Природа 2 клас
Тема: Наші проекти. Не зривай першоцвітів
Мета: вчити учнів розпізнавати першоцвіти; розвивати спостережливість; виховувати бережливе ставлення і любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Розкажіть про свої спостереження за працею людей навесні у вашій місцевості.
2. С лухання вірша
Весна , весна ! Радійте , дітк и...
Весна, весна! Радійте, дітки!
Ховайте швидше саночки!
Немов пташки, летіть із клітки,—
З кімнати, з хати у садки.
А там, в садочках,— сонце, співи.
В траві фіалки зацвіли...
Джмелі і бджілки загули,
І скрізь метелики щасливі.
О. Олесь
— Про які перші весняні квіти йдеться у вірші?
— Які інші ранньоквітучі весняні квіти ви знаєте?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чому не можна зривати першоцвіти.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р озповідь учителя
— Перші весняні квіти називають «першоцвітами», або «очима землі». Справді, земля ніби розплющує їх, прокидаючись від зимового сну. Ледь пригріє у березні сонечко, як з’являються молочно-білі підсніжники, лазурові проліски, білий та бузковий ряст. Люди завдають чимало шкоди ранньоквітучим рослинам, особливо підсніжникам, проліскам, конваліям. Багато рослин стали рідкісними. Це проліски, фіалки, медунки, дзвіночки тощо. Найкрасивіша квітка — та, що квітує там, де зросла. Не губіть її! Такі квіти, як підсніжник звичайний, проліски, лілія лісова, конвалія, сон-трава, занесені до Червоної книги.
2. І нсценізація
— Квіти дарують нам насолоду, а також позитивні почуття. Які? (Радості, спокою, краси, загадковості, гарного настрою, любові, життя, ніжності, цікавості, свіжості, тепла)
— Але квіти теж хочуть сказати нам про свої почуття.
Учні виступають у ролі квітів.
П і д с н і ж н и к и. Ми з’являємося найпершими, коли ще лежить сніг. Нас вважають сміливими і сильними. Але тільки-но ми зацвітаємо, нас зривають. Нам сумно. Через те ми потрапили до Червоної книги України. Але від цього нас не стало більше. Ось чому ми не радіємо! Надія лише на тебе, друже!
П р о л і с к и
Іще сніг не зійшов із землі,
А ми вже визираємо,
Весняне сонечко вітаємо,
Синім цвітом зацвітаємо.
Якщо рідну природу ти знаєш,
То одразу нас ти впізнаєш.
— Ми — проліски. Нас теж стає все менше і менше. Нам сумно. Надія лише на тебе, друже!
С о н-т р а в а
Ллється зранку навкруги
Знов мелодія весни —
То у лісі жива
Гарна квітка сон-трава.
— Через красу та лікувальні властивості нас нещадно винищують. А як хочеться, щоб збереглися назавжди наші чудові фіолетово-лілові килими! Надія лише на тебе, друже!
Р я с т
Вітерець зиму розтряс.
І в лісочку на горбочку
Виріс ряст, синій ряст.
— Я дуже ніжний, швидко в’яну, тому не рвіть мене! А крім того мої квіти дуже люблять бджоли, та і людям я приношу користь: з моїх бульб виготовляють цінні ліки. Надія лише на тебе, друже!
К о н в а л і я
Ми квіточки ніжні,
Тендітні, білосніжні.
Послухай, як срібно
Дзвенить наш голосок:
«Не треба, не треба
Зривати квіток!»
— Надія лише на тебе, друже!
3. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
Робота за підручником (с. 112–113)
— Доведіть, що першоцвіти потребують охорони.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Які квіти приносять весну? Чому їх називають першоцвітами?
— Які квіти розквітають у кінці весни, в травні? (Конвалії, кульбаби, фіалки)
— Багато хто збирає навесні букети весняних рослин. Чи добре це? (Ні)
— Чому не слід рвати квіти?
— Які квіти занесені до Червоної книги?
— Чому потрібно оберігати ці квіти?
