РЕКЛАМА І ЗДОРОВ’Я
Мета
Пояснити, що реклама – це комерційні хитрощі заради продажу товару; вчити вибирати товар не за рекламою, а за його необхідністю та користю; формувати звичку критично ставитися до реклами.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- пояснити, як реклама може нашкодити здоров’ю;
- назвати рекламні хитрощі;
- пояснити різницю між комерційною та соціальною рекламою;
- продемонструвати соціальну рекламу.
Обладнання і матеріали
- одноразові склянки і ложечки для чотирьох дегустаторів;
- картки з завданнями: «РЕКЛАМА ЗАГАРТОВУВАННЯ», «РЕКЛАМА ВВІЧЛИВОСТІ», «РЕКЛАМА ЗАНЯТТЯ СПОРТОМ»
Що підготувати заздалегідь
Принести кільком учням упаковку полуничного йогурту різних виробників.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 8 хв.
Інформаційне повідомлення 5 хв.
Робота в групах 6 хв.
Руханка 3 хв.
Робота над притчею 4 хв.
Практична робота 10 хв.
Підсумкове завдання 4 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:
- Як шкідлива звичка може перерости в залежність?
- Чому це небезпечно?
- Як бути, коли товариші пропонують тобі почати палити?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Прочитати в підручнику на с. 70 текст «Вплив реклами на рішення людей».
Виконати стартове завдання на с. 70 підручника. Йогурти покласти в одноразові склянки, пронумерувавши їх. Дати дегустаторам одноразові ложечки, спробувати йогурт і оцінити по чотирьохбальній системі, як
вказано у підручнику. Співвіднести зразки з упаковками йогурту і зробити висновки.
Висновок: той, йогурт, який рекламувався, не є смачнішим за інші.
Інформаційне повідомлення (розказати про сутність реклами)
Прочитати текст у підручнику на с. 71 «Ціна реклами».
Пояснити слова М. Твена «Багато дрібниць стали важливими речами завдяки рекламі». (Без них можна було обійтися, але реклама переконала людей в тому, що ці речі необхідні).
Порівняти ціни йогуртів і з’ясувати, чи дійсно рекламовані товари дорожчі, бо вартість реклами входить у ціну товару.
Виконати завдання 1 в зошиті на с. 32.
Робота в групах (познайомити з рекламними хитрощами)
Прочитати в підручнику на с. 72 текст «Критичне ставлення до реклами».
- Яка мета реклами?
- Чи дійсно рекламований товар має тільки позитивні якості?
- Чи правильно чинить той, хто одразу поспішає купити рекламований товар?
- Чи можна сказати, що ця людина піддалася на рекламні хитрощі?
Об’єднати дітей у 4 групи. Кожній групі дати завдання пригадати, в рекламі якого товару зустрічали такі рекламні хитрощі: ефект зірки, ефект експерта, ефект популярності, ефект розпродажу. Діти користуються
роз’ясненням у підручнику на с. 72.
Презентувати реклами.
Виконати завдання 2 в зошиті на с. 32.
Висновок: мета реклами – продати якомога більше товарів.
Руханка (виконати рухливі вправи)
- Реклама, про яку ми говорили, - це комерційна реклама. А є ще соціальна, яка рекламує не товар і не з метою продати, а рекламує якісь цінності. Зараз ми будемо рекламувати здоровий спосіб життя.
Діти стають у коло, один учень виходить в центр і рекламує певні рухливі вправи. Діти виконують за ним ці вправи. Наприклад: «Робіть присідання, і у вас будуть стрункі ноги і міцні м’язи».
Робота над притчею (довести, що реклама іноді може нашкодити)
Прочитати притчу в підручнику на с. 73.
- Яку роль для черепахи відігравав її панцир?
- До якої хитрості вдалася лисиця, щоб з’їсти черепаху?
- Чому їй це вдалося?
Висновок: варто жити своїм розумом, щоб не нашкодити собі, попавшись на хитрощі реклами.
Практична робота (вчити розрізняти комерційну і соціальну рекламу)
Прочитати текст «Комерційна реклама і здоров’я» в підручнику на с. 74.
- Чи завжди рекламований товар принесе користь здоров’ю?
- Наведіть приклади реклами товару, що не є корисним для здоров’я.
- А для чого ж тоді його рекламують?
- А що рекламує соціальна реклама?
Об’єднати дітей у три групи. Роздати картки з завданнями: «РЕКЛАМА ЗАГАРТОВУВАННЯ», «РЕКЛАМА ВВІЧЛИВОСТІ», «РЕКЛАМА ЗАНЯТТЯ СПОРТОМ». Діти мають створити соціальну рекламу у вигляді
плаката, листівки чи відеоролика (інсценівки).
Презентація реклами.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Чи траплялось вам або комусь із вашої родини купувати товар, спокусившись рекламою?
2. Виконати завдання 3 в зошиті на с. 33.
3. Що із рекламних хитрощів на вас найбільше діє?
Немає коментарів:
Дописати коментар