ШАНУЙ СЕБЕ ТА ІНШИХ
Мета
Дати розуміння понять «повага» та «самоповага»; вчити ставити реальну мету і досягати її; практично засвоїти правила досягнення мети.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- пояснити поняття «повага» та «самоповага»;
- назвати поради, які допоможуть досягнення мети;
- продемонструвати вміння знаходити позитивне один у одного;
- ставити короткотривалі цілі.
Обладнання і матеріали
- аркуші паперу формату А-5 за кількістю учнів;
- аркуші паперу формату А-4 для роботи в парах;
- картки зі словами: «ЦІЛЕСПРЯМОВАНІСТЬ», «НАПОЛЕГЛИВІСТЬ», «ВИТРИМКА», «САМОСТІЙНІСТЬ» «РІШУЧІСТЬ».
Орієнтовний план тренінгу
Стартові завдання 5 хв.
Робота в групах 5 хв.
Робота над оповіданням 6 хв.
Інформаційне повідомлення 4 хв.
Руханка 2 хв.
Практична робота 14 хв.
Підсумкове завдання 4 хв.
Стартові завдання (пригадати попередній матеріал і перейти до нового)
1. Повторити попередній матеріал:
- Поясніть, що таке можливості, бажання, обов’язки.
- Як можна виховати силу волі?
- Назвіть вольові якості, що притаманні вам.
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Прочитати текст «Повага і самоповага» в підручнику на с. 128.
4. Виконати стартове завдання в підручнику на с. 128 – об’єднати дітей у пари і розказати, за що поважають один одного.
Робота в групах (вчити поважати себе самого)
Прочитати в підручнику на с. 128 текст «Самоповага і добрі справи».
- Як ви гадаєте, чого не буде робити людина, яка себе поважає?
Об’єднати дітей у групи по 3 учні. Роздати кожному аркуш паперу формату А-5. Кожен пише на аркуші своє ім’я і записує те, за що він сам себе поважає. Потім діти в трійках передають аркуш по колу. Наступний учень має додати те, про що забув написати учень сам про себе. Коли кожен отримає свій аркуш, то повинен звернути увагу, як багато дописали йому інші діти. Це говорить про повагу інших до нього.
Виконати завдання в зошиті на с. 58. (Терпимість, доброта, любов, охайність, гідність, слухати).
Робота над оповіданням (вчити робити добрі справи)
Прочитати оповідання в підручнику на с. 129. Обговорити за питаннями в підручнику на с. 128.
Висновок: щоб тебе завжди пам’ятали і згадували про тебе з любов’ю, роби якомога більше добрих справ.
Інформаційне повідомлення (пояснити, як ставити цілі і досягати їх)
- Як ви гадаєте, чи кожна людина може досягти мети? (Вислухати всі відповіді).
Прочитати текст у підручнику на с. 130 «Постановка і досягнення мети».
- Які бувають цілі?
- Користуючись малюнком на с. 130, назвіть приклади короткострокових цілей.
- Назвіть риси, що допомагають досягти мети.
Діти називають, вчитель закріплює на дошці картки зі словами: «ЦІЛЕСПРЯМОВАНІСТЬ», «НАПОЛЕГЛИВІСТЬ», «ВИТРИМКА», «САМОСТІЙНІСТЬ» «РІШУЧІСТЬ».
- Подумайте і поясніть, які риси вже притаманні вам, а які ще треба розвивати.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Стати в коло. Один учень виходить в центр кола і говорить: «У мене є мета навчитися…». Пантомімою показує те, чого він хоче навчитися. Решта вгадують, що це, і повторюють пантоміму.
Практична робота (виконати проект «Моя мета»)
Прочитати завдання проекту в підручнику на с. 131.
Об’єднати дітей у пари. Роздати аркуші паперу формату А-4. Виконати проект за планом на с. 131.
Обговорити.
Висновок: щоб досягти поставленої мети, налаштуйся на успіх і не бійся невдач.
Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)
1. Що таке самоповага?
2. Перегляньте поради «Як досягти мети» в підручнику на с. 131. Яку з цих порад виконувати найважче і чому?
3. На дошці закріплені картки «ЦІЛЕСПРЯМОВАНІСТЬ», «РІШУЧІСТЬ». «НАПОЛЕГЛИВІСТЬ», «ВИТРИМКА», «САМОСТІЙНІСТЬ» . Учні мають по одному вийти до дошки, вказати якусь рису і проаналізувати себе відносно цієї риси.
Наприклад: «Мені трохи не вистачає рішучості у досягненні мети. Тому я буду намагатися бути більш рішучим і не боятися невдач».
Немає коментарів:
Дописати коментар