понеділок, 23 листопада 2015 р.

Основи здоров'я 4 клас ЖИТТЯ І БЕЗПЕКА ЛЮДИНИ

ЖИТТЯ І БЕЗПЕКА ЛЮДИНИ
Мета
Пояснити виникнення і значення понять «безпека» і «небезпека»; вчити розрізняти природні небезпеки і ті, що створила людина; формувати вміння приймати правильні рішення у небезпечній ситуації; вчити турбуватися про своє життя, здоров’я та своїх близьких.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- пояснити значення слів «безпека» і «небезпека»;
- навести приклади небезпечних ситуацій;
- розказати, як уникати небезпечних ситуацій;
- назвати правила поведінки у небезпечній ситуації;
- продемонструвати варіанти виходу із небезпечної ситуації.
Обладнання і матеріали
- картки з іменами «ЧУР» і «ПЕК»;
- деформовані речення:
ИЛОКІН ЕН ЙАКСУПО ИКУР ДЕРЕП ЮОКЕПЗЕБЕН
(Ніколи не опускай руки перед небезпекою),
ИДЖВАЗ ЯСИРОБ АЗ ЄОВС ЯТТИЖ
(Завжди борися за своє життя);
- вирізані з паперу іскорки, кружечки і сердечка за кількістю учнів для роботи в трьох групах;
- на кожну парту деформовані речення (розрізані на окремі слова):
НАМАГАЙСЯ ЖИТИ ТАК, ЩОБ НЕ СТВОРЮВАТИ
НЕБЕЗПЕЧНИХ СИТУАЦІЙ.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання                      3 хв.
Уявна подорож                           4 хв.
Робота в групах                           8 хв.
Руханка                                        2хв.
Інформаційне повідомлення      3 хв.
Робота над казкою                      8 хв.
Практична робота                       9 хв.
Підсумкове завдання                  3 хв.
Стартові завдання (підготувати дітей до вивчення нового матеріалу)
1. Пригадати, що для людини найціннішим є її життя.
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Виконати стартове завдання в підручнику на с. 6. Пригадати, які небезпечні ситуації траплялися влітку. Спрогнозувати, як можна було їх уникнути.
Уявна подорож (з’ясувати виникнення і значення слів «безпека» і «небезпека»)
Запропонувати дітям подорож у давні часи, коли слов’яни поклонялися багатьом богам. Серед них був добрий бог Чур і злий – Пек (вчитель дає учням картки з їхніми іменами). Там, де був Пек, там було зло і неприємності (вчитель пропонує Пекові відійти).
- Зараз тут ви всі без Пека. Значить, тут немає зла і неприємностей. Тут безпека.
Тепер Пек підходить.
- Тепер не без Пека, тобто не без зла. Відповідно, є лихо і неприємності, небезпека.
Прочитати в підручнику на с. 6 текст «Безпека і небезпека».
- Яку ситуацію вважають безпечною? (Ту, в якій немає Пека, тобто зла).
- Яку ситуацію вважають небезпечною? (Ту, в якій не обходиться без Пека, тобто є зло і неприємності).
Виконати завдання в зошиті на с. 4 і завдання 1 на с. 5 – розгадати кросворд. (Війна, ожеледиця, буря, пожежа, гроза, повінь, епідемія, конфлікт, аварія).
Робота в групах (вчити розрізняти природні небезпечні ситуації і ті, що створені людиною)
Прочитати текст у підручнику на с. 7 «Безпека життя і діяльності людини».
Об’єднати дітей у три групи. Записати на дошці (або на аркушах паперу) по 10 прикладів небезпечних ситуацій, помітивши літерами «П» і «Л», як показано на зразку в підручнику.
- Потрапити в зливу. (П)
- Гратися на будівельному майданчику. (Л)
- Потрапити під напад бездомної собаки. (Л)
- Вмикати електроприлад мокрими руками. (Л)
- Перебігати дорогу на червоне світло світлофора. (Л)
- Відчинити двері незнайомцеві. (Л)
- Сісти в машину до незнайомої людини. (Л)
- Загубитися на екскурсії. (Л)
- Гратися на горищі будинку. (Л)
- Обморозитися. (П)
Виконати завдання в зошиті на с. 5.
Висновок: більшість небезпечних ситуацій, в які ми потрапляємо, виникають з вини самої людини.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Вчитель називає дію. Якщо вона безпечна, діти крокують, якщо
небезпечна – присідають.
На вулиці взимку гратись.
На санчатах покататись.
В постелі лежачи читати.
З м’ячем біля дороги грати.
Овочі немиті їсти.
Олівці і ручки гризти.
В футбол грати на роздоллі.
В зливу йти без парасолі.
Інформаційне повідомлення (вчити правильно діяти у небезпечній ситуації)
Прочитати повідомлення на с. 8 «Як діяти у небезпечній ситуації».
- Чому важливо не панікувати в небезпечній ситуації?
- Що допоможе прийняти правильне рішення?
- Вам допоможуть знання, уміння, які ви отримуєте на уроках. А
ще – сила духу, про яку ви дізнаєтеся з казки.
Робота над казкою (довести, що треба боротися за своє життя)
Прочитати «Казку про двох жабок» на с. 8. Перед читанням пояснити, що масло можна не тільки купити в магазині, а й зробити самому. Для цього треба колотити сметану, і згодом у ній з’являться грудочки масла.
Дати відповіді на питання:
- Чому загинула одна жабка? (Бо вона не захотіла боротися за
життя, виявилася слабкою).
- Чи знала друга жабка, що, борсаючись, зіб’є грудочки масла, які її врятують? (Ні. Для неї це стало щасливою випадковістю).
- Але чому ж тоді вона продовжувала борсатися? (Бо мала силу духу, не запанікувала, боролася за життя).
Запропонувати дітям прочитати деформовані речення:
ИЛОКІН ЕН ЙАКСУПО ИКУР ДЕРЕП ЮОКЕПЗЕБЕН
(Ніколи не опускай руки перед небезпекою)
ИДЖВАЗ ЯСИРОБ АЗ ЄОВС ЯТТИЖ
(Завжди борися за своє життя).
Висновок: потрапивши в небезпеку, ніколи не складай рук, борися за своє життя.
Практична робота (практично відпрацювати поведінку в небезпечних ситуаціях)
Роздати дітям іскорки, кружечки і сердечка. Запропонувати об’єднатися у три групи, відповідно до того, що з перелічених предметів дісталося учневі. Кожна група отримує ситуацію, описану в підручнику на с. 9 і виконує завдання, вміщені на с. 9. Проаналізувати запропоновані дітьми варіанти і вибрати найкращий.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Чому життя – це найвища цінність?
2. Хто має турбуватися про твоє життя?
3. Роздати на кожну парту деформовані речення. Діти мають скласти пораду:
НАМАГАЙСЯ ЖИТИ ТАК, ЩОБ НЕ СТВОРЮВАТИ НЕБЕЗПЕЧНИХ СИТУАЦІЙ.

Немає коментарів:

Дописати коментар