Українська мова 2 клас
Тема: Роз ташування слів за абеткою
Мета: закріплювати знання української абетки; вчити учнів розташовувати слова за абеткою з орієнтацією на першу літеру; розвивати мовлення учнів, виховувати інтерес до читання.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
1. П еревірка домашнього завдання (с. 12, вправа 25)
— Прочитайте імена і прізвища поетів, чиї вірші вміщені у підручнику «Літературне читання». Учні читають вірші, які вони вивчили напам’ять.
— Послідовно назвіть звуки і букви у слові поетеса.
2. Р обота над загадкою
З однієї ми родини
Від Андрія до Ярини.
Як по одному, самі,
Ми буваємо німі.
Хоч і маєм різні назви
Й добре знаєте всіх нас ви,
Певним станемо рядком —
Заговоримо ладком.
Ми — писемності основа,
А без нас ніхто ні слова!
Що то таке? (Алфавіт)
Д. Білоус
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання української абетки, вчитися розташовувати слова за абеткою.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 12–14)
Вправа 26
Учні читають слова, вимовляють звуки кожного слова, переставляють у словах букви так, щоб утворилися інші слова: курча — круча, рис — сир, кури — руки.
— Запишіть утворені слова за абеткою.
Так ми говоримо!
Розташовуємо слова за абеткою (в абетковій послідовності).
Вправа 27
Учні розглядають малюнки ягід, записують назви за абеткою.
— Поясніть, чому корисно вживати ягоди.
Хвилинка спілкування
— Найбільше я люблю клубніку і земляніку.
— Таких назв немає. Українською мовою треба казати полуниця і суниця.
— Добре, запам’ятаю. А які ягоди тобі найбільше смакують?
— Продовжіть розмову.
17
Вправа 28
Учитель читає вірш М. Стельмаха.
Учні називають назви дерев і записують їх за абеткою.
— Складіть звукову модель слова, у якому звуків більше, ніж букв. (Ліщина)
Вправа 29 (робота в парах)
Учні міркують, яка буква випала зі слова. Порівнюють, чи однакові слова вони записали.
Вправа 30
— Користуватися алфавітом необхідно при складанні будь-яких списків (наприклад, в класному журналі — прізвища учнів), при розставлянні книг у бібліотеці (за прізвищем автора книги, а у разі його відсутності — за першою буквою назви), при зберіганні формулярів, абонементів у бібліотеці, при складанні картотек і каталогів (переліків видань).
— Як ви вважаєте, чи зручно це? Чому? (Відповіді учнів.) Учні читають речення, записують прізвища письменників у такій послідовності, у якій треба поставити їхні книжки на поличках шафи.
2. Ф ізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
— Запишіть імена 5 учнів вашого класу за алфавітним порядком.
— Запишіть назви 6 іграшок за алфавітним порядком.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Для чого потрібний алфавіт?
— Як записати слова за алфавітним порядком?
VII. До машнє завдання
С. 14, вправа 31.
Тема: Роз ташування слів за абеткою
Мета: закріплювати знання української абетки; вчити учнів розташовувати слова за абеткою з орієнтацією на першу літеру; розвивати мовлення учнів, виховувати інтерес до читання.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
1. П еревірка домашнього завдання (с. 12, вправа 25)
— Прочитайте імена і прізвища поетів, чиї вірші вміщені у підручнику «Літературне читання». Учні читають вірші, які вони вивчили напам’ять.
— Послідовно назвіть звуки і букви у слові поетеса.
2. Р обота над загадкою
З однієї ми родини
Від Андрія до Ярини.
Як по одному, самі,
Ми буваємо німі.
Хоч і маєм різні назви
Й добре знаєте всіх нас ви,
Певним станемо рядком —
Заговоримо ладком.
Ми — писемності основа,
А без нас ніхто ні слова!
Що то таке? (Алфавіт)
Д. Білоус
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання української абетки, вчитися розташовувати слова за абеткою.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 12–14)
Вправа 26
Учні читають слова, вимовляють звуки кожного слова, переставляють у словах букви так, щоб утворилися інші слова: курча — круча, рис — сир, кури — руки.
— Запишіть утворені слова за абеткою.
Так ми говоримо!
Розташовуємо слова за абеткою (в абетковій послідовності).
Вправа 27
Учні розглядають малюнки ягід, записують назви за абеткою.
— Поясніть, чому корисно вживати ягоди.
Хвилинка спілкування
— Найбільше я люблю клубніку і земляніку.
— Таких назв немає. Українською мовою треба казати полуниця і суниця.
— Добре, запам’ятаю. А які ягоди тобі найбільше смакують?
— Продовжіть розмову.
17
Вправа 28
Учитель читає вірш М. Стельмаха.
Учні називають назви дерев і записують їх за абеткою.
— Складіть звукову модель слова, у якому звуків більше, ніж букв. (Ліщина)
Вправа 29 (робота в парах)
Учні міркують, яка буква випала зі слова. Порівнюють, чи однакові слова вони записали.
Вправа 30
— Користуватися алфавітом необхідно при складанні будь-яких списків (наприклад, в класному журналі — прізвища учнів), при розставлянні книг у бібліотеці (за прізвищем автора книги, а у разі його відсутності — за першою буквою назви), при зберіганні формулярів, абонементів у бібліотеці, при складанні картотек і каталогів (переліків видань).
— Як ви вважаєте, чи зручно це? Чому? (Відповіді учнів.) Учні читають речення, записують прізвища письменників у такій послідовності, у якій треба поставити їхні книжки на поличках шафи.
2. Ф ізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
— Запишіть імена 5 учнів вашого класу за алфавітним порядком.
— Запишіть назви 6 іграшок за алфавітним порядком.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Для чого потрібний алфавіт?
— Як записати слова за алфавітним порядком?
VII. До машнє завдання
С. 14, вправа 31.
Немає коментарів:
Дописати коментар