Математика 2 клас
Тема. Множення 10. Знаходження значень виразів на дії різних ступенів. Складання і розв’язування задач.
Мета: формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів; провести роботу над помилками, допущеними в самостійній роботі, підготувати учнів до контрольної роботи; учити складати і розв’язувати задачі; розвивати мислення, техніку лічби; виховувати терплячість.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Контроль, корекція і закріплення знань
1 Аналіз помилок, допущених у самостійній роботі, і виконання відповідних завдань
2 Обчислення значень виразів
69 – (36 + 13) = 42 + (18 + 17) =
78 – (15 + 28) = 66 + (19 + 11) =
(52 – 18) • 1 = 44 + 2 • 9 =
(94 – 33) : 1 = 30 – 5 + 9 =
(33 + 27) : 10 = 17 – (6 + 5) =
(35 – 43) • 10 = 19 + 2 • 8 =
(34 – 18) : 2 = (36 – 18) : 9 = 13 + 19 =
(42 – 38) : 2 = (43 – 27) : 8 = 41 – 12 =
(43 – 29) : 2 = (62 – 48) : 7 = 35 + 6 =
3 Розв’яжіть другий приклад стовпчика, використовуючи розв’язання першого прикладу
9 • 6 = 54 8 • 10 = 80 12 • 4 = 48
9 • 7 = 8 • 9 = 12 • 5 =
4 Розв’язування задач
1) Периметр трикутника дорівнює 80 см. Одна його сторона дорівнює 27 см, друга — 24 см. Якою є довжина третьої сторони?
2) Учні пололи грядки. Першого дня вони пропололи 7 грядок, другого — 8. Залишилося прополоти 6 грядок. Скільки всього грядок треба було прополоти?
3) На декількох гілках сидить по 5 пташок. Скільки пташок си¬дить на 2 гілках? на 3 гілках?
Переформулюйте умову і питання задачі так, щоб вийшла задача на ділення.
4) У мішку було 40 кг крупи. З нього взяли спочатку 18 кг, а потім — ще 9 кг Скільки кілограмів крупи залишилося в мішку?
5) У відрі 8 л води, а в каструлі — на 5 л менше. Скільки літрів води в каструлі і відрі разом?
5 Практичні завдання
1) Накресліть відрізок завдовжки 12 см і розділіть його на частини, по 3 см кожна. Скільки частин вийшло?
2) Накресліть відрізок завдовжки 14 см і розділіть його на 2 рівні частини. Яка довжина кожної частини?
6 Хвилинка каліграфії з логічним завданням
— Випишіть числа, що діляться на 2.
2 3 4 5 6 7 8 9 10
12 13 14 15 16 17 18 19 20
III. Повідомлення теми і мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Множення 10
— Розглянемо випадки множення десяти.
10 • 3 = 30
1 дес. • 3 = 3 дес.
Зразок відповіді. Треба 10 помножити на 3. 10 — це 1 дес.; 1 дес. помножити на 3, буде 3 дес., або 30.
2 Обчислення
10 • 7 – 25 10 • 8 + 8 4 • 3 • 0
10 • 3 – 8 4 + 10 • 9 4 + 1 • 7
Фізкультхвилинка
V. Розвиток математичних знань
1 Розв’язування і порівняння задач
1) 8 кролів розсадіть у клітки, по 2 у кожній. Скільки?..
Короткий запис:
по 2 кр. ? кл. 8 кр.
— Що потрібно зробити з кролями? (Розсадити в клітки)
— У клітках однакова кількість кролів?
— Отже, загальну кількість кролів ділимо на рівні частини — по 2 кролі в кожну клітку. а яка це дія? (Ділення) Запишемо. (8 : 2)
— Скільки разів по 2 поміщається в числі 8? (4)
— Що дізналися? (Скільки кліток)
2) Матроскіну потрібно посадити насіння соняшника. Складіть задачу за схемою і малюнком. (Відкривається схема-опора на дошці.)
— Що нам відомо? Правильно сформулюйте питання.
Короткий запис:
по ? нас. 2 ряд. 14 нас.
— Що треба зробити з насінням? (Розсадити в 2 ряди)
— Ці ряди будуть однаковими?
— Якою дією дізнаємося, по скільки насіння в кожному ряду? Запишіть.
— З яких двох однакових чисел складається число 14?
— Назвіть відповідь.
— Подивіться на наші 2 задачі.
— Чим вони схожі? (Розв’язуються діленням; відомо скільки всього.)
— Чим відрізняються?
— Отже, у яких випадках потрібно користуватися дією ділення? (Коли невідомо «по скільки» або «скільки разів»)
— А якщо невідоме загальне число, скільки всього? (Множити)
2 Розв’язування задачі за даним планом
2 олівці разом коштують 18 копійок, порівну кожний. А пензлик на 5 к. більше, ніж один олівець. Скільки коштує пензлик?
План розв’язування
1) Скільки коштує один олівець?
2) Скільки коштує один пензлик?
3 Розв’язування задачі складанням виразу
Мама засолила 6 дволітрових банок помідорів і одну трилітрову. Скільки всього літрів у цих банках?
— Що означає «6 дволітрових банок»? «Одна трилітрова»?
Задача розв’язується складанням виразу.
4 Розв’язування задачі і складання обернених до неї
По ? ложок. 2 кор. 12 лож.
— Складіть 2 обернені задачі.
По 6 лож. ? кор. 12 лож.
По 6 лож. 2 кор. ? лож.
5 Офтальмологічна пауза
6 Знаходження значень виразів на дії різних ступенів
1) Обчисліть.
14 : 2 + 36 53 – 25 – 6
18 : 2 + 91 8 : 2 + 59
2) Запишіть вирази та обчисліть їх.
• Від частки чисел 100 і 1 відняти 18.
• До добутку чисел 2 і 0 додати 25.
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
Тема. Множення 10. Знаходження значень виразів на дії різних ступенів. Складання і розв’язування задач.
Мета: формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів; провести роботу над помилками, допущеними в самостійній роботі, підготувати учнів до контрольної роботи; учити складати і розв’язувати задачі; розвивати мислення, техніку лічби; виховувати терплячість.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Контроль, корекція і закріплення знань
1 Аналіз помилок, допущених у самостійній роботі, і виконання відповідних завдань
2 Обчислення значень виразів
69 – (36 + 13) = 42 + (18 + 17) =
78 – (15 + 28) = 66 + (19 + 11) =
(52 – 18) • 1 = 44 + 2 • 9 =
(94 – 33) : 1 = 30 – 5 + 9 =
(33 + 27) : 10 = 17 – (6 + 5) =
(35 – 43) • 10 = 19 + 2 • 8 =
(34 – 18) : 2 = (36 – 18) : 9 = 13 + 19 =
(42 – 38) : 2 = (43 – 27) : 8 = 41 – 12 =
(43 – 29) : 2 = (62 – 48) : 7 = 35 + 6 =
3 Розв’яжіть другий приклад стовпчика, використовуючи розв’язання першого прикладу
9 • 6 = 54 8 • 10 = 80 12 • 4 = 48
9 • 7 = 8 • 9 = 12 • 5 =
4 Розв’язування задач
1) Периметр трикутника дорівнює 80 см. Одна його сторона дорівнює 27 см, друга — 24 см. Якою є довжина третьої сторони?
2) Учні пололи грядки. Першого дня вони пропололи 7 грядок, другого — 8. Залишилося прополоти 6 грядок. Скільки всього грядок треба було прополоти?
3) На декількох гілках сидить по 5 пташок. Скільки пташок си¬дить на 2 гілках? на 3 гілках?
Переформулюйте умову і питання задачі так, щоб вийшла задача на ділення.
