ПРОФІЛАКТИКА ПОРУШЕНЬ ЗОРУ, СЛУХУ, ПОСТАВИ
Мета
Пояснити значення зору і слуху для людини; познайомити з правилами збереження зору і слуху; розказати про «шкільні хвороби»; формувати звички, направлені на уникнення «шкільних хвороб».
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- довести значення зору і слуху для людини;
- назвати способи уникнення «шкільних хвороб»;
- продемонструвати вправи для збереження зору;
- прокоментувати власні звички, що впливають на зір і слух.
Обладнання і матеріали
- 4 аркуші паперу;
- 4 предмети: яблуко, апельсин, книга, пенал;
- 4 аркуші паперу формату А-4 з заголовками «Моїм вухам корисно», «Моїм вухам шкідливо»;
- незавершені речення
«КОЛИ ЛЮДИНА ВТРАЧАЄ СЛУХ, ТО…»
«ЩОБ НЕ ВТРАТИТИ ЗІР, ТРЕБА…».
Що підготувати заздалегідь
Принести хусточки, щоб зав’язувати очі.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 7 хв.
Проблемне питання 4 хв.
Інформаційне повідомлення 4 хв.
Руханка 2 хв.
Робота в групах 9 хв.
Практична робота 9 хв.
Підсумкове завдання 5 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:
- Що таке «гіподинамія»?
- Як уникнути її наслідків?
- Чому слід загартовуватися?
- З яких процедур треба починати?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Виконати стартове завдання на с. 34 підручника. Об’єднати дітей у 2 групи. Одна група отримує яблуко і книгу, друга – пенал і апельсин, причому протилежні групи не повинні бачити предмети одна одної. Діти загортають отримані предмети у папір і передають іншій групі. Потрібно вгадати, що знаходиться у пакунку (можна виконувати будь-які операції, але не розгортати).
- Що допомогло впізнати предмет? (Нюх, дотик, слух).
4. Розглянути малюнки в підручнику на с. 34.
- Які органи чуття є в людини? (Слух, нюх, смак, зір, дотик).
Висновок: органи чуття забезпечують нас інформацією про навколишній світ.
Проблемне питання (з’ясувати значення зору)
Запропонувати кожному зав’язати собі очі і виконати такі завдання:
- Спробуйте прочитати текст у підручнику.
- Спробуйте написати у зошиті.
- Скажіть, яка погода за вікном.
- Розкажіть, який одяг у вашого сусіда.
- Встаньте і спробуйте пройти.
Розв’язати очі і пояснити, чому зір дуже важливий для людини.
Інформаційне повідомлення (з’ясувати, як берегти зір)
Прочитати в підручнику на с. 35 текст «Як зберегти зір».
- Як зберегти свій зір? (Берегти очі від травм. Стежити за освітленням. Не читати у транспорті. Не зловживати телевізором. Робити зарядку для очей).
- Коли потрібно робити вправи для очей? (Кожні 30 хвилин під час занять).
Виконати завдання 1 в зошиті на с. 16.
Висновок: щоб надовго зберегти зір, слід дотримуватись вищевказаних правил.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Вчитель показує певну вправу, а називає іншу. Діти повинні робити те, що чують, а не те, що бачать.
- Підняли руки вгору! (А сам кладе їх на пояс).
- Підстрибнули! (А сам присідає) і т.п.
Робота в групах (скласти правила догляду за вухами)
Прочитати в підручнику на с. 36 текст «Як доглядати за вухами».
Об’єднати дітей у 4 групи. Кожній групі роздати аркуш паперу. Діти мають скласти правила безпечного догляду за вухами.
Моїм вухам корисно Моїм вухам шкідливо
Слухати не дуже гучну музику. Слухати дуже гучну музику.
Чистити ватними паличками Встромлювати у вухо предмети.
вушну раковину.
При потребі звертатися до лікаря. Потрапляння води під час купання.
Виконати завдання 2 в зошиті на с. 16.
Практична робота (розвивати вміння боротися зі «шкільними хворобами»)
Прочитати в підручнику на с. 37 текст про «шкільні хвороби».
- Що називають «шкільними хворобами»?
- Як їм запобігти?
Об’єднати дітей у 3 групи. Прочитати в рамочці на с. 37 підручника інформацію і підготувати пантоміму про будь-який вид рухової активності, що допоможе уникнути порушення зору (1 група), постави (2 група),
плоскостопості (3 група).
Демонстрація.
Виконати завдання в зошиті на с. 17.
Висновок: фізичні вправи є профілактикою «шкільних хвороб».
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Чому необхідно турбуватися про зір і слух?
2. Доповни речення:
«КОЛИ ЛЮДИНА ВТРАЧАЄ СЛУХ, ТО…»
«ЩОБ НЕ ВТРАТИТИ ЗІР, ТРЕБА…»
3. Які з записаних вами правил догляду за вухами ви використовуєте (не використовуєте?)
- Я вже знаю, що …, і я це роблю.
- Я ще не знав, що …, але відтепер буду так робити.
Немає коментарів:
Дописати коментар