понеділок, 23 листопада 2015 р.

Основи здоров'я 4 клас ГІГІЄНА ОСЕЛІ

ГІГІЄНА ОСЕЛІ
Мета
Познайомити з поняттями «гігієна оселі», «мікроклімат оселі»; повторити правила поведінки під час витоку газу; формувати звичку підтримувати мікроклімат свого житла.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- пояснити поняття «гігієна оселі», «мікроклімат оселі»;
- назвати вимоги до мікроклімату оселі;
- розказати причини забруднення повітря;
- продемонструвати свої вміння щодо гігієни оселі.
Обладнання і матеріали
- картки зі словами «СВІЖЕ ПОВІТРЯ», «ТЕМПЕРАТУРА», «ВОЛОГІСТЬ», «ЗАБРУДНЕНІСТЬ»;
- картки зі словами «ПОВІТРЯ», «ФАБРИКИ», «ЗАВОДИ», «ОПАЛЕННЯ БУДИНКІВ ПЕЧАМИ», «СПАЛЮВАННЯ СМІТТЯ», «ПАЛІННЯ», «АВТОМОБІЛЬНІ ВИХЛОПИ»;
- деформовані речення:
РЕГУЛЯРНО ПРОВІТРЮЙ КІМНАТУ
РАЗ НА ТИЖДЕНЬ МИЙ ПІДЛОГУ
ПРОТИРАЙ МЕБЛІ ВОЛОГОЮ ГАНЧІРКОЮ
ПІДМІТАЙ ПІДЛОГУ ВОЛОГИМ ВІНИКОМ;
- аркуші паперу формату А-4 для роботи в групах по чотири.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання                            4 хв.
Робота в парах                                  4 хв.
Інформаційне повідомлення           2 хв.
Обговорення                                     6 хв.
Руханка                                              2 хв.
Змагання                                            5 хв.
Робота в групах                                 9 хв.
Практична робота                             6 хв.
Підсумкове завдання                        2 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:
– Які хвороби ротової порожнини поширені у дітей?
- Розказати правила догляду за зубами.
- Чи знадобилась вам пам’ятка по догляду за зубами і як?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Прочитати «Що таке гігієна оселі» на с. 42 підручника. Дати відповіді на питання:
1. Пригадайте значення слова «ГІГІЄНА». (Чистота).
2. Які процедури особистої гігієни ви знаєте? (Умиватися, чистити зуби, мити волосся, обрізати нігті).
3. Що таке гігієна одягу? (Тримати одяг у чистоті).
4. Що таке гігієна оселі? (Провітрювання, вологе прибирання, тобто чистота оселі).
Робота в парах (з’ясувати причини забруднення повітря)
Об’єднати дітей у пари. Прочитати текст «Забруднювачі атмосферного повітря» у підручнику на с. 42. Обговорити в парах, що є забруднювачами повітря. Зробити перевірку, закріпивши на дошці картку зі словом «ПОВІТРЯ», а навколо нього – названі дітьми забруднювачі: «ФАБРИКИ», «ЗАВОДИ», «ОПАЛЕННЯ БУДИНКІВ ПЕЧАМИ», «СПАЛЮВАННЯ СМІТТЯ», «ПАЛІННЯ», «АВТОМОБІЛЬНІ ВИХЛОПИ».
Інформаційне повідомлення (познайомити з поняттям «мікроклімат приміщення»)
Знайти у словнику на с. 141 значення слова «мікроклімат». Прочитати текст у підручнику на с. 43 «Мікроклімат приміщення і здоров’я».
Обговорення (вчити підтримувати мікроклімат оселі)
Об’єднати дітей у 4 групи. Кожній групі дати картку із завданням:
«СВІЖЕ ПОВІТРЯ», «ТЕМПЕРАТУРА», «ВОЛОГІСТЬ», «ЗАБРУДНЕНІСТЬ».
Спираючись на текст на с. 43, кожна група має підготувати розповідь про складову мікроклімату приміщення за планом:
1. Які вимоги до цієї складової?
2. Як їх досягти?
Презентувати роботи.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Діти стають у коло. По одному виходять в центр і пантомімою показують процедури гігієни оселі. Решта вгадують дію і повторюють її.
Змагання (пригадати дії при витіканні газу)
Об’єднати дітей у 3 групи. У вигляді змагання провести роботу над питаннями на с. 43.
1. Які ви знаєте види опалювання? (Газове, твердим паливом – печі,  котли, каміни).
2. Як можна розпізнати витік газу? (За неприємним запахом).
3. Що треба робити в такому випадку? (По можливості перекрити газ, відкрити вікна, покинути приміщення і зателефонувати 104. Ні в якому разі не телефонувати із загазованого приміщення).
Робота в групах (вчити підтримувати сприятливий мікроклімат)
Прочитати текст на с. 44 в підручнику «Як підтримувати сприятливий мікроклімат».
Об’єднати дітей у групи по 4 учні. Роздати деформовані речення:
РЕГУЛЯРНО ПРОВІТРЮЙ КІМНАТУ
РАЗ НА ТИЖДЕНЬ МИЙ ПІДЛОГУ
ПРОТИРАЙ МЕБЛІ ВОЛОГОЮ ГАНЧІРКОЮ
ПІДМІТАЙ ПІДЛОГУ ВОЛОГИМ ВІНИКОМ
Діти мають скласти правила, як підтримати мікроклімат приміщення.
Кожній групі дати аркуш А-4 і запропонувати скласти пам’ятку, як підтримати мікроклімат у класі.
1. Провітрюй класну кімнату.
2. Підмітай вологим віником підлогу.
3. Протирай пил.
4. Не бігай, щоб не здіймати пил.
5. На перерві виходь у коридор, щоб провітрити клас.
Презентація пам’яток.
Практична робота (формувати звичку підтримувати порядок у своїй оселі)
Прочитати у підручнику на с. 45 завдання до практичної роботи.
Заповнити таблицю, використовуючи слова «регулярно», «щодня», «раз на тиждень» і т.д.
Перевірити результати.
Виконати завдання в зошиті на с. 20-21.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Що таке «мікроклімат оселі»?
2. Для чого потрібно підтримувати мікроклімат приміщення?
3. Які процедури гігієни оселі ти вже вмієш виконувати?
Доповни речення: «Я завжди сам …»

Немає коментарів:

Дописати коментар