ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ
Мета
Познайомити з медичними установами та їхніми функціями; вчити правилам поведінки у поліклініці; практично відпрацювати виклик «швидкої допомоги».
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- назвати медичні установи свого населеного пункту;
- розказати правила поведінки у поліклініці;
- продемонструвати виклик «швидкої допомоги».
Обладнання і матеріали
- папірці зі словами «ПЕДІАТР», «ОКУЛІСТ», «СТОМАТОЛОГ», «ЛОР», «ХІРУРГ», «КАРДІОЛОГ» за кількістю учнів;
- телефон;
- набір карток з деформованими словами «ТМАКЛІ», «ОДАВ», «КУЛІЛЬНАВА КУЛЬРАФІЗТУ», «НЕДІТИЄЧ ЧУХАРННЯВА», «ЦЕПРИРОДУ» для трьох груп.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 5 хв.
Інсценування 8 хв.
Інформаційне повідомлення 4 хв.
Руханка 2 хв.
Практична робота 6 хв.
Робота в групах 8 хв.
Пантоміма 4 хв.
Підсумкове завдання 3 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на минулому уроці:
- Чому деякі хвороби називають соціально значущими?
- Чим небезпечна ВІЛ-інфекція?
- Як уберегтися від зараження туберкульозом?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Виконати стартове завдання в підручнику на с. 84.
4. Виконати завдання в зошиті на с. 38. (Центр здоров’я, санаторій, поліклініка, курорт, лікарня. Лікар).
Інсценування (вчити правильно поводитися під час відвідування поліклініки)
Роздати учням папірці зі словами «ПЕДІАТР», «ОКУЛІСТ», «СТОМАТОЛОГ», «ЛОР», «ХІРУРГ», «КАРДІОЛОГ», запропонувати їм об’єднатися в групи – відповідно до того, папірець з яким словом дістався.
Прочитати в підручнику на с. 85 текст «Поліклініка». Підготувати інсценівки про роботу поліклініки.
Презентація робіт.
Висновок: у поліклініці слід поводитися ввічливо і чемно.
Інформаційне повідомлення (познайомити з роботою амбулаторії сімейної медицини)
Прочитати в підручнику на с. 86 текст «Амбулаторія сімейної медицини».
- Які переваги сімейної медицини?
- Як ви розумієте прислів’я «Гострі захворювання від Бога, а хронічні
– від способу життя»? (Якщо людина веде неправильний спосіб життя, то сама собі провокує хвороби).
Руханка (виконати рухливі вправи)
Стати в коло. Запропонувати по одному учню стати в центр кола, обрати собі спеціальність лікаря і запропонувати вправи, які, на думку цього лікаря, будуть корисні для здоров’я. Наприклад: «Я – кардіолог. Для вашого серця корисний біг…». Діти виконують ці вправи.
Практична робота (розказати про функції лікарні)
Прочитати в підручнику на с. 86 текст «Лікарня».
- Яку допомогу можуть надати у лікарні?
- Що є для цього у лікарні?
Практично відпрацювати виклик «швидкої допомоги». Користуватися такою пам’яткою:
1. Набери номер «швидкої» - 103.
2. Чітко назви своє ім’я, прізвище, вік, адресу.
3. Розкажи, що тебе турбує.
Відпрацювати виклик «швидкої» для когось із родичів.
Робота в групах (розказати про роботу санаторіїв)
Прочитати текст «Санаторне лікування» у підручнику на с. 87.
Об’єднати дітей у три групи. Роздати кожній групі набір карток з деформованими словами: «ТМАКЛІ», «ОДАВ», «КУЛІЛЬНАВА КУЛЬРАФІЗТУ», «НЕДІТИЄЧ ЧУХАРННЯВА», «ЦЕПРИРОДУ».
(«КЛІМАТ», «ВОДА», «ЛІКУВАЛЬНА ФІЗКУЛЬТУРА», «ДІЄТИЧНЕ ХАРЧУВАННЯ», «ПРОЦЕДУРИ»). Запропонувати дітям здогадатися, що є у санаторіях для відновлення здоров’я людини. Розкласти у два стовпчики: природні чинники і людські чинники.
Розказати _______про ті санаторії, у яких доводилося бувати.
Пантоміма (розказати про відпочинок на курорті)
Прочитати в підручнику текст на с. 87 «Відпочинок на курорті». Стати в коло, пантомімою показати ті заняття, якими можна займатися на курорті
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Назвіть медичні установи, які ви знаєте.
2. Коли слід звертатися до лікарні?
3. Лікарів якої спеціальності вам доводилося відвідувати?
Виконати завдання в зошиті на с. 39.
Немає коментарів:
Дописати коментар