Природа 2 клас
Тема: Охорона лісу
Мета: обговорити з учнями інформацію про збереження лісу; довести необхідність збереження лісу; розвивати естетичне сприйняття навколишнього, мислення, спостережливість; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
Учні в парах розповідають одне одному про одну з тварин лісу.
2. Р обота в групах
1) Прочитайте текст і скажіть, яка його головна думка.
Багато корисного приносить людині ліс. Він очищає повітря, дає їжу, деревину для будівництва. У лісах живе багато тварин. А скільки різних квітів можна побачити у лісі! Будь-якої пори року ліс чарує нас своєю красою.
2) До чого закликає матінка-природа?
Не ламай на дереві гілку,
Не вбивай стрибунця і бджілку,
Не брудни джерельцю водиці,
І не псуй чистої криниці.
Не зривай квітку, бо зів’яне,
І трави не топчи, бо її не стане.
III. По відомлення теми і мети уроку
— Тема сьогоднішнього уроку — «Охорона лісу».
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 127–128)
— Яке значення лісу для тварин? Для людини?
— Розгляньте фотографію на с. 127. Доведіть, що без лісів життя на Землі неможливе.
— Які предмети люди виготовляють з деревини?
— Що ще роблять з деревини?
— Назвіть дари лісу.
— Як люди дбають про ліси?
Перевір себе
— Розгляньте малюнок на с. 128. Поясніть, як шкодить лісу така поведінка.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. А наліз ситуацій
— Послухайте, будь ласка, розповідь про те, як діти відпочивали в неділю у лісі.
Прийшли діти до лісу без дорослих. Дорогою до великої галявини вони слухали гучну музику. На привалі наламали гілок, ледве розпалили вогнище. Пограли, поїли. Покидали пакети і банки, ситі і задоволені пішли додому. Вогні вогнища підморгували їм на прощання. На галявині знайшли маленького їжачка, подумали, що його кинула мама, забрали із собою. З оберемком лісових квітів діти повернулися додому.
— Як ви вважаєте, чи правильно поводилися діти на природі?
— Щоб правильно поводитися, що необхідно знати?
— Як мали вчинити діти? (Відповіді дітей.)
— Якої шкоди завдають природі люди такою поведінкою?
— Відомо, що в кущах гніздяться багато птахів. Що станеться, якщо в лісі вирубати всі кущі? (Під деревами і кущами тварини ховаються від негоди, на гілках влаштовують свої житла. У лісі зникнуть птахи.)
— А що станеться, якщо в лісі вирубати сосни і ялини? (Насінням ялини і сосни годуються багато птахів і звірів. Зникнуть птахи і звірі.)
2. Т естування
Ліс називають природним багатством. Чому?
1) У лісі живуть дикі звірі;
2) ліс стримує сильні вітри;
3) ліс очищує повітря.
3. В ікторина «Зелений друг»
З конверта зеленого кольору діти дістають запитання, читають їх уголос і відповідають на них.
— Скільки рослин загинуло б, якщо кожен з 28 учнів нашого класу зірвав би всього по 10 квітів?
— Чому багато рослин не дадуть плодів, якщо діти ловитимуть метеликів і інших комах?
— Якщо побачив в лісі маленького їжачка, чи можна його брати додому?
— Якщо побачив мухомор, чи потрібно його розтоптати?
— Якщо ви пішли в похід, що потрібно зробити після того, як відпочили в лісі і збираєтеся додому?
Висновок. У природі немає нічого зайвого. У ній усе взаємопов’язано.
4. С кладання пам’ятки «Правила поведінки у лісі влітку»
- Не ламати кущів та дерев. Рослина — жива істота, кожен листочок виділяє в повітря кисень, необхідний для дихання тваринам і людям.
- Не пошкоджувати кору дерев. Із нанесеної рани витікає сік, через яку в дерево можуть проникнути мікроорганізми.
- Не ламати квітучих рослин. Кожна зірвана квітка — це комашка, яка залишилася без їжі, це насіння, з якого не виросла рослина. Від нашої звички зривати гарні рослини багато з них опинилися під загрозою зникнення.
- Не ловити комах. Не знищувати павуків, жаб. Комахи запилюють рослини.
- Не ловити диких тварин і не забирати їх додому. Дикі тварини не можуть жити в неволі. Вони загинуть.
- Не руйнувати гнізда. Порушені гнізда птахи покидають. З яєць, які там були, вже не вилупляться пташенята.
yy Не розводити багаття. Пожежа, яка може виникнути від залишеного багаття, знищує рослини і тварини, спричиняючи іноді стихійні лиха.
- Не залишати сміття.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що ви порадили би друзям, які йдуть відпочивати у ліс?
