понеділок, 23 листопада 2015 р.

Основи здоров'я 4 клас РУХ НА ПЕРЕХРЕСТІ, МАЙДАНІ

РУХ НА ПЕРЕХРЕСТІ, МАЙДАНІ
Мета
Познайомити з формами перехресть; розказати правила переходу перехресть; вчити обачності під час ремонтних робіт на дорозі; формувати звички культурного пішохода.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- розрізняти форми перехресть;
- розказати правила переходу перехрестя;
- пояснити, чим небезпечні ремонтні роботи на дорозі;
- продемонструвати правильний перехід до майдану.
Обладнання і матеріали
- картки з правилами:
«ПРОПУСТИ АВТОМОБІЛІ З УВІМКНЕНОЮ СИРЕНОЮ, БО ВОНИ МОЖУТЬ ЇХАТИ НА ЧЕРВОНЕ СВІТЛО», «НЕ ПЕРЕХОДЬ ПЕРЕХРЕСТЯ НАВСКОСИ – ЦЕ НЕБЕЗПЕЧНО», «ПЕРШ НІЖ СТУПИТИ НА ПЕРЕХІД, ПЕРЕКОНАЙСЯ, ЩО АВТОМОБІЛІ ЗУПИНЯЮТЬСЯ», «ЯКЩО НЕМАЄ ПЕРЕХОДУ, ЙДИ ЛИШЕ ТОДІ, КОЛИ НЕМАЄ АВТОМОБІЛІВ», «НА РЕГУЛЬОВАНОМУ ПЕРЕХРЕСТІ СЛІДКУЙ ЗА СИГНАЛАМИ СВІТЛОФОРА ЧИ РЕГУЛЮВАЛЬНИКА»;
- незавершені речення: «Я СПРАВЖНІЙ ПІШОХІД, БО…», «ЩОБ ЗБЕРЕГТИ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я, Я БУДУ ПЕРЕХОДИТИ ДОРОГУ …».
Що підготувати заздалегідь
Підготувати інсценівку (див. пункт Стартові завдання)
Орієнтовний план тренінгу
Стартові завдання                           8 хв.
Робота в парах                                4 хв.
Інсценування                                  12 хв.
Інформаційне повідомлення         4 хв.
Руханка                                            2 хв.
Практична робота                          6 хв.
Підсумкове завдання                     4 хв.
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на минулому уроці:
- Розкажіть правила для пішоходів.
- Пригадайте правила для пасажирів?
- Хто з вас є велосипедистом? Розкажіть правила велосипедиста.
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Показати інсценівку.
Ведучий:
Скрізь автобуси, машини…
Скриплять по дорозі шини.
На перехресті всі сигналять –
Як проїхати їм далі?
Автобус:
Хто тут на моїй дорозі!?
Легковий автомобіль:
Зупинитись я не в змозі.
Вибачайте, поспішаю.
Мотоцикл:
Світлофора щось немає...
Розминутись як без нього?
Вантажний автомобіль:
Гей-но, дай мені дорогу,
А то розчавлю тебе.
Разом:
Лишенько, це ДТП!!!
- Чому сталося так, що машини не можуть роз’їхатися на перехресті?
- Так само важко і пішоходам без допомоги, бо перехрестя – це складна ділянка дороги.
4. Прочитати в підручнику на с 110 текст «Форми перехресть». Виконати стартове завдання – назвати перехрестя в своєму населеному пункті. 
Розглянути малюнок – форми перехресть.
Робота в парах (познайомити з видами перехресть)
Об’єднати дітей у пари. Прочитати в підручнику на с. 110 текст «Види перехресть». Діти мають поспілкуватися в парах і пригадати, якого виду перехрестя і де вони зустрічали.
