Українська мова 2 клас
Тема: Урок роз витку зв’язного мовлення. Опис предмета за малюнком і планом.
Мета: навчати учнів описувати предмет за малюнком і планом; формувати вміння давати відповіді на запитання; виховувати естетичні почуття.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
1. П еревірка домашнього завдання (с. 15, вправа 36)
— Прочитайте назви місяців року за абеткою.
— У яких словах довелося брати до уваги другу букву?
— Назвіть слова, у яких звуків менше, ніж букв.
2. Г ра «Вилучи “зайву” літеру»
Вурлиця — вулиця,
зайєць — заєць,
килдим — килим,
меторо — метро,
дознака — ознака.
III. По відомлення теми і мети уроку
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота над загадкою
yy Я на сонце дуже схожа —
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щоранку розквітаю,
Промінцями всіх вітаю.
Відгадати всім неважко,
Що за квітка я? (Ромашка)
— Які слова допомогли знайти відгадку?
— Доберіть із тексту загадки слова, які описують ромашку. Доповніть ними речення.
Ромашка ..., ..., ... (золотиста, ніжна, гожа).
2. Р обота за малюнком
— Розгляньте малюнок ромашки. Дайте відповіді на запитання.
— Де росте ромашка? (Ромашка росте у садочках та палісадниках, у парках та на городі, у лузі та на полі.)
— Яке в неї стебло? (Стебло в неї тонке, тендітне.)
— Які в ромашки листочки? (Листочки у ромашки зелені, довгасті.)
— Які в неї пелюстки? (Пелюстки білі та ніжні.)
— Яка у квіточки серединка? (Серединка золотиста.)
— Що вам відомо про ромашку? (Ромашка лікує людей від багатьох хвороб, годує солодким нектаром комах.)
3. С кладання опису ромашки
Зразки описів ромашки
- У ромашки кругла серединка яскраво-жовтого кольору. Пелюстки біленькі та ніжні-ніжні. Ромашка, неначе маленьке сонечко, усміхається до всіх навкруги.
- Ромашка росте у садочках та палісадниках, у парках та на городі, у лузі та полі. У неї тоненьке стебельце, зелені листочки. У ромашки білі-білі пелюстки. Ця ніжна квіточка має золотисту, мов сонечко, серединку. Ромашка лікує людей від багатьох хвороб, годує солодким нектаром комах. Усі, хто дивиться на неї, не можуть відірвати очей від такої краси.
4. Ф ізкультхвилинка
Косооке зайченятко —
Довгі вушка, гарні лапки —
Повернулось вправо, вліво,
Головою покрутило.
Пострибало, потягнулось,
За морквинками нагнулось.
І почало їх збирать —
Один! Два! Три! Чотири! П’ять!
Першу, другу — мамі й тату.
Дві морквинки — сестрі й брату.
На пеньочок тихо сіло,
П’яту моркву смачно з’їло.
V. Уз агальнення й систематизація знань
Слухання й обговорення аудіозапису казки Г. Х. Андерсена «Ромашка»
— Кого автор обрав головними героями свого твору?
— Ч и подобалося ромашці її життя?
— Ч ому жайворонок із безлічі квітів обрав саме ромашку?
— Що затьмарило щастя ромашки?
— Як поставилися до щастя ромашки горді тюльпани і нарциси?
— Ми будемо пишатися ромашкою, запам’ятаємо все те хороше, що вона робила. Напевно, Андерсен хотів, щоб ромашка була прикладом для всіх. Щоб люди прагнули бути добрими, дбайливими, чуйними, а не такими, як синьйори квіти.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Чого навчилися на уроці?
— Що найбільше сподобалося?
VII. До машнє завдання
Намалювати ромашку і скласти її опис.
Тема: Урок роз витку зв’язного мовлення. Опис предмета за малюнком і планом.
Мета: навчати учнів описувати предмет за малюнком і планом; формувати вміння давати відповіді на запитання; виховувати естетичні почуття.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
1. П еревірка домашнього завдання (с. 15, вправа 36)
— Прочитайте назви місяців року за абеткою.
— У яких словах довелося брати до уваги другу букву?
— Назвіть слова, у яких звуків менше, ніж букв.
2. Г ра «Вилучи “зайву” літеру»
Вурлиця — вулиця,
зайєць — заєць,
килдим — килим,
меторо — метро,
дознака — ознака.
III. По відомлення теми і мети уроку
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота над загадкою
yy Я на сонце дуже схожа —
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щоранку розквітаю,
Промінцями всіх вітаю.
Відгадати всім неважко,
Що за квітка я? (Ромашка)
— Які слова допомогли знайти відгадку?
— Доберіть із тексту загадки слова, які описують ромашку. Доповніть ними речення.
Ромашка ..., ..., ... (золотиста, ніжна, гожа).
2. Р обота за малюнком
— Розгляньте малюнок ромашки. Дайте відповіді на запитання.
— Де росте ромашка? (Ромашка росте у садочках та палісадниках, у парках та на городі, у лузі та на полі.)
— Яке в неї стебло? (Стебло в неї тонке, тендітне.)
— Які в ромашки листочки? (Листочки у ромашки зелені, довгасті.)
— Які в неї пелюстки? (Пелюстки білі та ніжні.)
— Яка у квіточки серединка? (Серединка золотиста.)
— Що вам відомо про ромашку? (Ромашка лікує людей від багатьох хвороб, годує солодким нектаром комах.)
3. С кладання опису ромашки
Зразки описів ромашки
- У ромашки кругла серединка яскраво-жовтого кольору. Пелюстки біленькі та ніжні-ніжні. Ромашка, неначе маленьке сонечко, усміхається до всіх навкруги.
- Ромашка росте у садочках та палісадниках, у парках та на городі, у лузі та полі. У неї тоненьке стебельце, зелені листочки. У ромашки білі-білі пелюстки. Ця ніжна квіточка має золотисту, мов сонечко, серединку. Ромашка лікує людей від багатьох хвороб, годує солодким нектаром комах. Усі, хто дивиться на неї, не можуть відірвати очей від такої краси.
4. Ф ізкультхвилинка
Косооке зайченятко —
Довгі вушка, гарні лапки —
Повернулось вправо, вліво,
Головою покрутило.
Пострибало, потягнулось,
За морквинками нагнулось.
І почало їх збирать —
Один! Два! Три! Чотири! П’ять!
Першу, другу — мамі й тату.
Дві морквинки — сестрі й брату.
На пеньочок тихо сіло,
П’яту моркву смачно з’їло.
V. Уз агальнення й систематизація знань
Слухання й обговорення аудіозапису казки Г. Х. Андерсена «Ромашка»
— Кого автор обрав головними героями свого твору?
— Ч и подобалося ромашці її життя?
— Ч ому жайворонок із безлічі квітів обрав саме ромашку?
— Що затьмарило щастя ромашки?
— Як поставилися до щастя ромашки горді тюльпани і нарциси?
— Ми будемо пишатися ромашкою, запам’ятаємо все те хороше, що вона робила. Напевно, Андерсен хотів, щоб ромашка була прикладом для всіх. Щоб люди прагнули бути добрими, дбайливими, чуйними, а не такими, як синьйори квіти.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Чого навчилися на уроці?
— Що найбільше сподобалося?
VII. До машнє завдання
Намалювати ромашку і скласти її опис.
Немає коментарів:
Дописати коментар