VII. До машнє завдання
Тема: Наші проекти. Не зривай першоцвітів
Мета: вчити учнів розпізнавати першоцвіти; розвивати спостережливість; виховувати бережливе ставлення і любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Розкажіть про свої спостереження за працею людей навесні у вашій місцевості.
2. С лухання вірша
Весна , весна ! Радійте , дітк и...
Весна, весна! Радійте, дітки!
Ховайте швидше саночки!
Немов пташки, летіть із клітки,—
З кімнати, з хати у садки.
А там, в садочках,— сонце, співи.
В траві фіалки зацвіли...
Джмелі і бджілки загули,
І скрізь метелики щасливі.
О. Олесь
— Про які перші весняні квіти йдеться у вірші?
— Які інші ранньоквітучі весняні квіти ви знаєте?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чому не можна зривати першоцвіти.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р озповідь учителя
— Перші весняні квіти називають «першоцвітами», або «очима землі». Справді, земля ніби розплющує їх, прокидаючись від зимового сну. Ледь пригріє у березні сонечко, як з’являються молочно-білі підсніжники, лазурові проліски, білий та бузковий ряст. Люди завдають чимало шкоди ранньоквітучим рослинам, особливо підсніжникам, проліскам, конваліям. Багато рослин стали рідкісними. Це проліски, фіалки, медунки, дзвіночки тощо. Найкрасивіша квітка — та, що квітує там, де зросла. Не губіть її! Такі квіти, як підсніжник звичайний, проліски, лілія лісова, конвалія, сон-трава, занесені до Червоної книги.
2. І нсценізація
— Квіти дарують нам насолоду, а також позитивні почуття. Які? (Радості, спокою, краси, загадковості, гарного настрою, любові, життя, ніжності, цікавості, свіжості, тепла)
— Але квіти теж хочуть сказати нам про свої почуття.
Учні виступають у ролі квітів.
П і д с н і ж н и к и. Ми з’являємося найпершими, коли ще лежить сніг. Нас вважають сміливими і сильними. Але тільки-но ми зацвітаємо, нас зривають. Нам сумно. Через те ми потрапили до Червоної книги України. Але від цього нас не стало більше. Ось чому ми не радіємо! Надія лише на тебе, друже!
П р о л і с к и
Іще сніг не зійшов із землі,
А ми вже визираємо,
Весняне сонечко вітаємо,
Синім цвітом зацвітаємо.
Якщо рідну природу ти знаєш,
То одразу нас ти впізнаєш.
— Ми — проліски. Нас теж стає все менше і менше. Нам сумно. Надія лише на тебе, друже!
С о н-т р а в а
Ллється зранку навкруги
Знов мелодія весни —
То у лісі жива
Гарна квітка сон-трава.
— Через красу та лікувальні властивості нас нещадно винищують. А як хочеться, щоб збереглися назавжди наші чудові фіолетово-лілові килими! Надія лише на тебе, друже!
Р я с т
Вітерець зиму розтряс.
І в лісочку на горбочку
Виріс ряст, синій ряст.
— Я дуже ніжний, швидко в’яну, тому не рвіть мене! А крім того мої квіти дуже люблять бджоли, та і людям я приношу користь: з моїх бульб виготовляють цінні ліки. Надія лише на тебе, друже!
К о н в а л і я
Ми квіточки ніжні,
Тендітні, білосніжні.
Послухай, як срібно
Дзвенить наш голосок:
«Не треба, не треба
Зривати квіток!»
— Надія лише на тебе, друже!
3. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
Робота за підручником (с. 112–113)
— Доведіть, що першоцвіти потребують охорони.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Які квіти приносять весну? Чому їх називають першоцвітами?
— Які квіти розквітають у кінці весни, в травні? (Конвалії, кульбаби, фіалки)
— Багато хто збирає навесні букети весняних рослин. Чи добре це? (Ні)
— Чому не слід рвати квіти?
— Які квіти занесені до Червоної книги?
— Чому потрібно оберігати ці квіти?
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар