ГІГІЄНА ПОРОЖНИНИ РОТА
Мета
Познайомити з класифікацією зубів; розказати про роль зубів для людини; повторити правила догляду за ротовою порожниною; формувати звичку вживати продукти, корисні для зубів.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- розказати про хвороби ротової порожнини;
- назвати групи зубів;
- назвати корисні та шкідливі для зубів продукти;
- продемонструвати правила догляду за зубами.
Обладнання і матеріали
- аркуші паперу зі словами «РІЗЦІ», «ІКЛА», «МАЛІ КУТНІ», «ВЕЛИКІ КУТНІ» за кількістю учнів;
- картки зі словами для роботи в групах
СИР КЕФІР
ЩУКА КАРАСЬ
МОРКВЯНИЙ САЛАТ КАПУСТЯНИЙ САЛАТ
ГАМБУРГЕР СОЛОДКА ВОДА
НЕОЧИЩЕНЕ НАСІННЯ ЦУКЕРКИ;
- аркуші паперу формату А-4 за кількістю пар.
Що підготувати заздалегідь
Принести кожному учневі люстерко.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 3 хв.
Інформаційне повідомлення 5 хв.
Інсценування 8 хв.
Робота в группах 7 хв.
Руханка 2 хв.
Самоаналіз 4 хв.
Практична робота 7 хв.
Підсумкове завдання 4 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:
– Чому треба піклуватися про зір?
- Як потрібно піклуватися про слух?
- Продемонструйте вправи для очей.
- Що з минулого уроку ви взяли собі за правило?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Виконати стартове завдання на с. 38 підручника – пригадати свої враження від відвідування стоматолога.
4. Виконати завдання 1 в зошиті на с. 18. (Посміхнулись гарно губи – тридцять два у роті зуби).
Інформаційне повідомлення (розказати про хвороби ротової порожнини)
Прочитати текст у підручнику на с. 38 «Захворювання ротової порожнини».
- Для чого потрібна зубна емаль?
- Чим її можна пошкодити?
- Яка ознака запалення ясен?
Розглянути малюнок 9 і пояснити, що карієс треба лікувати на ранніх стадіях (мал. 1, 2), коли він пошкодив лише зубну емаль.
Інсценування (познайомити з класифікацією і значенням зубів)
Прочитати в підручнику на с. 39 текст «Групи зубів». Розглянути таблицю 4 і малюнок, знайти групи зубів. Роздати дітям аркушики зі словами «РІЗЦІ», «ІКЛА», «МАЛІ КУТНІ», «ВЕЛИКІ КУТНІ».
Діти об’єднуються в 4 групи і готують інсценівку про призначення зубів своєї групи, їх кількість.
Презентувати роботи.
Робота в групах (вчити розрізняти корисні та шкідливі для зубів продукти)
Об’єднати дітей у 2 групи. Одній групі роздати картки і словами СИР, ЩУКА, МОРКВЯНИЙ САЛАТ, ГАМБУРГЕР, НЕОЧИЩЕНЕ НАСІННЯ, другій – КЕФІР, КАРАСЬ, КАПУСТЯНИЙ САЛАТ,СОЛОДКА ВОДА, ЦУКЕРКИ. Діти мають, користуючись таблицею 5 на с. 40 підручника, визначити, корисні для зубів ці продукти, чи шкідливі. Пояснити, чим саме.
Виконати завдання 2 в зошиті на с. 18.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Пограти в гру «Що ви, зубки, любите?». Вчитель називає продукти.
Діти відповідають: «Це ми любимо!», плескають у долоні. Або «Цього ми не любимо!», присідають.
(Кефір, молоко, цукерки, торти, смажене насіння, морква, нелущені горіхи, капуста, риба, сир, хот-дог, кола).
Самоаналіз (вчити контролювати здоров’я зубів)
Прочитати в підручнику на с. 41 текст «Догляд за порожниною рота».
За допомогою люстерка дослідити:
- ясна (здорові ясна блідо-рожевого кольору),
- зубну емаль (на ній не має бути плям),
- прикус.
Висновок: потрібно постійно стежити за зубами.
Практична робота (формувати звички, що допоможуть зберегти зуби)
Об’єднати дітей у пари. Роздати аркуші А-4. Користуючись текстом на с. 41, скласти пам’ятку для молодших школярів про основні правила догляду за порожниною рота:
1. Чистити зуби двічі на день.
2. Робити це 2-3 хвилини.
3. Міняти щітку 4 рази на рік.
4. Кожні півроку відвідувати стоматолога.
5. Користуватися пастою з фтором.
Виконати завдання в зошиті на с. 19.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Чому необхідно турбуватися про зуби?
2. Які корисні продукти ти вживаєш?
3. Користуючись пам’яткою, протестуйте себе. Якщо ви набрали 5 балів, то ви правильно турбуєтесь про свої зуби.
Немає коментарів:
Дописати коментар