичується водою. Води набралося дуже багато. Наша хмарка перетворилася на хмару, крапельки не можуть утриматися в ній і починають падати. Йде дощ.
2. Д емонстрація. Виявлення води у рослинах та ґрунті
Учитель нагріває ґрунт на вогні, а зверху тримає скло. На склі осіли краплі води, отже, у ґрунті є вода. Вона випаровується. Учитель бере будь-яку кімнатну рослину. Щільно обгортає горщик водонепроникною плівкою і поміщає цю рослину під скляний ковпак. Через певний час можна побачити краплини вологи на стінках ковпака, яку випарувала рослина.
Висновок: вода є у ґрунті і у рослинах.
3. Р озв’язування природничих задач (див. Додаток на с. 14)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— З яким дивом природи ми сьогодні ознайомилися?
— Так звідки ж береться вода, яка ллється з неба? (Вода випаровується із землі, в небі остигає, випадає у вигляді опадів.)
— Чому море ніколи не переповнюється? (Постійно відбувається кругообіг води.)
— Що допомагає кругообігу води в природі? (Сонце, рух повітря допомагають кругообігу води в природі.)
VII. До машнє завдання
С. 28–30.
Немає коментарів:
Дописати коментар