понеділок, 23 листопада 2015 р.

Основи здоров'я 4 клас БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ

БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ
Мета
Повторити правила для пішоходів, пасажирів, велосипедистів; вчити сигнали регулювальника, практично відпрацювати знаходження виходу із ситуацій на дорозі; формувати звички культурного пішохода.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- пояснити, для чого придумані правила дорожнього руху;
- розказати правила пішоходів, пасажирів, велосипедистів;
- назвати сигнали регулювальника;
- знайти вихід із конкретної дорожньої ситуації.
Обладнання і матеріали
- маленькі аркушики зі словами «САШКО», «ОКСАНКА», «ЮРКО» за кількістю учнів;
- дорожні знаки (див. пункт Робота в групах);
- аркуші паперу формату А-4.
Що підготувати заздалегідь
Кожен учень має принести червоний і зелений кружечки – сигнали світлофора.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання                          6 хв.
Практична робота                          6 хв.
Робота в групах                             12 хв.
Руханка                                           2 хв.
Інформаційне повідомлення        4 хв.
Гра                                                  6 хв.
Підсумкове завдання                    4 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:
- Які правила безпеки надворі ви виконуєте постійно?
- Пригадайте правила спілкування з незнайомцями.
- Чи були у вас ситуації, коли знання правил вас врятувало?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Прочитати текст у підручнику на с. 106.
- Для чого люди придумали правила дорожнього руху?
- Як уберегти себе від небезпечних ситуацій на дорозі?
Висновок: якщо ти хочеш зберегти життя і здоров’я, слід дотримуватися правил дорожнього руху.
4. Виконати завдання в зошиті на с. 48.
Практична робота (вчити бути уважним на дорозі)
Об’єднати дітей у 3 групи. Для цього роздати дітям аркушики зі словами «САШКО», «ОКСАНКА», «ЮРКО» і запропонувати знайти свою групу. Кожна група читає в підручнику на с. 107 свою дорожню історію і аналізує її за планом, поданим на с. 106.
Обговорення.
Висновок: на дорозі слід бути завжди уважним і обережним, щоб не сталося лиха.
Робота в групах (пригадати правила для пасажирів, пішоходів, велосипедистів)
Об’єднати дітей у 3 групи. Роздати аркуші паперу формату А-4.
Підготувати знаки
Діти мають, спираючись на текст «Правила для пішоходів, пасажирів і велосипедистів» на с. 108, пригадати вивчені раніше правила:
1 група – для пішоходів,
2 група – для пасажирів,
3 група – для велосипедистів.
Презентація роботи.
(Правила для пішоходів:
- рухатися тротуаром слід з правого боку,
- переходити дорогу варто на пішохідному переході,
- перехід позначають «зеброю» чи знаком (вибрати знаки),
- на регульованому переході слід йти на зелене світло світлофора,
- на нерегульованому – подивитися вліво, вправо,
- в умовах обмеженої оглядовості слід обрати місце, де дорога добре проглядається в обидва боки,
- прохід пішоходів забороняє знак(вибрати знак) .
Правила для пасажирів:
- зупинки позначають знаками (вибрати знаки),
- транспорт треба чекати на зупинці, не виходячи на проїжджу частину,
- заходячи в транспорт, слід пропустити стареньких і пасажирів з дітьми, не штовхатися,
- до виходу треба готуватися заздалегідь,
- у транспорті треба поступатися літнім людям.
Правила для велосипедистів:
- дітям до 14 років кататися можна там, де немає транспорту і пішоходів,
- на дорогах можна їздити тільки після того, як виповниться 14 років,
- якщо треба перейти на інший бік, слід зійти і перевести велосипед по переходу,
- велосипед має бути обладнаний світловідбивачами спереду, ззаду і з боків,
- обов’язково має бути захисний шолом,
- рух велосипедистів забороняє знак (вибрати знак) . )
Руханка (виконати рухливі вправи)
Діти беруть в руки червоний і зелений кружечки. Вчитель називає дії пішоходів, користуючись складеними правилами для пішоходів, пасажирів, велосипедистів. Якщо дія правильна, діти крокують і піднімають зелений кружечок, якщо ні – червоний кружечок і стоять.
Наприклад:
- Ідемо з лівого боку тротуару. (Червоний).
- Переходимо дорогу по «зебрі». (Зелений)…
Інформаційне повідомлення (вчити сигнали регулювальника)
Прочитати в підручнику на с. 108-109 текст «Сигнали світлофора, регулювальника». Розглянути малюнок і співвіднести сигнал регулювальника і світлофора, на фоні якого він стоїть. Потренуватися показувати сигнали регулювальника: 1 учень показує, інші називають свої дії на цей сигнал.
Виконати завдання в зошиті на с. 49.
Гра (практично опрацювати сигнали регулювальника)
Об’єднати дітей у дві групи. Вибрати умовне перехрестя. Прочитати в підручнику на с. 109 умови гри. Потренуватися розпізнавати сигнали регулювальника.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Чи не бувало у вас ситуацій, подібних до тих, що сталися з Сашком, Оксанкою і Юрком? Чому вони сталися?
2. Назвати по черзі виставлені дорожні знаки і вказати дії.
3. Яке з правил пішоходів, пасажирів чи велосипедисті вдається виконувати найважче? Чому?

Немає коментарів:

Дописати коментар