Обговорити.
Виконати завдання в зошиті на с. 50.
Інсценування (вчити переходити перехрестя)
Прочитати текст «Як переходити дорогу на перехресті» у підручнику на с. 111. Об’єднати дітей у 5 груп. Роздати картки з правилами:
«ПРОПУСТИ АВТОМОБІЛІ З УВІМКНЕНОЮ СИРЕНОЮ, БО ВОНИ МОЖУТЬ ЇХАТИ НА ЧЕРВОНЕ СВІТЛО», «НЕ ПЕРЕХОДЬ ПЕРЕХРЕСТЯ НАВСКОСИ – ЦЕ НЕБЕЗПЕЧНО», «ПЕРШ НІЖ СТУПИТИ НА ПЕРЕХІД, ПЕРЕКОНАЙСЯ, ЩО АВТОМОБІЛІ ЗУПИНЯЮТЬСЯ», «ЯКЩО НЕМАЄ ПЕРЕХОДУ, ЙДИ ЛИШЕ ТОДІ, КОЛИ НЕМАЄ АВТОМОБІЛІВ», «НА РЕГУЛЬОВАНОМУ ПЕРЕХРЕСТІ СЛІДКУЙ ЗА СИГНАЛАМИ СВІТЛОФОРА ЧИ РЕГУЛЮВАЛЬНИКА».
Діти мають інсценізувати це правило. Презентація робіт.
Висновок: на перехресті слід бути уважним і обережним, знати правила його переходу.
Інформаційне повідомлення (вчити поводитися на дорозі, що ремонтується)
Прочитати текст «Обережно: ремонт дороги!» у підручнику на с. 112.
- Чим може бути обмежена оглядовість при ремонтних роботах на дорозі?
- Чим ще небезпечна ділянка ремонту дороги?
- Як обійти ділянку ремонту тротуару?
Висновок: на ділянках ремонту дороги слід бути обачним.
Виконати завдання 1 в зошиті на с. 51.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Діти стають в коло один за одним, кладуть руки на плечі сусіда спереду. Рухаються по колу, коли вчитель говорить правильну дію, а коли неправильну, - зупиняються і лягають на спину сусіда спереду.
- На червоне світло мчить із сиреною машина, ми стоїмо.
- Горить зелене світло, ми ідемо.
- Горить червоне, машин немає, ми ідемо.
- Не йдемо через перехрестя навскоси, хоч машин і немає.
- Перш ніж іти, переконаємося, що машина гальмує.
- Бігом біжимо по переходу через дорогу.
Практична робота (вчити шукати безпечний шлях на майдані)
Прочитати текст у підручнику на с. 113 «Рух майданами».
- Які небезпеки можуть бути на майдані?
- Де у вашому населеному пункті є майдан?
Об’єднати дітей у 4 групи. Розглянути малюнок 34 у підручнику на с. 113. Обговорити і знайти для дівчинки безпечний шлях.
Висновок: як би ти не поспішав, завжди шукай пішохідний перехід, не переходь дорогу у недозволеному місці.
Виконати завдання 2 в зошиті на с. 51.
Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)
1. Пригадати правила переходу перехрестя - доповнити речення:
«ПРОПУСТИ АВТОМОБІЛІ З УВІМКНЕНОЮ …»,
«НЕ ПЕРЕХОДЬ ПЕРЕХРЕСТЯ …»,
«ПЕРШ НІЖ СТУПИТИ НА ПЕРЕХІД, …»,
«ЯКЩО НЕМАЄ ПЕРЕХОДУ, ЙДИ ЛИШЕ ТОДІ, …»,
«НА РЕГУЛЬОВАНОМУ ПЕРЕХРЕСТІ СЛІДКУЙ ЗА …».
2. Чим небезпечне місце, де ведуться ремонтні роботи?
3. Доповнити речення: «Я СПРАВЖНІЙ ПІШОХІД, БО…», «ЩОБ ЗБЕРЕГТИ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я, Я БУДУ ПЕРЕХОДИТИ ДОРОГУ...»

Немає коментарів:

Дописати коментар