Українська мова 2 клас
Тема: Урок роз витку зв’язного мовлення. Опис істоти за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки. Тема опису «Білочка»
Мета: навчати учнів складати опис істоти за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до тварин.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
1. П еревірка домашнього завдання (с. 26, вправа 66)
— Який заголовок ви дібрали?
— Прочитайте двоскладові; трискладові; чотирискладові слова.
2. Р обота над загадками
Учні слухають загадки й обирають потрібну відгадку за словами з довідки.
*******************
Має шубку з колючок,
Сіру шубку, гарні очки.
Хто це? (Їжак)
*******************
Бігли діти повз ялинку
І побачили хатинку,
Лісова пустунка там
Оселилась — і діткам
Чемно лапку подавала,
Ківш грибів подарувала,
А тоді — себе назвала. (Білка)
********************
В темнім лісі проживає,
Довгий хвостик має.
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її... (лисиця).
Слова для довідки: лісова мешканка, руда, м’яка шубка, спинка вигнута, вушка гострі з китичками, пухнастий хвіст, обережна, гарна господарка, запаслива, прудка.
III. По відомлення теми і мети уроку
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за малюнком із зображенням білки та загадкою
— Прочитайте та відгадайте загадку. Хто це? Спробуйте відгадати.
Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст,
Як намисто, оченята...
Хто це? Спробуй відгадати.
— Словами із загадки дайте відповіді на запитання.
— Де живе білочка?
— Яка вона на зріст?
— Яка в білочки шубка?
— Який у білочки хвіст?
— Які в білочки оченята?
— Що любить білочка гризти?
— Складіть опис білочки за сюжетним малюнком, планом, змістом за-
гадки.
2. Ф ізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р обота в групах
Учні заслуховують складені описи білочки, дають поради.
Зразки описів
Білочка — це маленька лісова тварина. У неї пухнастий yy хвіст, китички на вушках. Хвіст у неї, як кермо. За допомогою хвоста вона спритно перестрибує з гілки одного дерева на друге.
- Білочка — дуже гарна тваринка. Хвіст у неї пухнастий, голівка маленька з гарними оченятами. Вушка гостренькі з китичками на кінцівках. Вона прудка, швидка. Стрибає по деревах. Гарна господарка. На зиму запасає горіхи, насіння, гриби. Будує гарне гніздо.
2. Ч и знаєте ви?
Де зимує білочка? У дуплі. Влаштовує тепле гніздечко. Устеляє його мохом, сухим листям.
Як запасає харчі? Ще восени вона збирає горішки, гриби, насіння з шишок. Все вона у своїй коморі ховає. Цікаво знати, що білка ще й розбійниця. Іноді їй набридає годуватися насінням, грибами. От і починає шукати пташині яйця. А потім, як виводяться маленькі пташенятка, вона їх поїдає. Отже, білка — хижа тваринка. Два рази на рік вона народжує білченят. Вони сліпі, голі, важать до 12 грамів. Через 3–4 тижні вже вкриті пухом. Вилазять з гнізда через 35 днів.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що нового ви дізналися про білочку?
VII. До машнє завдання
Намалювати тварину. Скласти її опис.
Тема: Урок роз витку зв’язного мовлення. Опис істоти за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки. Тема опису «Білочка»
Мета: навчати учнів складати опис істоти за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до тварин.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
1. П еревірка домашнього завдання (с. 26, вправа 66)
— Який заголовок ви дібрали?
— Прочитайте двоскладові; трискладові; чотирискладові слова.
2. Р обота над загадками
Учні слухають загадки й обирають потрібну відгадку за словами з довідки.
*******************
Має шубку з колючок,
Сіру шубку, гарні очки.
Хто це? (Їжак)
*******************
Бігли діти повз ялинку
І побачили хатинку,
Лісова пустунка там
Оселилась — і діткам
Чемно лапку подавала,
Ківш грибів подарувала,
А тоді — себе назвала. (Білка)
********************
В темнім лісі проживає,
Довгий хвостик має.
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її... (лисиця).
Слова для довідки: лісова мешканка, руда, м’яка шубка, спинка вигнута, вушка гострі з китичками, пухнастий хвіст, обережна, гарна господарка, запаслива, прудка.
III. По відомлення теми і мети уроку
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за малюнком із зображенням білки та загадкою
— Прочитайте та відгадайте загадку. Хто це? Спробуйте відгадати.
Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст,
Як намисто, оченята...
Хто це? Спробуй відгадати.
— Словами із загадки дайте відповіді на запитання.
— Де живе білочка?
— Яка вона на зріст?
— Яка в білочки шубка?
— Який у білочки хвіст?
— Які в білочки оченята?
— Що любить білочка гризти?
— Складіть опис білочки за сюжетним малюнком, планом, змістом за-
гадки.
2. Ф ізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р обота в групах
Учні заслуховують складені описи білочки, дають поради.
Зразки описів
Білочка — це маленька лісова тварина. У неї пухнастий yy хвіст, китички на вушках. Хвіст у неї, як кермо. За допомогою хвоста вона спритно перестрибує з гілки одного дерева на друге.
- Білочка — дуже гарна тваринка. Хвіст у неї пухнастий, голівка маленька з гарними оченятами. Вушка гостренькі з китичками на кінцівках. Вона прудка, швидка. Стрибає по деревах. Гарна господарка. На зиму запасає горіхи, насіння, гриби. Будує гарне гніздо.
2. Ч и знаєте ви?
Де зимує білочка? У дуплі. Влаштовує тепле гніздечко. Устеляє його мохом, сухим листям.
Як запасає харчі? Ще восени вона збирає горішки, гриби, насіння з шишок. Все вона у своїй коморі ховає. Цікаво знати, що білка ще й розбійниця. Іноді їй набридає годуватися насінням, грибами. От і починає шукати пташині яйця. А потім, як виводяться маленькі пташенятка, вона їх поїдає. Отже, білка — хижа тваринка. Два рази на рік вона народжує білченят. Вони сліпі, голі, важать до 12 грамів. Через 3–4 тижні вже вкриті пухом. Вилазять з гнізда через 35 днів.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що нового ви дізналися про білочку?
VII. До машнє завдання
Намалювати тварину. Скласти її опис.
Немає коментарів:
Дописати коментар