ХВОРОБИ, ЯКІ НАБУЛИ СОЦІАЛЬНОГО ЗНАЧЕННЯ
Мета
Пояснити поняття «соціально значущі хвороби»; розказати про небезпеку туберкульозу, ВІЛ-інфекції; формувати звички, які допоможуть захиститися від зараження цими хворобами.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- назвати інфекційні та неінфекційні соціально значущі хвороби;
- назвати способи захисту від туберкульозу;
- розказати про небезпеку від ВІЛ-інфекції;
- продемонструвати безпечні ситуації щодо інфікування ВІЛ.
Обладнання і матеріали
- картки із словами «ВІТРЯНКА, АПЕНДИЦИТ, ГОРЗ, ЗУБНИЙ БІЛЬ, ГРИП, ГАСТРИТ, КОНЬЮКТИВІТ;
- картки з завданнями: «ЯК УНИКНУТИ ЗАРАЖЕННЯ ВІД ЛЮДИНИ?», «ЯК УНИКНУТИ ЗАРАЖЕННЯ ВІД ТВАРИНИ?», «ЩО ДОПОМОЖЕ НЕ БОЯТИСЯ ЗБУДНИКІВ ТУБЕРКУЛЬОЗУ?»;
- картки та маркери на три групи.
Що підготувати заздалегідь
Кожному учневі принести малюнок, де показано, що родина веде здоровий спосіб життя (заняття спортом, прогулянки, загартовування і т.п.).
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 5 хв.
Інформаційне повідомлення 4 хв.
Робота в групах 6 хв.
Пантоміма 5 хв.
Руханка 2 хв.
Робота в парах 6 хв.
Колективний плакат 8 хв.
Підсумкове завдання 4 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на минулому уроці:
- Чим небезпечні засоби комунікації?
- Чи змінили ви своє ставлення до засобів комунікації після минулого уроку?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Виконати стартове завдання в підручнику на с. 80.
Діти називають відомі їм хвороби, вчитель демонструє заздалегідь заготовлені картки і вивішує на дошці:
Інфекційні Неінфекційні
ВІТРЯНКА АПЕНДИЦИТ
ГОРЗ ЗУБНИЙ БІЛЬ
ГРИП ГАСТРИТ
КОНЬЮКТИВІТ
Інформаційне повідомлення (розказати про соціально значущі хвороби)
Прочитати в підручнику на с. 80 текст «Що таке соціально значущі захворювання».
- Які хвороби відносять до соціально значущих?
- Чому їх так називають?
- Яка від них небезпека?
Робота в групах (розказати про туберкульоз)
Прочитати текст «Що треба знати про туберкульоз» у підручнику на с. 81. Об’єднати дітей у три групи. Роздати групам аркушики з завданнями: «ЯК УНИКНУТИ ЗАРАЖЕННЯ ВІД ЛЮДИНИ?», «ЯК УНИКНУТИ ЗАРАЖЕННЯ ВІД ТВАРИНИ?», «ЩО ДОПОМОЖЕ НЕ БОЯТИСЯ ЗБУДНИКІВ ТУБЕРКУЛЬОЗУ?». Діти мають, користуючись текстом у підручнику, підготувати розповідь про туберкульоз.
Обговорити.
Висновок: щоб не захворіти на туберкульоз, слід вести здоровий спосіб життя.
Пантоміма (пропагувати здоровий спосіб життя)
Діти по черзі виходять зі своїми малюнками, пантомімою показують те заняття, яке намалювали вдома. Решта вгадують. Співвідносять з малюнками, які вчитель закріплює на дошці.
Висновок: той, хто веде здоровий спосіб життя, турбується про своє здоров’я.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Стати в коло. Вчитель говорить завдання, діти самостійно добирають рухи.
- Доведіть, що ви спритні.
- Доведіть, що ви сильні.
- Доведіть, що ви стрункі.
- Доведіть, що ви пластичні.
- Доведіть, що ви граціозні.
Робота в парах (розказати про ВІЛ та СНІД)
Прочитати в підручнику текст на с. 82 «Коротко про ВІЛ-інфекцію».
Розглянути малюнок і пояснити, як ВІЛ руйнує клітини імунітету.
Об’єднати дітей у пари. Діти обговорюють питання в парах.
- Що уражує ВІЛ? (Клітини імунітету)
- Яка людина зможе боротися з ВІЛом? (Та, у якої сильний імунітет).
- А як зробити клітини імунітету сильними? (Вести здоровий спосіб життя).
- В чому підступність ВІЛ-інфекції? (Вона не проявляється ніякими симптомами. Її можна визначити лише шляхом спеціального аналізу).
- Якщо вчасно не визначити ВІЛ-інфіковану людину, що з нею буде через певний час? (У неї виникне СНІД).
- Чому хворий на СНІД може померти від найпростішої інфекції? (Бо він зовсім не має імунітету, який би боровся з інфекцією).
Висновок: щоб імунітет міг побороти страшні хвороби, треба робити його сильним – вести здоровий спосіб життя.
Виконати завдання в зошиті на с. 36.
Колективний плакат (розказати шляхи передачі ВІЛ-інфекції)
- ВІЛ-інфіковані люди можуть бути поряд з нами. Цього боятися не треба. Просто потрібно знати шляхи передачі інфекції, знати, що безпечно, а що небезпечно.
Прочитати в підручнику текст «ВІЛ-інфекція і діти» на с. 83. Закріпити на дошці картку «ВІЛ». Об’єднати дітей у три групи. Кожній групі дати кілька чистих карток і маркер. Діти мають назвати ситуацію, безпечну у спілкуванні з ВІЛ-інфікованими. Якщо вчитель підтверджує її, діти пишуть на картку, закріплюють на дошці.
Виконати завдання в зошиті на с. 37.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Що найбільше любить ваш імунітет?
2. Навіть соціально значущі хвороби. Чому їх так назвали?
3. Виконайте завдання в підручнику на с. 83 – покажіть пантомімою безпечні ситуації. Можна користуватися створеним плакатом: якщо учень показав якусь дію, вчитель знімає відповідну картку.
Немає коментарів:
Дописати коментар