Природа 2 клас
Тема: Птахи навесні
Мета: уточнити знання учнів про розмаїття перелітних птахів; розвивати вміння знаходити взаємозв’язки в природі; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, до птахів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Як зміни в природі навесні впливають на життя комах?
— Які метелики мешкають у вашій місцевості? За якими ознаками ви їх упізнаєте?
— Розкажіть про свої спостереження за поведінкою джмелів, мурашок навесні.
— Які почуття викликає у вас поява навесні перших метеликів?
2. Р обота за репродукцією картини О. Саврасова «Граки прилетіли»
— Подивіться на репродукцію картини Олексія Саврасова «Граки прилетіли». Що ви бачите на картині? (Ми бачимо село з невеликою церквою, дерев’яними будиночками, з березами, що не розпустилися. Прилетіли перші вісники весни — граки. З весняними криками вони літають над деревами, клопочуть про житло.)
— Скажіть, чи подобається вам картина? Чим саме?
— За якими ознаками можна сказати, що на картині зображена рання весна?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Птахи повертаються із зимівель. І ось сьогодні ми поговоримо про перелітних птахів.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 100–102)
— Пригадайте, яких птахів називають перелітними. Назвіть їх.
— Від чого залежить час прильоту птахів?
— Розгляньте фотографії на с. 100. Що ви прочитали про шпаків?
— Які у них клопоти? Чим вони живляться?
— Що ви прочитали про жайворонків?
— Чому їх важко помітити?
— Чим живляться жайворонки?
— Поміркуйте, чому так кажуть: «Соловей прилетить тоді, коли зможе напитися роси або дощової води з березового листка»?
— Де селяться солов’ї? Чим живляться?
Перевір себе
— З якими змінами у природі пов’язане повернення перелітних птахів?
— Чому різні птахи прилітають у неоднаковий час? Наведи приклади.
— Скористайся фотографіями і розкажи, за якими ознаками ти впізнаєш шпака, жайворонка, солов’я.
— Перевірте прикмети.
- Ворони купаються ранньою весною — на тепло.
- Якщо горобці настовбурчили пір’ячко — незабаром збереться дощ.
Для допитливих
Солов’ї, так само, як і люди, вчаться співати тривалий час. Лише на третьому році життя вони стають справжніми співаками. У навчанні найголовніше, щоб молоді солов’ї мали змогу слухати старших. Досвідчені солов’ї — це ніби вчителі для молодих солов’їв.
Підсумок. Перелітні птахи повертаються в рідні краї тоді, коли з’являється для них корм.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. П ташина вікторина
Учитель читає опис птаха. Учні впізнають і розповідають про його поведінку навесні.
- Кожен заслухається співом цього малесенького сіренького співця. (Соловей)
- Стукіт цього строкатого птаха ми можемо чути цілий рік. (Дятел)
- Високо піднімаються ці невеличкі сіренькі пташки в прозоре блакитне небо і заливаються там чудовим співом. (Жайворонок)
- Цей птах з приходом весни летить до лісу. (Синичка)
- Птах, який першим прилітає на батьківщину з вирію, вісник весни. (Грак)
- Птахи, що селяться у своїх минулорічних квартирах. (Шпаки, ластівки)
2. Т естування
1) Хто з цих птахів прилітає раніше?
а) ластівка;
б) шпак.
2) Яка з цих пташок не має свого гнізда?
а) ластівка;
б) лелека;
в) зозуля.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Як змінюється життя птахів з настанням весни? (Повертаються в рідні краї перелітні птахи. Птахи будують або ремонтують гнізда, відкладають яйця, виводять пташенят.)
— Чому стали можливі такі зміни в житті птахів? (Стало більше корму. Багато птахів живляться комахами, а з приходом тепла комахи вибираються зі своїх укриттів.)
VII. До машнє завдання
Тема: Птахи навесні
Мета: уточнити знання учнів про розмаїття перелітних птахів; розвивати вміння знаходити взаємозв’язки в природі; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, до птахів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Як зміни в природі навесні впливають на життя комах?
— Які метелики мешкають у вашій місцевості? За якими ознаками ви їх упізнаєте?
— Розкажіть про свої спостереження за поведінкою джмелів, мурашок навесні.
— Які почуття викликає у вас поява навесні перших метеликів?
2. Р обота за репродукцією картини О. Саврасова «Граки прилетіли»
— Подивіться на репродукцію картини Олексія Саврасова «Граки прилетіли». Що ви бачите на картині? (Ми бачимо село з невеликою церквою, дерев’яними будиночками, з березами, що не розпустилися. Прилетіли перші вісники весни — граки. З весняними криками вони літають над деревами, клопочуть про житло.)
— Скажіть, чи подобається вам картина? Чим саме?
— За якими ознаками можна сказати, що на картині зображена рання весна?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Птахи повертаються із зимівель. І ось сьогодні ми поговоримо про перелітних птахів.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 100–102)
— Пригадайте, яких птахів називають перелітними. Назвіть їх.
— Від чого залежить час прильоту птахів?
— Розгляньте фотографії на с. 100. Що ви прочитали про шпаків?
— Які у них клопоти? Чим вони живляться?
— Що ви прочитали про жайворонків?
— Чому їх важко помітити?
— Чим живляться жайворонки?
— Поміркуйте, чому так кажуть: «Соловей прилетить тоді, коли зможе напитися роси або дощової води з березового листка»?
— Де селяться солов’ї? Чим живляться?
Перевір себе
— З якими змінами у природі пов’язане повернення перелітних птахів?
— Чому різні птахи прилітають у неоднаковий час? Наведи приклади.
— Скористайся фотографіями і розкажи, за якими ознаками ти впізнаєш шпака, жайворонка, солов’я.
— Перевірте прикмети.
- Ворони купаються ранньою весною — на тепло.
- Якщо горобці настовбурчили пір’ячко — незабаром збереться дощ.
Для допитливих
Солов’ї, так само, як і люди, вчаться співати тривалий час. Лише на третьому році життя вони стають справжніми співаками. У навчанні найголовніше, щоб молоді солов’ї мали змогу слухати старших. Досвідчені солов’ї — це ніби вчителі для молодих солов’їв.
Підсумок. Перелітні птахи повертаються в рідні краї тоді, коли з’являється для них корм.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. П ташина вікторина
Учитель читає опис птаха. Учні впізнають і розповідають про його поведінку навесні.
- Кожен заслухається співом цього малесенького сіренького співця. (Соловей)
- Стукіт цього строкатого птаха ми можемо чути цілий рік. (Дятел)
- Високо піднімаються ці невеличкі сіренькі пташки в прозоре блакитне небо і заливаються там чудовим співом. (Жайворонок)
- Цей птах з приходом весни летить до лісу. (Синичка)
- Птах, який першим прилітає на батьківщину з вирію, вісник весни. (Грак)
- Птахи, що селяться у своїх минулорічних квартирах. (Шпаки, ластівки)
2. Т естування
1) Хто з цих птахів прилітає раніше?
а) ластівка;
б) шпак.
2) Яка з цих пташок не має свого гнізда?
а) ластівка;
б) лелека;
в) зозуля.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Як змінюється життя птахів з настанням весни? (Повертаються в рідні краї перелітні птахи. Птахи будують або ремонтують гнізда, відкладають яйця, виводять пташенят.)
— Чому стали можливі такі зміни в житті птахів? (Стало більше корму. Багато птахів живляться комахами, а з приходом тепла комахи вибираються зі своїх укриттів.)
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар