СІМ’Я І ЗДОРОВ’Я
Мета
Пояснити, як спадковість впливає на здоров’я; вчити розрізняти успадковані риси зовнішності і характеру; формувати дружні стосунки у сім’ї.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- пояснити поняття «спадковість»;
- розказати умови успішного навчання;
- назвати помічників у навчанні;
- продемонструвати взаємодію у роботі.
Обладнання і матеріали
- аркуші паперу формату А-4 для роботи в парах;
- картки з завданнями:
НА ВИХІДНИХ РАЗОМ ЇДЕМО НА ДАЧУ
НА ВЕЛИКДЕНЬ ГОТУЄМО СВЯТКОВОГО КОШИКА
НА ВИХІДНИХ ЙДЕМО У ПОХІД
ВВЕЧЕРІ РАЗОМ ГОТУЄМО ВЕЧЕРЮ.
Що підготувати заздалегідь
Принести фото, де показані спільні заняття родини.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 6 хв.
Інформаційне повідомлення 4 хв.
Робота в групах 5 хв.
Робота над віршем 3 хв.
Руханка 2 хв.
Інсценування 12 хв.
Пантоміма 5 хв.
Підсумкове завдання 3 хв.
Стартові завдання (перейти до нового матеріалу)
1. Назвати тему і завдання уроку.
2. Прочитати вірш Л. Вознюк «Спадковість». Виконати завдання 1 в зошиті на с. 24.
3. Виконати стартове завдання в підручнику на с. 52:
Зовнішність Характер
колір шкіри працелюбність
овал обличчя упертість
колір очей доброта
колір волосся оптимізм
форма носа жадібність
форма губ щедрість
4. Запропонувати дітям розказати, на кого вони більше схожі і чим саме.
Виконати завдання 2 в зошиті на с. 24.
Інформаційне повідомлення (розказати, як спадковість впливає на здоров’я)
Прочитати в підручнику текст «Спадковість і здоров’я» на с. 53.
- Як бути, якщо ви успадкували схильність до захворювання? (Вести здоровий спосіб життя).
Виконати завдання в зошиті на с. 25.
Робота в групах (формувати дружні стосунки у сім’ї)
Прочитати текст «Здорова родина» у підручнику на с. 53.
Об’єднати дітей у пари. Роздати аркуші А-4. Запропонувати написати, чим діти можуть допомогти членам своєї родини:
МАМІ ТАТОВІ ДІДУСЕВІ БАБУСІ
Обговорити.
Висновок: у дружній родині всі допомагають один одному.
Робота над віршем (виховувати бажання допомагати мамі)
Прочитати вірш на с. 54.
- Чому хлопчик радіє марно?
- Чому він одразу не міг придумати, про що писати?
- Чи змогли б ви так відповісти своїй мамі? Чому?
- Що ви можете сказати про характер цього хлопчика?
Висновок: допомагати мамі слід не на словах, а на ділі.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Вчитель читає вірш, а діти пантомімою показують заняття.
Здоровим завжди хочу бути я.
Ось чим займається моя сім’я:
На річці любимо купатись.
На лижах взимку покататись.
В похід з палаткою йдемо.
Гриби у лісі беремо.
На великах мчимо із вітром.
Так радісно здоровим жити!
Інсценування (розказати про сімейні традиції)
Зробити виставку сімейних фото.
Прочитати в підручнику на с. 55 текст «Родинні традиції і здоров’я».
Дати відповіді на питання в підручнику.
Об’єднати дітей у 4 групи. Запропонувати кожній групі інсценізувати
сімейну традицію – роздати картки з завданнями:
На вихідних разом їдемо на дачу.
На Великдень готуємо святкового кошика.
На вихідних йдемо у похід.
Ввечері разом готуємо вечерю.
Діти демонструють інсценівки.
Висновок: родинні традиції зближують дітей і дорослих.
Пантоміма(впроваджувати нові сімейні традиції)
- Давайте поділимося сімейними традиціями. Якщо у когось у сім’ї їх мало, ви зможете запровадити нову традицію.
Прочитати у підручнику на с. 55 завдання.
Стати в коло. Діти по одному показують пантомімою сімейну традицію, решта вгадують.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Яку з запропонованих традицій ви хочете втілити в життя своєї сім’ї?
2. Чи не буваєте ви часом схожі на хлопчика Андрійка?
3. Доповніть речення: «У моїй сім’ї завжди разом…»
Немає коментарів:
Дописати коментар