ЯК ВІДСТОЯТИ СЕБЕ
Мета
Вчити відстоювати власну точку зору; показувати шляхи протистояння насиллю; виховувати почуття власної гідності.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- розказати, як слід відстоювати власну думку;
- назвати шляхи боротьби з насиллям;
- подзвонити на лінію довіри;
- продемонструвати відмову від неприйнятної пропозиції.
Обладнання і матеріали
- картки з завданнями:
«ДАВАЙ ПРОГУЛЯЄМО УРОКИ»
«ВІЗЬМИ У МАМИ З ГАМАНЦЯ ГРОШІ»
«НЕ ДРУЖИТИМУ З ТОБОЮ, БО У ТЕБЕ НЕМАЄ ПЛАНШЕТА»;
- картки з деформованими прислів’ями:
Скажи мені, хто твій друг,… …ще небезпечніші, ніж розумні
вороги.
З розумним розуму наберешся,… …і я скажу, хто ти.
Дружіть з розумним, бо друзі …а з дурнем і останній загубиш.
дурні…
- телефон.
Що підготувати заздалегідь
Намалювати портрет свого друга.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 5 хв.
Робота в групах 5 хв.
Робота над віршем 6 хв.
Робота в парах 8 хв.
Руханка 3 хв.
Інформаційне повідомлення 3 хв.
Практична робота 5 хв.
Підсумкове завдання 5 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:
- Розкажіть ситуацію, яка свідчить про те, що вам вдалося подолати рису, яка заважала вашій дружбі з однолітками.
- Як слід поводитись, щоб мати вірних друзів?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Виконати стартове завдання на с. 60 підручника. Продемонструвати портрет свого друга і коротенько розказати про нього:
- Як познайомились?
- За що ти любиш свого друга (подругу)?
Робота в групах (вчити не піддаватися підбурюванням на погані вчинки)
Прочитати текст про вплив друзів на с. 60 підручника.
- Яку хорошу пропозицію ти отримував від товариша?
- Чи були погані пропозиції, від яких ти відмовився?
Об’єднати дітей у 3 групи. Кожна група отримує 1 прислів’я зі с. 60 підручника. Діти мають обговорити і пояснити значення кожного прислів’я.
Виконати завдання в зошиті на с. 28.
Висновок: друзі впливають один на одного.
Робота над віршем (вчити мати власну думку)
Прочитати текст «Як протистояти тиску однолітків» в підручнику на с.61.
- Чи траплялися з тобою подібні випадки?
- На що тебе підбурював товариш?
Прочитати в підручнику на с. 62 вірш А. Костецького «Справжні подруги».
- Чи дівчатка справжні подруги? Чому?
- Який спосіб тиску обрала дівчинка? (Погроза).
- Чи потрібно їй підкоритися? (Ні в якому разі).
- Як би вчинили ви на її місці?
Висновок: слід уміти відстояти свою точку зору.
Робота в парах (вчити відмовлятися від неприйнятної пропозиції)
Об’єднати дітей у пари. Прочитати в підручнику на с. 61 у рамочці поради. Потренуватися у парах відмовлятися від пропозиції, яку вчитель роздає на картці:
«ДАВАЙ ПРОГУЛЯЄМО УРОКИ»
«ВІЗЬМИ У МАМИ З ГАМАНЦЯ ГРОШІ»
«НЕ ДРУЖИТИМУ З ТОБОЮ, БО У ТЕБЕ НЕМАЄ ПЛАНШЕТА».
Продемонструвати відмови.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Пограти в гру «Справжній друг». Діти стають у коло, один учень з карткою «СПРАВЖНІЙ ДРУГ» в руках стає в центр кола. Він повинен назвати якусь рису свого справжнього товариша, не називаючи імені. Діти мають вгадати, хто це. Потім цей учень бере картку, стає в центр і розказує про свого справжнього друга:
- Він справжній друг, бо завжди поділиться зі мною.
- Він справжній друг, бо завжди посміхається…
Інформаційне повідомлення (розказати, як протистояти насиллю)
Прочитати в підручнику на с. 63 текст «Як боротися з насиллям».
– Чи праві насильники, що вважають себе героями?
– До кого треба звернутися по допомогу у разі виникнення подібної ситуації?
Виконати завдання в зошиті на с. 29.
Практична робота (практично відпрацювати розмову з консультантом дитячої лінії)
- А як бути в тому випадку, коли дитина з якихось причин не може розказати про свої проблеми батькам, вчителям? (Існує дитяча лінія довіри, куди можна анонімно подзвонити і попросити пораду, допомогу).
Прочитати в підручнику на с. 63 номер дитячої лінії довіри.
Потренуватися у класі вести розмову з консультантом (кілька учнів демонструють варіанти телефонної розмови).
Вдома можна самостійно або з друзями здійснити дзвінок на дитячу лінію довіри і розпитати, в яких ситуаціях можна звертатися за телефоном 0-800-500-225.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Чому не можна залишатися байдужим, якщо бачиш прояви насилля?
2. Пригадай ситуації, коли ти зміг відмовитися від недоброї пропозиції.
3. Об’єднай частини прислів’їв і поясни їх:
Скажи мені, хто твій друг,… …ще небезпечніші, ніж розумні.
вороги.
З розумним розуму наберешся,… …і я скажу, хто ти.
Дружіть з розумним, бо друзі …а з дурнем і останній загубиш.
дурні…
Немає коментарів:
Дописати коментар