Природа 2 клас
Тема: Практична робота. Виготовлення екологічної листівки «Тиша в лісі»
Мета: розповісти учням, чому травень і червень — найважливіші місяці в житті тварин; розвивати мислення, мовлення, допитливість; виховувати екологічну культуру.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання
— Які зміни в житті звірів спостерігаються навесні?
— Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами?
— Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак?
— Складіть ланцюг живлення у весняному лісі.
— Поміркуйте, чому говорять: «Травень і червень — місяці тиші».
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти екологічну листівку «Тиша в лісі».
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 109–110)
— Навесні ліс наповнюється чарівними звуками: пташині переспіви, дзюрчання струмків, дзижчання, кумкання — все це прекрасна музика. Але іноді до цієї музики людина додає «свою» — гучний крик, увімкнений на всю потужність магнітофон або плеєр. Цей галас негативно впливає на мешканців лісу. Так, від голосно увімкненого магнітофона або від сильного крику не можуть піднятися в повітря джмелі, бджоли. Птахи і звірі від такої розваги назавжди покидають свої гнізда і нори. Це особливо погано навесні. Чому? Виявляється, і рослини негативно реагують на сильний галас — вони уповільнюють свій ріст.
— Доведіть, що травень-червень — найважливіші місяці в житті тварин.
— Прочитайте правила, як поводитися в цей час у лісі (с. 110).
— До правил намалюйте екологічну листівку або екологічні знаки.
1) Не будемо заглядати у пташині гнізда і руйнувати їх.
2) Не будемо брати до рук пташині яйця, пташенят, звірят.
3) Не будемо ловити диких тварин і забирати із собою.
4) Не будемо порушувати тишу в лісі.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р обота в групах
— Як же потрібно поводитися навесні в лісі?
Учитель підсумовує відповіді учнів.
— Травень і червень — місяці тиші. Не лякай тварин, не підходь близько до гнізд, не бери яєць чи пташенят до рук, бо птахи покинуть гнізда. Не поспішай підбирати в лісі пташенят, їжаченят та малят інших тварин. Можливо, десь недалеко причаїлися їхні батьки і чекають, коли ти підеш. Якщо в тебе є собака, не бери його з собою в ліс навесні і на початку літа, бо він може впіймати пташеня чи безпомічне звірятко. Учні обговорюють у групах правила і виготовляють листівки чи знаки. Після цього проводиться презентація робіт.
2. А наліз ситуацій
1) Чому не можна брати їжаків з лісу? (Для їжака — ліс — рідний будинок. Їжак поїдає шкідників лісу, отруйних комах. У неволі, в куточках природи їжаки більш схильні до різних хвороб і потім стають їх переносниками.)
2) Уявіть, що ви знайшли в лісі дитинча тварини. Воно здалося вам бідним, покинутим, і ви взяли його додому. Через рік тваринка підросла, вам набридло її тримати, і ви вирішили її випустити на волю.
— Що очікує тваринку в лісі? (Вона загине, оскільки не навчена ані добувати їжу, ані рятуватися від ворогів.)
— Яких помилок ви припустилися, взявши тваринку додому? (Не можна
брати додому дитинчат звірів, а якщо вже забрали, то годуйте до кінця життя або віддайте в зоопарк.)
Висновок. Природа — наш будинок, і порядок у ньому здебільшого залежить від людини.
3. Т естування
1) Ви побачили пташенят, що випали з гнізда. Як ви вчините?
а) Спробую покласти пташенят в гніздо.
б) Пройду повз них і не заважатиму птахам.
в) Заберу пташенят додому і доглядатиму за ними.
2) Чому особливо навесні і на початку літа не можна галасувати в лісі і розпалювати вогнища?
а) Вас оштрафують за неправильну поведінку.
б) Галас, запах диму лякають лісових мешканців, примушують птахів кидати гнізда, тварин — шукати затишні місця.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Чому навесні тварин охороняють особливо ретельно? (Вони зайняті піклуванням про потомство).
VII. До машнє завдання
Тема: Практична робота. Виготовлення екологічної листівки «Тиша в лісі»
Мета: розповісти учням, чому травень і червень — найважливіші місяці в житті тварин; розвивати мислення, мовлення, допитливість; виховувати екологічну культуру.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання
— Які зміни в житті звірів спостерігаються навесні?
— Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами?
— Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак?
— Складіть ланцюг живлення у весняному лісі.
— Поміркуйте, чому говорять: «Травень і червень — місяці тиші».
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти екологічну листівку «Тиша в лісі».
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 109–110)
— Навесні ліс наповнюється чарівними звуками: пташині переспіви, дзюрчання струмків, дзижчання, кумкання — все це прекрасна музика. Але іноді до цієї музики людина додає «свою» — гучний крик, увімкнений на всю потужність магнітофон або плеєр. Цей галас негативно впливає на мешканців лісу. Так, від голосно увімкненого магнітофона або від сильного крику не можуть піднятися в повітря джмелі, бджоли. Птахи і звірі від такої розваги назавжди покидають свої гнізда і нори. Це особливо погано навесні. Чому? Виявляється, і рослини негативно реагують на сильний галас — вони уповільнюють свій ріст.
— Доведіть, що травень-червень — найважливіші місяці в житті тварин.
— Прочитайте правила, як поводитися в цей час у лісі (с. 110).
— До правил намалюйте екологічну листівку або екологічні знаки.
1) Не будемо заглядати у пташині гнізда і руйнувати їх.
2) Не будемо брати до рук пташині яйця, пташенят, звірят.
3) Не будемо ловити диких тварин і забирати із собою.
4) Не будемо порушувати тишу в лісі.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р обота в групах
— Як же потрібно поводитися навесні в лісі?
Учитель підсумовує відповіді учнів.
— Травень і червень — місяці тиші. Не лякай тварин, не підходь близько до гнізд, не бери яєць чи пташенят до рук, бо птахи покинуть гнізда. Не поспішай підбирати в лісі пташенят, їжаченят та малят інших тварин. Можливо, десь недалеко причаїлися їхні батьки і чекають, коли ти підеш. Якщо в тебе є собака, не бери його з собою в ліс навесні і на початку літа, бо він може впіймати пташеня чи безпомічне звірятко. Учні обговорюють у групах правила і виготовляють листівки чи знаки. Після цього проводиться презентація робіт.
2. А наліз ситуацій
1) Чому не можна брати їжаків з лісу? (Для їжака — ліс — рідний будинок. Їжак поїдає шкідників лісу, отруйних комах. У неволі, в куточках природи їжаки більш схильні до різних хвороб і потім стають їх переносниками.)
2) Уявіть, що ви знайшли в лісі дитинча тварини. Воно здалося вам бідним, покинутим, і ви взяли його додому. Через рік тваринка підросла, вам набридло її тримати, і ви вирішили її випустити на волю.
— Що очікує тваринку в лісі? (Вона загине, оскільки не навчена ані добувати їжу, ані рятуватися від ворогів.)
— Яких помилок ви припустилися, взявши тваринку додому? (Не можна
брати додому дитинчат звірів, а якщо вже забрали, то годуйте до кінця життя або віддайте в зоопарк.)
Висновок. Природа — наш будинок, і порядок у ньому здебільшого залежить від людини.
3. Т естування
1) Ви побачили пташенят, що випали з гнізда. Як ви вчините?
а) Спробую покласти пташенят в гніздо.
б) Пройду повз них і не заважатиму птахам.
в) Заберу пташенят додому і доглядатиму за ними.
2) Чому особливо навесні і на початку літа не можна галасувати в лісі і розпалювати вогнища?
а) Вас оштрафують за неправильну поведінку.
б) Галас, запах диму лякають лісових мешканців, примушують птахів кидати гнізда, тварин — шукати затишні місця.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Чому навесні тварин охороняють особливо ретельно? (Вони зайняті піклуванням про потомство).
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар