Природа 2 клас
Наша планета — Земля. Чому на Землі бувають день і ніч
Мета: допомогти дітям усвідомити, що Земля має форму кулі; ознайомити учнів з обертанням Землі навколо своєї осі як причиною зміни дня і ночі, з основними сторонами горизонту; навчати оцінювати роль науки в пізнанні світу.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання
— Як називаються зміни, що відбуваються в природі?
— З чим пов’язані ці зміни?
— Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку? восени?
— Поясніть назви осінніх (зимових, весняних, літніх) місяців. Які явища природи для них характерні?
— Розкажіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі.
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо нашою планетою.
— Як називається планета, на якій ми живемо? Давайте згадаємо, що ви знаєте про нашу планету?
— Яку ж форму має Земля? (Це давно всім відомо, що Земля має форму кулі.)
— А якщо вийти на вулицю, чи можна побачити підтвердження цієї версії? Що ми виявимо? (Нам здається, що ми знаходимося на плоскій поверхні.)
— Ми не можемо швидко обійти Землю, щоб зібрати інформацію. Нам не вдасться подивитися на неї з боку. Що ж тоді робити? (Звернутися до книг, допомоги дорослих.)
— Які припущення ми повинні перевірити? (Земля плоска чи куляста?)
— Завдання нашого уроку — з’ясувати, яку форму має наша планета, дізнатися, що таке горизонт, ознайомитися зі сторонами горизонту, пояснити, чому на Землі бувають день і ніч.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 7–9)
— Яку форму має наша Земля, плоску чи кулясту?
— Хто перший космонавт Землі?
— Чому Земля — особлива планета? Навколо чого обертається Земля?
— Розгляньте малюнок на с. 7. Під час обертання до Сонця повертається то одна, то інша сторона планети. Обернена до Сонця частина земної кулі освітлюється його промінням. Тут день. На протилежній стороні у цей час — ніч, бо вона не освітлюється Сонцем.
— Що називають добою? Яка тривалість доби?
— Земну кулю не раз бачили космонавти. А як нам побачити велетенські рівнини, гори, океани і моря, що знаходяться на поверхні Землі? Для того щоб відтворити форму нашої планети, виготовили зменшене її зображення — модель. У вас, мабуть, є іграшки — моделі машини, літака чи корабля? Модель нашої планети Землі називається глобусом.
— Відгадайте загадку.
Тут міста, країни, скелі,
Океани і пустелі,
Гори, ріки і моря —
Мандрувати буду я!
Щоб по світу мандрувати,
Не виходжу я із хати,
Не сідаю у автобус,
А беру у руки.... (глобус).
— Що таке глобус?
Глобус — латинське слово. Як ви вважаєте, що воно означає? (Круглий, кулястий, куля)
— З давніх часів мореплавці, вирушаючи у відкрите море, спостерігали, як берег зникав за горизонтом. Коли люди дізналися, що Земля має форму кулі, таємницю горизонту було розкрито.
— Що таке горизонт? Чи можна наблизитися до лінії горизонту? Чому?
— Розгляньте малюнок на с. 8. Скільки основних сторін горизонту? Як вони позначаються?
Перевір себе
— Яку форму має планета Земля? Що є цьому підтвердженням?
— Поясніть, використовуючи глобус, чому на Землі бувають день і ніч.
— Що таке доба і скільки вона триває?
Для допитливих
Учені припускають, що наша планета утворилася багато років тому з величезної космічної хмари з газу і пилу, яка оберталася навколо Сонця. Поступово великі частинки пилу, рухаючись в одному напрямку, приєднали до себе дрібніші, і з них сформувалася планета Земля.
Підсумок. Земля — планета, яка має форму кулі. Глобус — модель Землі. Рух Землі навколо своєї осі є причиною зміни дня і ночі. Такий оберт Земля робить за 24 години, або одну добу.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань (див. Додаток на с. 13)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Яку форму має Земля? (Земля має форму кулі.)
— Хто здійснив першу навколосвітню подорож у космосі? (12 квітня 1961 — льотчик-космонавт Юрій Гагарін здійснив перший в історії людства космічний політ, за 108 хвилин зробивши один оберт навколо Землі на кораблі «Восток-1».)
— Що називається горизонтом? (Земна поверхня, яку ми бачимо навколо себе.)
— Що таке лінія горизонту? (Межа горизонту, де небо ніби сходиться із землею.)
— Навколо якої осі обертається Земля: справжньої чи уявної?
— Скільки обертів робить Земля за добу? (1)
— З чим пов’язана зміна дня і ночі? (З обертанням Землі навколо своєї уявної осі.)
VII. До машнє завдання
С. 7–9. Використовуючи різні джерела інформації, підготуйте розповідь про першого космонавта України — Леоніда Каденюка. Виступіть з повідомленням перед однокласниками.
Наша планета — Земля. Чому на Землі бувають день і ніч
Мета: допомогти дітям усвідомити, що Земля має форму кулі; ознайомити учнів з обертанням Землі навколо своєї осі як причиною зміни дня і ночі, з основними сторонами горизонту; навчати оцінювати роль науки в пізнанні світу.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання
— Як називаються зміни, що відбуваються в природі?
— З чим пов’язані ці зміни?
— Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку? восени?
— Поясніть назви осінніх (зимових, весняних, літніх) місяців. Які явища природи для них характерні?
— Розкажіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі.
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо нашою планетою.
— Як називається планета, на якій ми живемо? Давайте згадаємо, що ви знаєте про нашу планету?
— Яку ж форму має Земля? (Це давно всім відомо, що Земля має форму кулі.)
— А якщо вийти на вулицю, чи можна побачити підтвердження цієї версії? Що ми виявимо? (Нам здається, що ми знаходимося на плоскій поверхні.)
— Ми не можемо швидко обійти Землю, щоб зібрати інформацію. Нам не вдасться подивитися на неї з боку. Що ж тоді робити? (Звернутися до книг, допомоги дорослих.)
— Які припущення ми повинні перевірити? (Земля плоска чи куляста?)
— Завдання нашого уроку — з’ясувати, яку форму має наша планета, дізнатися, що таке горизонт, ознайомитися зі сторонами горизонту, пояснити, чому на Землі бувають день і ніч.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 7–9)
— Яку форму має наша Земля, плоску чи кулясту?
— Хто перший космонавт Землі?
— Чому Земля — особлива планета? Навколо чого обертається Земля?
— Розгляньте малюнок на с. 7. Під час обертання до Сонця повертається то одна, то інша сторона планети. Обернена до Сонця частина земної кулі освітлюється його промінням. Тут день. На протилежній стороні у цей час — ніч, бо вона не освітлюється Сонцем.
— Що називають добою? Яка тривалість доби?
— Земну кулю не раз бачили космонавти. А як нам побачити велетенські рівнини, гори, океани і моря, що знаходяться на поверхні Землі? Для того щоб відтворити форму нашої планети, виготовили зменшене її зображення — модель. У вас, мабуть, є іграшки — моделі машини, літака чи корабля? Модель нашої планети Землі називається глобусом.
— Відгадайте загадку.
Тут міста, країни, скелі,
Океани і пустелі,
Гори, ріки і моря —
Мандрувати буду я!
Щоб по світу мандрувати,
Не виходжу я із хати,
Не сідаю у автобус,
А беру у руки.... (глобус).
— Що таке глобус?
Глобус — латинське слово. Як ви вважаєте, що воно означає? (Круглий, кулястий, куля)
— З давніх часів мореплавці, вирушаючи у відкрите море, спостерігали, як берег зникав за горизонтом. Коли люди дізналися, що Земля має форму кулі, таємницю горизонту було розкрито.
— Що таке горизонт? Чи можна наблизитися до лінії горизонту? Чому?
— Розгляньте малюнок на с. 8. Скільки основних сторін горизонту? Як вони позначаються?
Перевір себе
— Яку форму має планета Земля? Що є цьому підтвердженням?
— Поясніть, використовуючи глобус, чому на Землі бувають день і ніч.
— Що таке доба і скільки вона триває?
Для допитливих
Учені припускають, що наша планета утворилася багато років тому з величезної космічної хмари з газу і пилу, яка оберталася навколо Сонця. Поступово великі частинки пилу, рухаючись в одному напрямку, приєднали до себе дрібніші, і з них сформувалася планета Земля.
Підсумок. Земля — планета, яка має форму кулі. Глобус — модель Землі. Рух Землі навколо своєї осі є причиною зміни дня і ночі. Такий оберт Земля робить за 24 години, або одну добу.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань (див. Додаток на с. 13)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Яку форму має Земля? (Земля має форму кулі.)
— Хто здійснив першу навколосвітню подорож у космосі? (12 квітня 1961 — льотчик-космонавт Юрій Гагарін здійснив перший в історії людства космічний політ, за 108 хвилин зробивши один оберт навколо Землі на кораблі «Восток-1».)
— Що називається горизонтом? (Земна поверхня, яку ми бачимо навколо себе.)
— Що таке лінія горизонту? (Межа горизонту, де небо ніби сходиться із землею.)
— Навколо якої осі обертається Земля: справжньої чи уявної?
— Скільки обертів робить Земля за добу? (1)
— З чим пов’язана зміна дня і ночі? (З обертанням Землі навколо своєї уявної осі.)
VII. До машнє завдання
С. 7–9. Використовуючи різні джерела інформації, підготуйте розповідь про першого космонавта України — Леоніда Каденюка. Виступіть з повідомленням перед однокласниками.
Немає коментарів:
Дописати коментар