ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я
Мета
Ознайомити зі складовими здоров’я; пояснити сутність фізичного, психічного, соціального і духовного здоров’я; довести існування взаємозв’язку складових здоров’я; визначити чинники, які впливають на
здоров’я.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- розказати про складові здоров’я;
- розрізняти фізичне, психічне, соціальне і духовне здоров’я;
- продемонструвати взаємозв’язок складових здоров’я;
- назвати чинники, що корисно впливають на здоров’я.
Обладнання і матеріали
- чотири аркуші паперу для плакатів з заголовками: «ФІЗИЧНЕ ЗДОРОВ’Я», «ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я», «СОЦІАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я», «ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я»;
- картки зі словами ЗДОРОВ’Я, СПАДКОВІСТЬ, СПОСІБ ЖИТТЯ, СТАН ДОВКІЛЛЯ, МЕДИЧНА ДОПОМОГА, ХАРЧУВАННЯ, ЗВИЧКИ, РЕЖИМ, ГІГІЄНА, АКТИВНИЙ ВІДПОЧИНОК,
ЗАГАРТОВУВАННЯ, РЕЖИМ»;
- паперовий макет стільця.
Що підготувати заздалегідь
Обговорити з батьками, що впливає на здоров’я позитивно, а що негативно.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 5 хв.
Проблемне питання 2 хв.
Робота в группах 9 хв.
Демонстрація 2 хв.
Руханка 2 хв.
Робота в парах 4 хв.
Інформаційне повідомлення 5 хв.
Гра 8 хв.
Підсумкове завдання 3 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати, що вивчили на минулому уроці:
- Які ситуації називають безпечними?
- Які ситуації називають небезпечними?
- Наведіть приклади ситуацій, у яких людина сама наражає себе на небезпеку.
- Що заважає людині знаходити правильні рішення в небезпечних ситуаціях? (Паніка, відсутність знань, слабкість духу).
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Прочитати текст «Цінність життя і здоров’я» на с. 10 підручника.
Виконати завдання. Пояснити вислів: «Здоров’я за гроші не купиш, та розплачуватись ним можна скільки завгодно». (Скільки б грошей ти не мав, та здоров’я не продається. А от розплачуватися ним (тобто втрачати його) людина може за неправильне харчування, за шкідливі звички і т.д.
4. Виконати завдання 1 в зошиті на с. 6.
Проблемне питання (поміркувати, що таке фізичне, психічне, соціальне і духовне здоров’я)
Прочитати на с. 10 підручника трактування поняття «здоров’я» Всесвітньою організацією охорони здоров’я. Запропонувати дітям поміркувати, що мається на увазі під фізичним, психічним, соціальним і
духовним здоров’ям.
Робота в групах (з’ясувати, що таке фізичне, психічне, соціальне і духовне здоров’я)
Роздати кожному картку з однією з букв Ф, П, С чи Д. Запропонувати дітям об’єднатися в чотири групи: фізичне, психічне, соціальне і духовне здоров’я. Роздати кожній групі аркуш паперу і запропонувати, користуючись матеріалом с. 11 підручника, створити плакати, де за допомогою малюнків пояснити сутність кожної складової здоров’я: «ФІЗИЧНЕ ЗДОРОВ’Я», «ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я», «СОЦІАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я», «ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я».
Кожна група презентує свою роботу.
Виконати завдання в зошиті на с. 7.
Висновок: здоров’я людини – це її фізичне, психічне, соціальне і духовне благополуччя.
Демонстрація (довести взаємозв’язок складових здоров’я)
Поставити макет стільця. Він міцно стоїть на чотирьох ніжках. Уявимо, що стілець – це здоров’я людини, ніжки – це його фізична, психічна, духовна та соціальна складові. Тепер уявимо, що одна зі складових, скажімо, психічне здоров’я, порушилося – вкоротимо ножицями одну ніжку. Стілець вже не може стояти рівно, він хитається. А тепер уявимо, що порушилося фізичне здоров’я – відріжемо одну ніжку стільця. Він зовсім не може стояти, падає. Отже, здоров’я людини залежить від кожної складової. Прочитати в підручнику на с. 12 текст «Взаємозв’язок складових здоров’я».
Висновок: усі складові здоров’я пов’язані між собою, про них треба дбати.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Діти стають у коло один за одним, кладуть руки на плечі тому, хто стоїть попереду. Вчитель проговорює дію, а діти на сусідові імітують рухи, тим самим масажуючи спину.
- Замісила бабуся тісто.
- Поклала його на стіл.
- Розкачала тоненько-тоненько.
- Поклала начинку.
- Закрутила рулетиком.
- У піч посадила.
- Вийняла, на шматочки розрізала. Смачного!
Робота в парах (пояснити вплив рухової активності на здоров’я)
Об’єднати дітей у пари. Прочитати текст у підручнику на с. 12 про хлопчика Андрійка. Поставити питання для обговорення у парах:
- Про яку складову здоров’я забув хлопчик? (Про фізичну).
- До чого це може призвести? (До порушення здоров’я в цілому).
- Що ви можете йому порадити? (Зайнятися активними видами відпочинку).
- Чи дійсно у Андрійка постійно болить нога, голова і т.п.?
Висновок: якщо ви впізнали в Андрійкові себе, то неодмінно змініть своє ставлення до фізичної складової здоров’я.
Інформаційне повідомлення (ознайомити з чинниками здоров’я)
Прочитати в підручнику текст «Чинники впливу на здоров’я» на с. 13. Використовуючи картки зі словами «ЗДОРОВ’Я, СПАДКОВІСТЬ, СПОСІБ ЖИТТЯ, СТАН ДОВКІЛЛЯ, МЕДИЧНА ДОПОМОГА, ХАРЧУВАННЯ, ЗВИЧКИ, ГІГІЄНА, АКТИВНИЙ ВІДПОЧИНОК, ЗАГАРТОВУВАННЯ, РЕЖИМ», скласти на дошці пам’ятку. Вказати, що на спадковість людина не має впливу, на стан довкілля і медичну допомогу – лише частково. А от спосіб життя залежить цілком від самої людини. Тому її здоров’я залежить
від звичок, харчування, гігієни і т.д.
СТАН ДОВКІЛЛЯ СПАДКОВІСТЬ МЕД. ДОПОМОГА
ЗДОРОВ’Я
СПОСІБ ЖИТТЯ
ГІГІЄНА ХАРЧУВАННЯ ЗВИЧКИ АКТ. ВІДПОЧИНОК РЕЖИМ
Гра (вчити розрізняти корисні та шкідливі чинники здоров’я)
Прочитати правила гри в підручнику на с. 13. Об’єднати дітей у дві групи. Пограти у гру «Шнурівка».
Виконати завдання 2 в зошиті на с. 6.
Висновок: використовуйте лише ті чинники, які позитивно впливають на здоров’я.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Назви чотири складові здоров’я.
2. Відкинь букви, що повторюються і прочитай чинники здоров’я:
УСУТАНУ ДОУВКІЛУЛЯУ
СПРАДКРОВІРСТРЬ
СМЕДСИЧНАС ДОСПОСМОГАС
АСАПОСІБА ЖИАТАТЯ
3. Які чинники, що позитивно впливають на здоров’я, є у вашому способі життя?
Немає коментарів:
Дописати коментар