БЕЗПЕКА ШКОЛЯРА
Мета
Познайомити з правилами поведінки в багатолюдних місцях; вчити правильно поводитися у натовпі; розказати, як не стати жертвою терористів; виховувати пильність.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- розказати правила поведінки у натовпі;
- пояснити, як правильно вдягатися у людне місце;
- розказати, як слід проявляти пильність у зв’язку з загрозою тероризму;
- продемонструвати вміння евакуюватися зі школи.
Обладнання і матеріали
- пам’ятка поведінки у натовпі (див. пункт Інформаційне повідомлення);
- 6 аркушів з надрукованими словами:
ПАРАСОЛЬКА, СТРІЧКИ У КОСАХ,
СПОРТИВНИЙ КОСТЮМ, ШАРФ,
ДОВГА СПІДНИЦЯ, СПОРТИВНЕ ВЗУТТЯ,
ВЗУТТЯ НА ВИСОКИХ ПІДБОРАХ,
КЕПКА, РЮКЗАК, КУРТКА, ПАРАСОЛЬКА,
СУМКА НА ДОВГІЙ РУЧЦІ;
- завдання для роботи в парах (див. пункт Робота в парах);
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 5 хв.
Інформаційне повідомлення 6 хв.
Практична робота 7 хв.
Робота в групах 5 хв.
Руханка 2 хв.
Робота в парах 9 хв.
Підсумкове завдання 6 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на минулому уроці:
- Пригадайте дослід. Без чого не горить вогонь?
- Як загасити невелику пожежу?
- Назвіть правила, як вийти із зони пожежі.
- Продемонструйте виклик пожежних.
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Прочитати в підручнику на с. 98 текст «Багатолюдні місця». Виконати стартове завдання в підручнику на с. 98.
4. Виконати завдання 1 в зошиті на с. 44.
- Слід намагатися уникати тисняви, натовпу. Але якщо сталося так, що ти потрапив у натовп, треба знати правила, які допоможуть зберегти життя і здоров’я.
Інформаційне повідомлення (розказати правила поведінки у натовпі)
- Як ви гадаєте, чим небезпечний натовп? (Людина може загинути через тисняву. Крім того, якщо людина впаде, то натовп не зможе зупинитися – позаду тиснуть люди).
Прочитати в підручнику на с. 99 текст «Небезпека натовпу».
Скласти правила поведінки у натовпі:
1. НЕ ПАНІКУЙ!
2. ЙДИ ТУДИ, КУДИ «НЕСЕ» ТЕБЕ НАТОВП.
3. ТРИМАЙ РУКИ ПЕРЕД СОБОЮ, ЗІГНУВШИ У ЛІКТЯХ.
4. УНИКАЙ ТВЕРДИХ ПЕРЕШКОД.
5. НАМАГАЙСЯ ВТРИМАТИСЯ НА НОГАХ, ЩОБ НЕ
ВПАСТИ.
Виконати завдання 2 в зошиті на с. 44. (Паніка).
Практична робота (познайомитися з планом евакуації в школі)
- Для того, щоб не створювалась тиснява у випадку якихось небезпечних ситуацій, в кожній школі є план евакуації. Зараз ми з ним познайомимося.
Знайти план евакуації, познайомитися з ним, пройти маршрутом, вказаним на плані.
Робота в групах (вчити правильно вдягатися в багатолюдне місце)
Прочитати текст «Як одягнутись у багатолюдне місце» у підручнику на с. 100. Дати відповіді на питання в підручнику. Об’єднати дітей у шість груп. Роздати групам аркуші з надрукованими словами:
ПАРАСОЛЬКА, СТРІЧКИ У КОСАХ, СПОРТИВНИЙ КОСТЮМ, ШАРФ, ДОВГА СПІДНИЦЯ, СПОРТИВНЕ ВЗУТТЯ, ВЗУТТЯ НА ВИСОКИХ ПІДБОРАХ, КЕПКА, РЮКЗАК, КУРТКА, ПАРАСОЛЬКА, СУМКА НА ДОВГІЙ РУЧЦІ.
Діти мають викреслити ті предмети, які не слід брати з собою, збираючись у багатолюдне місце.
Пояснити свій вибір.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Діти стають у коло і пересуваються по колу один за одним. Вчитель називає предмети з попередньої картки. Якщо їх можна брати у багатолюдне місце, діти продовжують рух. Якщо ні – зупиняються.
Робота в парах (вчити пильності у зв’язку з тероризмом)
Прочитати в підручнику текст на с. 100-101. Об’єднати дітей у пари.
Роздати картки з тестовими завданнями. Діти в парах мають вибрати правильні варіанти відповідей.
1. Якщо ти помітив якийсь підозрілий предмет, треба:
а) швидше забрати,
б) пройти повз нього,
в) сказати дорослим.
2. Якщо на землі лежить баночка чи коробочка, треба:
а) зафутболити ногою,
б) не чіпати,
в) забрати і кинути в смітничку.
3. Якщо на твоїх очах знешкоджують злочинців, треба:
а) допомогти правоохоронцям,
б) уважно роздивлятися, що відбувається,
в) відійти від цього місця.
Висновок: тільки ти сам можеш потурбуватися про своє життя і здоров’я.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Навіщо існує план евакуації?
2. Чим небезпечна тиснява?
3. Продемонструвати правила поведінки у натовпі. Виконати завдання в зошиті на с. 45.
Немає коментарів:
Дописати коментар