VII. До машнє завдання
Тема: Охорона лісу
Мета: обговорити з учнями інформацію про збереження лісу; довести необхідність збереження лісу; розвивати естетичне сприйняття навколишнього, мислення, спостережливість; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
Учні в парах розповідають одне одному про одну з тварин лісу.
2. Р обота в групах
1) Прочитайте текст і скажіть, яка його головна думка.
Багато корисного приносить людині ліс. Він очищає повітря, дає їжу, деревину для будівництва. У лісах живе багато тварин. А скільки різних квітів можна побачити у лісі! Будь-якої пори року ліс чарує нас своєю красою.
2) До чого закликає матінка-природа?
Не ламай на дереві гілку,
Не вбивай стрибунця і бджілку,
Не брудни джерельцю водиці,
І не псуй чистої криниці.
Не зривай квітку, бо зів’яне,
І трави не топчи, бо її не стане.
III. По відомлення теми і мети уроку
— Тема сьогоднішнього уроку — «Охорона лісу».
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 127–128)
— Яке значення лісу для тварин? Для людини?
— Розгляньте фотографію на с. 127. Доведіть, що без лісів життя на Землі неможливе.
— Які предмети люди виготовляють з деревини?
— Що ще роблять з деревини?
— Назвіть дари лісу.
— Як люди дбають про ліси?
Перевір себе
— Розгляньте малюнок на с. 128. Поясніть, як шкодить лісу така поведінка.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. А наліз ситуацій
— Послухайте, будь ласка, розповідь про те, як діти відпочивали в неділю у лісі.
Прийшли діти до лісу без дорослих. Дорогою до великої галявини вони слухали гучну музику. На привалі наламали гілок, ледве розпалили вогнище. Пограли, поїли. Покидали пакети і банки, ситі і задоволені пішли додому. Вогні вогнища підморгували їм на прощання. На галявині знайшли маленького їжачка, подумали, що його кинула мама, забрали із собою. З оберемком лісових квітів діти повернулися додому.
— Як ви вважаєте, чи правильно поводилися діти на природі?
— Щоб правильно поводитися, що необхідно знати?
— Як мали вчинити діти? (Відповіді дітей.)
— Якої шкоди завдають природі люди такою поведінкою?
— Відомо, що в кущах гніздяться багато птахів. Що станеться, якщо в лісі вирубати всі кущі? (Під деревами і кущами тварини ховаються від негоди, на гілках влаштовують свої житла. У лісі зникнуть птахи.)
— А що станеться, якщо в лісі вирубати сосни і ялини? (Насінням ялини і сосни годуються багато птахів і звірів. Зникнуть птахи і звірі.)
2. Т естування
Ліс називають природним багатством. Чому?
1) У лісі живуть дикі звірі;
2) ліс стримує сильні вітри;
3) ліс очищує повітря.
3. В ікторина «Зелений друг»
З конверта зеленого кольору діти дістають запитання, читають їх уголос і відповідають на них.
— Скільки рослин загинуло б, якщо кожен з 28 учнів нашого класу зірвав би всього по 10 квітів?
— Чому багато рослин не дадуть плодів, якщо діти ловитимуть метеликів і інших комах?
— Якщо побачив в лісі маленького їжачка, чи можна його брати додому?
— Якщо побачив мухомор, чи потрібно його розтоптати?
— Якщо ви пішли в похід, що потрібно зробити після того, як відпочили в лісі і збираєтеся додому?
Висновок. У природі немає нічого зайвого. У ній усе взаємопов’язано.
4. С кладання пам’ятки «Правила поведінки у лісі влітку»
- Не ламати кущів та дерев. Рослина — жива істота, кожен листочок виділяє в повітря кисень, необхідний для дихання тваринам і людям.
- Не пошкоджувати кору дерев. Із нанесеної рани витікає сік, через яку в дерево можуть проникнути мікроорганізми.
- Не ламати квітучих рослин. Кожна зірвана квітка — це комашка, яка залишилася без їжі, це насіння, з якого не виросла рослина. Від нашої звички зривати гарні рослини багато з них опинилися під загрозою зникнення.
- Не ловити комах. Не знищувати павуків, жаб. Комахи запилюють рослини.
- Не ловити диких тварин і не забирати їх додому. Дикі тварини не можуть жити в неволі. Вони загинуть.
- Не руйнувати гнізда. Порушені гнізда птахи покидають. З яєць, які там були, вже не вилупляться пташенята.
yy Не розводити багаття. Пожежа, яка може виникнути від залишеного багаття, знищує рослини і тварини, спричиняючи іноді стихійні лиха.
- Не залишати сміття.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що ви порадили би друзям, які йдуть відпочивати у ліс?
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар