понеділок, 23 листопада 2015 р.

Основи здоров'я 4 клас ХОЧУ, МОЖУ, ТРЕБА

ХОЧУ, МОЖУ, ТРЕБА
Мета
Вчити розрізняти бажання реальні та нереальні, потрібні і непотрібні; пояснити сутність бажання, можливостей і обов’язків; формувати вольові якості.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- пояснити різницю між «хочу», «можу», «мушу»;
- назвати вольові якості людини;
- продемонструвати вміння усвідомлювати свої бажання.
Обладнання і матеріали
- аркуші паперу формату А-4 за кількістю учнів;
- аркуші паперу формату А-5 за кількістю учнів;
- деформовані прислів’я (розрізані на окремі слова): ВОЛЯ – ЦЕ ТАЛАНТ ЗБИРАТИ ЗУСИЛЛЯ ДОКУПИ, ЛЕЖАЧИЙ КАМІНЬ МОХОМ ОБРОСТАЄ, ЯК НЕМАЄ СИЛИ ВОЛІ, ТАК НЕ БУДЕ ЩАСТЯ Й ДОЛІ,
З ЛЕЖІ НЕ БУДЕ ОДЕЖІ, ЗІ СПАННЯ НЕ КУПИШ КОНЯ.
Що підготувати заздалегідь
З дівчинкою підготувати інсценівку (див. пункт 3 Стартові завдання).
Орієнтовний план тренінгу
Стартові завдання                            5 хв.
Практична робота                            3 хв.
Робота в парах                                 6 хв.
Мозковий штурм                             5 хв.
Робота в групах                               4 хв.
Руханка                                             2 хв.
Інформаційне повідомлення          3 хв.
Інсценування                                   8 хв.
Підсумкове завдання                      4 хв.
Стартові завдання (пригадати попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:
- Як самооцінка впливає на поведінку?
- Які ви знаєте види поведінки?
- Подумайте, якою б ви назвали свою поведінку? А якою б хотіли, щоб вона була? Підніміть руку, якщо реальне і бажане співпало.
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Показати інсценівку.
Фея:
Я – фея-чарівниця.
На місці не сидиться:
Виконую бажання
Я з вечора до рання.
Все можу я зробити,
Чого захочуть дітьми.
То ж ви часу не гайте,
Бажання називайте!
4. Виконати стартове завдання в підручнику на с. 124.
5. Виконати завдання 1 в зошиті на с. 56.
Практична робота (вчити розрізняти «хочу», «можу» і «треба»)
Роздати дітям аркуші паперу формату А-4. Запропонувати написати в три стовпчики слова «ХОЧУ», «МОЖУ», «МУШУ». Діти мають записати свої бажання, можливості і обов’язки. Обговорити. Звернути увагу, над чим більше замислювалися, чого більше написали. Зробити висновки.
Виконати завдання 2 в зошиті на с. 56.
Робота в парах (вчити усвідомлювати свої бажання)
Прочитати текст в підручнику на с. 125. Об’єднати дітей у пари.
Роздати аркуші паперу формату А-5. Виконати завдання в підручнику на с. 125. Запропонувати зберегти цей аркуш, щоб з часом перевірити, як здійснилися бажання.
Мозковий штурм (вчити визначати можливості для здійснення бажань)
Прочитати в підручнику на с. 126 текст «Твої можливості».
Запропонувати дітям взяти аркуш, на якому виконували попередню роботу, звернути увагу на одну з написаних мрій. Вчитель ставить питання, діти по черзі дають відповіді.
- Що ти вже маєш для здійснення цієї мрії? (Вислухати відповіді).
- Яких знань і вмінь поки що бракує? (Вислухати відповіді).
- Як ти можеш покращити свої можливості? (Вислухати відповіді).
- Які люди можуть тобі допомогти? (Вислухати відповіді).
- У який спосіб? (Вислухати відповіді).
Висновок: можливості весь час зростають, варто лише докласти певних зусиль.
Робота в групах (вчити виконувати свої обов’язки)
Прочитати в підручнику на с. 126 текст «Твої обов’язки».
Об’єднати дітей у 3 групи. Запропонувати продовжити фрази на с. 126 підручника.
Обговорити.
Висновок: є обов’язки не тільки перед батьками, перед суспільством, а й перед самим собою.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Діти стають колом. По одному учню виходять в центр кола і говорять:
- Щоб бути здоровим, потрібно робити ось так…
- Щоб бути сильним, потрібно робити ось так…
При цьому показують вправи, які за ними повторюють всі діти.
Інформаційне повідомлення (пояснити, що таке сила волі)
Прочитати текст у підручнику на с. 127 «Воля і здоров’я».
- Що таке сила волі?
- Як її виховувати?
- Назвіть вольові якості.
Висновок: силу волі можна в собі виховувати, варто лише дуже цього захотіти.
Виконати завдання 1, 2 в зошиті на с. 57.
Інсценування (вчити розуміти зміст прислів’їв)
Об’єднати дітей у 4 групи. Запропонувати прочитати в підручнику на с. 127 прислів’я і кожній групі інсценізувати одне з них.
Демонстрація інсценівок.
Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)
1. Що таке сила волі?
2. Запропонувати відтворити деформовані прислів’я: ВОЛЯ – ЦЕ ТАЛАНТ ЗБИРАТИ ЗУСИЛЛЯ ДОКУПИ,
ЛЕЖАЧИЙ КАМІНЬ МОХОМ ОБРОСТАЄ, ЯК НЕМАЄ СИЛИ ВОЛІ, ТАК НЕ БУДЕ ЩАСТЯ Й ДОЛІ,
З ЛЕЖІ НЕ БУДЕ ОДЕЖІ, ЗІ СПАННЯ НЕ КУПИШ КОНЯ.
3. А якби фея змогла б виконати лише єдине бажання, що б ви забажали?

Немає коментарів:

Дописати коментар