вівторок, 1 жовтня 2013 р.

Природа 2 клас Тема: Чому буває вітер

Природа 2 клас

Тема: Чому буває вітер

Мета: уточнити і розширити уявлення учнів про вітер, пояснити причину його утворення; розвивати пам’ять, логічну увагу, мовлення дітей; виховувати інтерес до явища природи, що вивчається.

Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Назвіть відомі вам властивості повітря.
— Як люди навчилися використовувати повітря?
2. Р обота над загадкою
- Гуляє в полі, та не кінь,
Літа на волі, та не птиця. (Вітер)
III. По відомлення теми і мети уроку
— Чому буває вітер? Чи можна побачити вітер? Яку користь приносить вітер? На ці питання ми дамо відповіді на сьогоднішньому уроці.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 87–90)
— Поясніть, чому повітря називають «невидимкою». Як ми можемо переконатися, що воно існує?
— Доведіть, що повітря прозоре, невидиме, і помітити його ми можемо лише тоді, коли воно рухається.
— Пригадайте, що нагріває повітря. Що відбувається із повітрям при нагріванні?
— Розгляньте схему руху повітря на с. 88. Яка властивість повітря сприяє утворенню вітру?
— Спробуйте відчинити зовнішні двері, коли надворі холодно. Що ви відчуєте?
— Потримайте довше двері відчененими. Чому в кімнаті стане майже так само холодно, як і на вулиці?
— Зробіть висновок: тепле, легке повітря... (піднімається вгору), а холодне, важче... (стелиться низом).
— Що залежить від вітру?
— Хто такі синоптики?
— Розгляньте малюнки на с. 89 і розкажіть, яку користь приносить вітер.
Перевір себе
— Що таке вітер?
— Поясни, чому виникає вітер.
— Розкажи, як людина використовує вітер.
— Прочитайте текст на с. 90 і поміркуйте.
— Чи правильно відповіла дівчинка? Яка ваша відповідь?
Для допитливих
— Прочитайте, як зробити вітрячок.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р озповідь учителя про вітер
Вітер завжди впливав на життя людини. У давнину люди вірили: якщо сильно свистіти, можна викликати сильний вітер. Тому, коли віяли зерно, тихенько насвистували, щоб вітерець був тихий, лагідний. Вважали також, що вітри — це чотири істоти, що дмуть з чотирьох боків світу. Яка істота дме сильніше, з того боку і вітер віє. Від вітру залежала погода, а від погоди — життя людини, тому вітру поклонялися, задобрювали його.
2. Г ра «Поясни прислів’я»
- Вітер віє, хоч не знає, що погоду він міняє.
3. Р обота в групах
1) Відновіть речення.
Людина примушує... (вітер) допомагати собі.
Людина будує... (вітряні) млини, ... (вітряні) електростанції... (Вітер) надуває вітрила кораблів.
2) До слова «вітер» доберіть слова-родичі. Одна клітинка — одна літера.
ВІТЕР
В В В
(Вітерець, вітрисько, вітрище)
3) Підкресліть потрібне.
— Яким може бути вітер?
Сильний, зелений, холодний, сірий, теплий, різнокольоровий, північний, поривчастий, слабкий, широкий, червоний, пронизливий, південний, легкий.
— Який вітер дме в нашій місцевості?
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що таке вітер?
— Як виникає вітер?
— Чи можна побачити вітер?
— Чи потрібний вітер?
— Як людина використовує силу вітру?
VII. До машнє завдання

Немає коментарів:

Дописати коментар