НАОДИНЦІ ВДОМА
Мета
Пояснити небезпеку від вогню та диму; розказати правила гасіння невеликої пожежі; познайомити з правилами евакуації при пожежі; вчити викликати пожежних.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
- розказати, як загасити невелику пожежу;
- назвати правила евакуації з приміщення, що горить;
- пояснити правила евакуації при пожежі у сусідній квартирі;
- продемонструвати виклик пожежних.
Обладнання і матеріали
- 4 аркуші паперу формату А-4;
- пам’ятка (див. пункт Робота в парах);
- сухий спирт або свічка, сірники, скляна посудина;
- деформовані речення:
ВИМКНИ У КВАРТИРІ ГАЗ ТА ЕЛЕКТРОПРИЛАДИ
СПУСКАЙСЯ СХОДАМИ, А НЕ ЛІФТОМ
ЯКЩО В КОРИДОРІ ДИМ, ЗАЧИНИ ДВЕРІ І БІЖИ ДО ВІКНА
КРИЧИ, КЛИЧ НА ДОПОМОГУ ПЕРЕХОЖИХ
НЕ ЗАБУДЬ ДОПОМОГТИ МОЛОДШИМ ДІТЯМ.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 7 хв.
Дослід 2 хв.
Інформаційне повідомлення 5 хв.
Руханка 2 хв.
Робота в групах 8 хв.
Робота в парах 4 хв.
Практична робота 8 хв.
Підсумкове завдання 4 хв.
Стартові завдання (перейти до нового матеріалу)
1. Назвати тему і завдання уроку.
2. Виконати стартове завдання в підручнику на с. 94 – розказати, що радять батьки, коли залишають самих удома.
3. Виконати завдання в зошиті на с. 42.
4. Розглянути малюнки в підручнику на с. 94. Розказати свої дії у таких випадках. Прокоментувати 1 та 2 малюнки – як можна було попередити ці негативні ситуації.
- Сьогодні ми з’ясуємо, як треба поводитися, коли уникнути пожежі не вдалося.
Дослід (довести, що вогонь гасне без доступу повітря)
Продемонструвати дослід: запалити вогник, накрити його скляною посудиною. Через короткий проміжок часу вогник слабшає і зовсім гасне.
Вислухати коментарі дітей.
Висновок: вогонь можна загасити, коли перекрити йому доступ повітря.
Інформаційне повідомлення (розказати правила поводження з вогнем)
Прочитати в підручнику на с. 95 текст «Небезпека від вогню».
- Як можна загасити невеличку пожежу? (Водою або цупкою тканиною, ковдрою).
- Яку пожежу не можна гасити водою? (Коли горить електроприлад, може вдарити електричним струмом).
- Чим небезпечний дим? (Він може спричинити отруєння).
- Сформулюй правило гасіння невеликої пожежі. (Кинь на вогонь ковдру, виходь із дому, викликай пожежних).
Руханка (виконати рухливі вправи)
Виконати завдання в підручнику на с. 95. Діти стають у коло. Якщо вчитель називає горючий матеріал, діти підстрибують, а якщо негорючий – присідають.
- Вата, цегла, папір, одяг, метал, дерев’яний стіл, книги, вода, бензин, пісок, спирт, пластик.
Робота в групах (ознайомити з правилами евакуації під час пожежі)
Прочитати текст «Як вийти із зони пожежі» у підручнику на с. 96.
Об’єднати дітей у чотири групи. Роздати групам аркуші паперу А-4.
Користуючись малюнками в підручнику на с. 96, групи мають скласти правила евакуації під час пожежі.
Обговорити.
1. Закрий ніс і рот тканиною, якщо можливо, вологою.
2. Пересувайся присідом, біля підлоги менше диму.
3. Розбуди дорослих, попередь про пожежу.
4. Вийдіть з дому і викличте пожежних.
Робота в парах (вчити викликати пожежних)
Прочитати в підручнику завдання на с. 97. Об’єднати дітей у пари.
Один виконує роль диспетчера пожежної служби, інший йому телефонує.
Потренуватися в парах викликати пожежних. На допомогу закріпити на дошці пам’ятку:
1. НЕ ПАНІКУЙ!
2. НАБЕРИ 101.
3. ЧІТКО НАЗВИ СВОЄ ІМ’Я, АДРЕСУ.
4. НАЗВИ, СКІЛЬКИ ПОВЕРХІВ У БУДИНКУ, НА ЯКОМУ ПОВЕРСІ ПОЖЕЖА.
5. ЯКЩО ЗНАЄШ, РОЗКАЖИ, СКІЛЬКИ ЛЮДЕЙ У КВАРТИРІ.
Кілька пар демонструють виклик: якщо пожежа у власній квартирі, якщо пожежа у сусідній квартирі.
Висновок: від правильного і чіткого виклику пожежних залежить те, як швидко вони приїдуть.
Практична робота (з’ясувати правила поведінки під час пожежі)
Прочитати в підручнику текст на с. 97 «Пожежа в сусідній квартирі».
Об’єднати дітей у 5 груп. Кожній групі дати деформоване речення. Діти мають скласти поради. Прочитати, обговорити.
ВИМКНИ У КВАРТИРІ ГАЗ ТА ЕЛЕКТРОПРИЛАДИ
СПУСКАЙСЯ СХОДАМИ, А НЕ ЛІФТОМ
ЯКЩО В КОРИДОРІ ДИМ, ЗАЧИНИ ДВЕРІ І БІЖИ ДО ВІКНА
КРИЧИ, КЛИЧ НА ДОПОМОГУ ПЕРЕХОЖИХ
НЕ ЗАБУДЬ ДОПОМОГТИ МОЛОДШИМ ДІТЯМ.
Виконати завдання в зошиті на с. 43.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Пригадайте, як слід поводитись, щоб не сталося пожежі.
2. Навіщо людині потрібно знати правила поведінки під час пожежі?
3. Кому може знадобитися пам’ятка, яку ви склали?
Немає коментарів:
Дописати коментар