понеділок, 23 листопада 2015 р.

Основи здоров'я 4 клас РУХ І ЗАГАРТОВУВННЯ

РУХ І ЗАГАРТОВУВННЯ
Мета
Познайомити з поняттям «гіподинамія»; розказати про наслідки гіподинамії та шляхи запобігання їм; ознайомити з принципами загартовування; формувати корисні звички.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- пояснити поняття «гіподинамія»;
- назвати шляхи запобігання наслідкам гіподинамії;
- продемонструвати силу, спритність, витривалість;
- розказати про власні способи загартовування.
Обладнання і матеріали
- малюнки електроприладів: пральна машина, кухонний комбайн, посудомийна машина, міксер;
- аркушики зі словами «СИЛА», «СПРИТНІСТЬ», «ВИТРИВАЛІСТЬ» за кількістю учнів;
- 4 аркуші паперу формату А-4;
- деформовані речення:
ВЗИМКУ КУПАТИСЯ В ОПОЛОНЦІ
ГУЛЯТИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ В БУДЬ-ЯКУ ПОРУ РОКУ
ХОДИТИ БОСОНІЖ ПО ТРАВІ
ХОДИТИ БОСОНІЖ ПО СНІГУ
ХОДИТИ БОСОНІЖ ПО КАМІНЦЯХ НА БЕРЕЗІ МОРЯ
ОБЛИВАТИСЯ ВОДОЮ ВЛІТКУ
ОБЛИВАТИСЯ ВОДОЮ ВЗИМКУ
ПРИЙМАТИ КОНТРАСТНИЙ ДУШ
ПРИЙМАТИ ХОЛОДНИЙ ДУШ, КОЛИ ВИМКНЕНО ГАРЯЧУ ВОДУ
СПАТИ З ВІДКРИТОЮ КВАТИРКОЮ.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання                     6 хв.
Інформаційне повідомлення    3 хв.
Руханка                                       3 хв.
Робота в групах                         8 хв.
Практична робота                     7 хв.
Складання порад                       8 хв.
Підсумкове завдання              5 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:
- Які ви вживаєте продукти, що містять багато вітамінів та мінералів?
- Яку сіль вживають у вашій родині?
- Чому необхідна профілактика йододефіциту?
- Які ви можете назвати напої, що корисні для вашого здоров’я?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Прочитати в підручнику на с. 30 текст «Що таке гіподинамія». Виконати стартове завдання. Вчитель демонструє малюнки електричних приладів, діти називають роботу, від якої ці прилади звільнили людину.
Пральна машина            - прати одяг руками.
Кухонний комбайн       - різати овочі.
Посудомийна машина   - мити посуд.
Міксер                                     - збивати.
Інформаційне повідомлення (дати уявлення про «гіподинамію»)
Прочитати в підручнику на с. 30 текст «Гіподинамія і здоров’я».
- Чому гіподинамія послаблює здоров’я?
- Як ви розумієте слова «замкнене коло»?
- Чому хвороби вражають частіше людей, що ведуть малорухливий спосіб життя?
Виконати завдання 1 в зошиті на с. 14.
Висновок: гіподинамія негативно впливає на здоров’я.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Прочитати в підручнику на с. 31 текст «Як запобігти гіподинамії».
Запропонувати дітям стати в коло. Один учень виходить в центр і показує пантомімою будь-який вид рухової активності. Інші діти вгадують, що це, і повторюють рухи.
Робота в групах (пояснити шляхи подолання гіподинамії)
Прочитати в підручнику на с. 31 текст «Сила, спритність, витривалість».
Роздати дітям аркушики зі словами «СИЛА», «СПРИТНІСТЬ», «ВИТРИВАЛІСТЬ». Запропонувати об’єднатися в три групи. Діти кожної групи мають приготувати рухливу гру, користуючись поясненням у
підручнику, так, щоб показати, що таке сила, що таке витривалість і спритність.
Учні презентують свої роботи.
Виконати завдання в зошиті на с. 15.
Висновок: щоб уникнути наслідків гіподинамії, слід розвивати в собі силу, спритність і витривалість.
Практична робота (ознайомити з принципами загартовування)
Прочитати в підручнику на с. 32 «Принципи загартовування».
Виконати завдання – записати на дошці 10 способів загартовування.
Пронумерувати їх від найпростішого до найбільш екстремального:
- Умивання холодною водою.                     3
- Обтирання мокрим рушником.                 5
- Контрастний душ.                                      8
- Обливання прохолодною водою.             9
- Ходіння босоніж.                                       6
- Купання в річці.                                         7
- Прогулянки на свіжому повітрі.              2
- Провітрювання кімнати.                          1
- Купання в ополонці.                                10
- Сон при відчиненій кватирці.                 4
- Що потрібно для того, щоб загартовування принесло користь, а не шкоду?
Виконати завдання 2 в зошиті на с. 14.
Висновок: поступове, систематичне і дозоване загартування вбереже від застуди.
Складання порад(закріпити вміння правильно загартовуватися)
Прочитати вірш «Горе-гартування» в підручнику на с. 33.
Об’єднати дітей у 4 групи, роздати аркуші паперу А-4. В центрі аркуша – слово «ЗАГАРТОВУВННЯ». Діти мають записати якомога більше порад для тих, хто займається загартовуванням.
Починай з найпростіших процедур                                                 Роби все поступово

                                                       ЗАГАРТОВУВАННЯ

Якщо захворів, припини                                                                       Роби регулярно
                                               Не замерзай під час загартовування
Діти презентують свої поради.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Чим страшна гіподинамія?
2. Роздати дітям в парах деформовані речення – розрізані на окремі слова.
Запропонувати скласти їх і сказати, чи можна починати загартовування з цієї процедури.
ВЗИМКУ КУПАТИСЯ В ОПОЛОНЦІ
ГУЛЯТИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ В БУДЬ-ЯКУ ПОРУ РОКУ
ХОДИТИ БОСОНІЖ ПО ТРАВІ
ХОДИТИ БОСОНІЖ ПО СНІГУ
ХОДИТИ БОСОНІЖ ПО КАМІНЦЯХ НА БЕРЕЗІ МОРЯ
ОБЛИВАТИСЯ ВОДОЮ ВЛІТКУ
ОБЛИВАТИСЯ ВОДОЮ ВЗИМКУ
ПРИЙМАТИ КОНТРАСТНИЙ ДУШ
ПРИЙМАТИ ХОЛОДНИЙ ДУШ, КОЛИ ВИМКНЕНО ГАРЯЧУ ВОДУ
СПАТИ З ВІДКРИТОЮ КВАТИРКОЮ
2. Доповни речення: «Я обов’язково піду в якусь спортивну секцію, бо…».

1 коментар: