понеділок, 23 листопада 2015 р.

Основи здоров'я 4 клас УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК ДО РОЗДІЛІВ «ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ» І «ЗДОРОВЕ ТІЛО»

УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК ДО РОЗДІЛІВ «ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ» І «ЗДОРОВЕ ТІЛО»
Мета
Закріпити отримані знання; продемонструвати знання правил здорового способу життя; провести самооцінку власного здоров’я.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- розказати правила збереження зубів, зору, слуху;
- пояснити, як знадобилися знання, отримані у розділі;
- оцінити стан власного здоров’я і зробити висновки.
Обладнання і матеріали
- деформоване речення «ПОВІДНИЙДАЛЬВІ АЗ ЄТВО РОДОВ'ЯЗ ТІКИЛЬ ИТ МСА»;
- аркуші паперу за кількістю учнів;
- вирізане з паперу дерево і листочки за кількістю учнів.
Що підготувати заздалегідь
Уривок з мультфільму «Смішарики. Пін-код. Виправне харчування».
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання            4 хв.
Мозковий штурм              8 хв.
Робота в парах                  4 хв.
Самооцінка                       4 хв.
Руханка                             2 хв.
Інсценування                   10 хв.
Підсумкове завдання      8 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал)
1. Назвати тему і завдання уроку.
2. Прочитати заховану мудрість і пояснити, як її розуміють:
ПОВІДНИЙДАЛЬВІ АЗ ЄТВО РОДОВ'ЯЗ ТІКИЛЬ ИТ МСА!
(ВІДПОВІДАЛЬНИЙ ЗА ТВОЄ ЗДОРОВ'Я ТІЛЬКИ ТИ САМ!)
Висновок: коли ти знаєш, що корисне для здоров’я і робиш це, то і будеш здоровим.
3. Переглянути уривок з мультфільму «Смішарики. Пін-код. Виправне харчування».
- Чому друзі мінялися продуктами? (Бо їли тільки те, що їм подобалось).
- Чому стали погано почуватися? (Бо їжа була одноманітною).
- Чому з часом їли з задоволенням і те, чого раніше не любили? (Перейшло у корисну звичку).
- До чого призводить відсутність вітамінів у харчуванні?
Висновок: потрібне збалансоване харчування.
Мозковий штурм (повторити вивчене в розділі)
- Назви три ознаки збалансованого харчування. (Різноманітність, регулярність, врахування віку та способу життя).
- Розкажи правило тарілки. (М'ясо займає . тарілки, гарнір – ., овочі – . тарілки).
- Які напої корисні для здоров’я, а які шкідливі? (Корисні - сік, вода, молоко, какао, а шкідливі – кола, солодкі газовані напої).
- Як уникнути наслідків гіподинамії? (Робити зарядку, займатися спортом, активним відпочинком).
- Назви принципи загартовування. (Поступовість, систематичність, дозованість).
- Як зберегти зір?
- Як зберегти слух?
- Як турбуватися про зуби?
- Як турбуватись про гігієну оселі?
Робота в парах (пригадати складові здоров’я)
Об’єднати дітей у пари. Користуючись таблицею в підручнику на с. 50,
встановити відповідність між складовими здоров’я:
фізичне – А
психічне – Г
соціальне – Б
духовне – В.
Самооцінка (перевірити стан власного здоров’я)
Роздати кожному учневі аркуш паперу. Запропонувати, користуючись правою частиною таблиці на с. 50 підручника, записати характеристику свого здоров’я у два стовпчики:
Мені властиво Мені не властиво
Діти читають слова в таблиці і записують їх у перший чи другий стовпчики:
Мені властиво Мені не властиво
Охайність… Висока працездатність…
Оцінити стан свого здоров’я.
Висновок: слід працювати над тими складовими, що є у другому стовпчику.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Запропонувати дітям показати, як саме вони запобігають гіподинамії. (Учень показує певні вправи, а всі інші за ним повторюють).
Інсценування (повторити вивчене)
Об’єднати дітей у 4 групи. Прочитати завдання в підручнику на с. 50.
Виконати його у вигляді інсценівки.
Демонстрація інсценівок.
Підсумкове завдання (закріпити і використати отримані знання)
1. Навіщо потрібне збалансоване харчування?
2. Які напої корисні для здоров’я?
3. Як стежити за здоров’ям ротової порожнини?
4. Закріпити на дошці вирізане з паперу дерево. Роздати дітям вирізані з паперу листочки і запропонувати записати те з вивчених правил, яке вже стало невід’ємною частиною життя і допомагає турбуватися про здоров’я. Кожен учень озвучує своє правило, вчитель приклеює листочок на дерево.
- Намагайтесь жити так, щоб жоден з цих листочків не падав з дерева! Щоб ваше здоров’я було завжди ось таким квітучим.

Немає коментарів:

Дописати коментар