4) У мішку було 40 кг крупи. З нього взяли спочатку 18 кг, а потім — ще 9 кг Скільки кілограмів крупи залишилося в мішку?
5) У відрі 8 л води, а в каструлі — на 5 л менше. Скільки літрів води в каструлі і відрі разом?
5 Практичні завдання
1) Накресліть відрізок завдовжки 12 см і розділіть його на частини, по 3 см кожна. Скільки частин вийшло?
2) Накресліть відрізок завдовжки 14 см і розділіть його на 2 рівні частини. Яка довжина кожної частини?
6 Хвилинка каліграфії з логічним завданням
— Випишіть числа, що діляться на 2.
2 3 4 5 6 7 8 9 10
12 13 14 15 16 17 18 19 20
III. Повідомлення теми і мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Множення 10
— Розглянемо випадки множення десяти.
10 • 3 = 30
1 дес. • 3 = 3 дес.
Зразок відповіді. Треба 10 помножити на 3. 10 — це 1 дес.; 1 дес. помножити на 3, буде 3 дес., або 30.
2 Обчислення
10 • 7 – 25 10 • 8 + 8 4 • 3 • 0
10 • 3 – 8 4 + 10 • 9 4 + 1 • 7
Фізкультхвилинка
V. Розвиток математичних знань
1 Розв’язування і порівняння задач
1) 8 кролів розсадіть у клітки, по 2 у кожній. Скільки?..
Короткий запис:
по 2 кр. ? кл. 8 кр.
— Що потрібно зробити з кролями? (Розсадити в клітки)
— У клітках однакова кількість кролів?
— Отже, загальну кількість кролів ділимо на рівні частини — по 2 кролі в кожну клітку. а яка це дія? (Ділення) Запишемо. (8 : 2)
— Скільки разів по 2 поміщається в числі 8? (4)
— Що дізналися? (Скільки кліток)
2) Матроскіну потрібно посадити насіння соняшника. Складіть задачу за схемою і малюнком. (Відкривається схема-опора на дошці.)
— Що нам відомо? Правильно сформулюйте питання.
Короткий запис:
по ? нас. 2 ряд. 14 нас.
— Що треба зробити з насінням? (Розсадити в 2 ряди)
— Ці ряди будуть однаковими?
— Якою дією дізнаємося, по скільки насіння в кожному ряду? Запишіть.
— З яких двох однакових чисел складається число 14?
— Назвіть відповідь.
— Подивіться на наші 2 задачі.
— Чим вони схожі? (Розв’язуються діленням; відомо скільки всього.)
— Чим відрізняються?
— Отже, у яких випадках потрібно користуватися дією ділення? (Коли невідомо «по скільки» або «скільки разів»)
— А якщо невідоме загальне число, скільки всього? (Множити)
2 Розв’язування задачі за даним планом
2 олівці разом коштують 18 копійок, порівну кожний. А пензлик на 5 к. більше, ніж один олівець. Скільки коштує пензлик?
План розв’язування
1) Скільки коштує один олівець?
2) Скільки коштує один пензлик?
3 Розв’язування задачі складанням виразу
Мама засолила 6 дволітрових банок помідорів і одну трилітрову. Скільки всього літрів у цих банках?
— Що означає «6 дволітрових банок»? «Одна трилітрова»?
Задача розв’язується складанням виразу.
4 Розв’язування задачі і складання обернених до неї
По ? ложок. 2 кор. 12 лож.
— Складіть 2 обернені задачі.
По 6 лож. ? кор. 12 лож.
По 6 лож. 2 кор. ? лож.
5 Офтальмологічна пауза
6 Знаходження значень виразів на дії різних ступенів
1) Обчисліть.
14 : 2 + 36 53 – 25 – 6
18 : 2 + 91 8 : 2 + 59
2) Запишіть вирази та обчисліть їх.
• Від частки чисел 100 і 1 відняти 18.
• До добутку чисел 2 і 0 додати 25.
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
Немає коментарів:
Дописати коментар