Математика 2 клас
Тема. Вирази з дужками на дії різних ступенів. Вимірювання і порівняння довжин відрізків. Вправи на запам’ятовування таблиці множення числа 3.
Мета: вчити знаходити значення виразів з дужками на дії різних ступенів; закріпити знання таблиці множення числа 3; формувати вміння розв’язувати і пояснювати розв’язання задач; розвивати увагу, пам’ять; прищеплювати інтерес до математики.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Контроль, корекція і закріплення знань
1 Усна лічба
1) Гра «Ланцюжки».
3 • 3 5 7 9 3 • 2 4 6 8
2) Складіть і розв’яжіть задачі.
а) По 3 грн 6 кг? грн;
б) По 3 грн 8 ігр. ? грн;
в) По ? грн 2 м 18 грн.
3) В одному пакеті 2 кг борошна. Що можна дізнатися, обчисливши: 2 • 3? 2 • 5? 10 : 2?
4) Гра «Крокуй і рахуй».
Три учні змагаються між собою. Вони стають на одній лінії. Учитель стає поряд із першим учнем, вони одночасно роблять перший крок, під час якого вчитель говорить, припустимо: «три». Учень повинен умить «налаштуватися» на це число і, роблячи наступні кроки, говорити: «шість, дев’ять, дванадцять і т. п». — на кожен крок по числу. Учитель йде з ним у ногу, не даючи уповільнити крок. Як тільки учень сказав не те число, вони відразу зупиняються, до кінця гри сходити з цього місця не можна.
Теж саме виконують решта гравців по черзі. Перемагає той, хто зупиниться далі.
2 Геометричний матеріал
— Що називається колом?
— Що таке центр кола?
— Радіус кола?
— Накресліть коло із радіусом 2 см. Проведіть радіус.
3 Виконання обчислень із перевіркою
43 + 51 32 + 61 98 – 76 85 – 24
71 – 48 36 + 59 43 + 19 100 – 86
4 Замініть приклади на додавання прикладами на множення
1) 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 =
— Укажіть множники. Чому дорівнює добуток?
2) 10 + 10 + 10 =
— Укажіть множники. Чому дорівнює добуток?
5 Замініть приклади на множення прикладами на додавання
1) 8 • 4 =
Чому дорівнюють доданки? Скільки всього рівних доданків? Чому дорівнює сума?
2) 9 • 6 =
— Чому дорівнюють доданки? Скільки всього рівних доданків? Чому дорівнює сума?
6 Порівняння виразів
1) 2 • 7 + 2 2 • 8 2 • 6 + 2 • 3 2 • 8
9 • 2 + 9 9 • 3 2 • 5 + 2 • 2 2 • 6
2) Як називаються ці вирази?
8 • 10 10 • 8
7 • 10 10 • 6
6 • 4 6 • 3
7 Хвилинка каліграфії з логічним завданням
Запишіть відповіді таблиці множення числа 3 в порядку спадання.
Фізкультхвилинка
III. Розвиток математичних знань
1 Знаходження значень виразів з дужками і без дужок з коментуванням
3 • (2 + 5)=
(12 – 8) • 3=
3 • 7 + 79 =
(63 – 53) • 8 =
2 Розв’язування задач
1) Було — 20 м
Пошили — 6 сук. по 2 м
Залишилося — ?
2) Два соми і чотири карасі важать 14 кг. Карась важить 3 кг. Скільки важить кожен сом, якщо вони важать порівну? (1 кг)
3) У Маші 5 горіхів. Один вона дала сестрі, і у них стало горіхів порівну. Скільки горіхів було у сестри спочатку? (3)
4) Зеленим — 4 рул.
Білим — 5 рул. 17 рул.
Жовтим — ?
Розв’язання
1-й спосіб: 17 – 4 – 5 = 8
2-й спосіб: 17 – (4 + 5) = 8
Відповідь: 8 жовтих рулонів шпалер.
3 Складання і розв’язування прикладів за зразком
8 • 3 = 24 6 • 5 = 30 : 3 =
3 • 8 = 24 ... ...
24 : 8 = 3 ... ...
24 : 3 = 8 ... ...
4 Обчислення значень виразів
3 • 4 = 2 • (13 – 7) = 18 : 2 = 3 • 6 =
2 • 8 = 2 • (14 – 9) = 14 : 14 = 3 • 5 =
2 • 7 = (10 – 8) • 1 = 12 : 2 = 3 • 10 =
5 Математичний диктант
1) Суму чисел 11 і 7 розділити на 2.
2) Різницю чисел 12 і 3 помножити на 3.
3) Число 6 помножити на різницю чисел 26 і 24.
6 Офтальмологічна пауза
7 Розв’язування логічних завдань
1) Тетянка, Оленка і Іринка за контрольну роботу отримали різні оцінки: 10; 9; 8. Відгадайте, яку оцінку отримала кожна з дівчаток, якщо у Тетянки не 8, а у Іринки — не 8 і не 10.
Відповідь:
Тетянка Оленка Іринка
8 – + –
9 – – +
10 + – –
2) Шість тістечок розділили між братами і сестрами так, що у братів їх виявилося на два менше, ніж у сестер. Скільки у кого?
Розв’язання. Задача може бути розв’язана вгадуванням. Проте бажано дати і розв’язання з питаннями. Цього можна добитися, якщо намалювати два відрізки, один з яких на дві клітини більше іншого. Як дізнатися, скільки клітин має бути в кожному відрізку? Сума цих трьох відрізків повинна дорівнювати 6 клітинам. Отже, сума двох рівних відрізків дорівнює 6 – 2 = 4, а кожен з них — 2. Якщо учням це міркування незрозуміле, треба записати його за питаннями і діями.
а) Скільки було б тістечок, якби у сестер було стільки ж, скільки у братів? (6 – 2 = 4)
б) Скільки було тістечок у братів? (4 : 2 = 2)
в) Скільки було тістечок у сестер? (2 + 2 = 4, або 6 – 2 = 4)
Відповідь: у братів 2, у сестер 4.
IV. Підбиття підсумків. Рефлексія
Тема. Вирази з дужками на дії різних ступенів. Вимірювання і порівняння довжин відрізків. Вправи на запам’ятовування таблиці множення числа 3.
Мета: вчити знаходити значення виразів з дужками на дії різних ступенів; закріпити знання таблиці множення числа 3; формувати вміння розв’язувати і пояснювати розв’язання задач; розвивати увагу, пам’ять; прищеплювати інтерес до математики.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Контроль, корекція і закріплення знань
1 Усна лічба
1) Гра «Ланцюжки».
3 • 3 5 7 9 3 • 2 4 6 8
2) Складіть і розв’яжіть задачі.
а) По 3 грн 6 кг? грн;
б) По 3 грн 8 ігр. ? грн;
в) По ? грн 2 м 18 грн.
3) В одному пакеті 2 кг борошна. Що можна дізнатися, обчисливши: 2 • 3? 2 • 5? 10 : 2?
4) Гра «Крокуй і рахуй».
Три учні змагаються між собою. Вони стають на одній лінії. Учитель стає поряд із першим учнем, вони одночасно роблять перший крок, під час якого вчитель говорить, припустимо: «три». Учень повинен умить «налаштуватися» на це число і, роблячи наступні кроки, говорити: «шість, дев’ять, дванадцять і т. п». — на кожен крок по числу. Учитель йде з ним у ногу, не даючи уповільнити крок. Як тільки учень сказав не те число, вони відразу зупиняються, до кінця гри сходити з цього місця не можна.
Теж саме виконують решта гравців по черзі. Перемагає той, хто зупиниться далі.
2 Геометричний матеріал
— Що називається колом?
— Що таке центр кола?
— Радіус кола?
— Накресліть коло із радіусом 2 см. Проведіть радіус.
3 Виконання обчислень із перевіркою
43 + 51 32 + 61 98 – 76 85 – 24
71 – 48 36 + 59 43 + 19 100 – 86
4 Замініть приклади на додавання прикладами на множення
1) 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 =
— Укажіть множники. Чому дорівнює добуток?
2) 10 + 10 + 10 =
— Укажіть множники. Чому дорівнює добуток?
5 Замініть приклади на множення прикладами на додавання
1) 8 • 4 =
Чому дорівнюють доданки? Скільки всього рівних доданків? Чому дорівнює сума?
2) 9 • 6 =
— Чому дорівнюють доданки? Скільки всього рівних доданків? Чому дорівнює сума?
6 Порівняння виразів
1) 2 • 7 + 2 2 • 8 2 • 6 + 2 • 3 2 • 8
9 • 2 + 9 9 • 3 2 • 5 + 2 • 2 2 • 6
2) Як називаються ці вирази?
8 • 10 10 • 8
7 • 10 10 • 6
6 • 4 6 • 3
7 Хвилинка каліграфії з логічним завданням
Запишіть відповіді таблиці множення числа 3 в порядку спадання.
Фізкультхвилинка
III. Розвиток математичних знань
1 Знаходження значень виразів з дужками і без дужок з коментуванням
3 • (2 + 5)=
(12 – 8) • 3=
3 • 7 + 79 =
(63 – 53) • 8 =
2 Розв’язування задач
1) Було — 20 м
Пошили — 6 сук. по 2 м
Залишилося — ?
2) Два соми і чотири карасі важать 14 кг. Карась важить 3 кг. Скільки важить кожен сом, якщо вони важать порівну? (1 кг)
3) У Маші 5 горіхів. Один вона дала сестрі, і у них стало горіхів порівну. Скільки горіхів було у сестри спочатку? (3)
4) Зеленим — 4 рул.
Білим — 5 рул. 17 рул.
Жовтим — ?
Розв’язання
1-й спосіб: 17 – 4 – 5 = 8
2-й спосіб: 17 – (4 + 5) = 8
Відповідь: 8 жовтих рулонів шпалер.
3 Складання і розв’язування прикладів за зразком
8 • 3 = 24 6 • 5 = 30 : 3 =
3 • 8 = 24 ... ...
24 : 8 = 3 ... ...
24 : 3 = 8 ... ...
4 Обчислення значень виразів
3 • 4 = 2 • (13 – 7) = 18 : 2 = 3 • 6 =
2 • 8 = 2 • (14 – 9) = 14 : 14 = 3 • 5 =
2 • 7 = (10 – 8) • 1 = 12 : 2 = 3 • 10 =
5 Математичний диктант
1) Суму чисел 11 і 7 розділити на 2.
2) Різницю чисел 12 і 3 помножити на 3.
3) Число 6 помножити на різницю чисел 26 і 24.
6 Офтальмологічна пауза
7 Розв’язування логічних завдань
1) Тетянка, Оленка і Іринка за контрольну роботу отримали різні оцінки: 10; 9; 8. Відгадайте, яку оцінку отримала кожна з дівчаток, якщо у Тетянки не 8, а у Іринки — не 8 і не 10.
Відповідь:
Тетянка Оленка Іринка
8 – + –
9 – – +
10 + – –
2) Шість тістечок розділили між братами і сестрами так, що у братів їх виявилося на два менше, ніж у сестер. Скільки у кого?
Розв’язання. Задача може бути розв’язана вгадуванням. Проте бажано дати і розв’язання з питаннями. Цього можна добитися, якщо намалювати два відрізки, один з яких на дві клітини більше іншого. Як дізнатися, скільки клітин має бути в кожному відрізку? Сума цих трьох відрізків повинна дорівнювати 6 клітинам. Отже, сума двох рівних відрізків дорівнює 6 – 2 = 4, а кожен з них — 2. Якщо учням це міркування незрозуміле, треба записати його за питаннями і діями.
а) Скільки було б тістечок, якби у сестер було стільки ж, скільки у братів? (6 – 2 = 4)
б) Скільки було тістечок у братів? (4 : 2 = 2)
в) Скільки було тістечок у сестер? (2 + 2 = 4, або 6 – 2 = 4)
Відповідь: у братів 2, у сестер 4.
IV. Підбиття підсумків. Рефлексія
Немає коментарів:
Дописати коментар