вівторок, 22 жовтня 2013 р.

Природа 2 клас Тема: Охорона птахів

Природа 2 клас

Тема: Охорона птахів

Мета: розповісти учням про охорону птахів; розвивати вміння знаходити взаємозв’язки в природі; виховувати турботливе ставлення до птахів.

Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Для чого птахи будують гнізда?
— Як дорослі птахи доглядають пташенят?
— Чому в деяких птахів яйця мають плямисте забарвлення.
2. С лухання уривка з вірша О. Олеся
В небі жайворонк и в’ються
В небі жайворонки в’ються,
заливаються, сміються,
грають, дзвонять цілий день,
і щебечуть, і співають,
і з весною світ вітають
дзвоном радісних пісень.
— Які птахи «відкривають» весну? (Граки, шпаки, жайворонки.)
— Чому вони повертаються додому з настанням весни?
— Чому ми говоримо, що птахи — наші друзі?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, чому і як треба охороняти птахів.
IV. В ивчення нового матеріалу
Робота за підручником (с. 105–106)
— Чому птахів треба охороняти? Насамперед важливо не турбувати птахів, коли вони будують гнізда, висиджують пташенят.
— Чому не можна брати в руки пташині яйця і пташенят?
— Як слід турбуватися про птахів?
— Яку користь приносять птахи?
— Як ви захищаєте птахів? Як про них турбуєтеся?
— Прочитайте вірш Костянтина Приходька «Лісова бригада» (с. 106).
— Які дерева постраждали від шкідників? Які птахи врятували ці дерева?
Підсумок. Птахи приносять користь природі. Люди мають охороняти птахів.
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р озповідь учителя про птахів
— Птахи знищують шкідливих комах, личинок, гусениць, гризунів. Цим вони приносять велику користь людині, зберігаючи врожай. Птахи дають нам м’ясо, яйце, пух, пір’я. Птахи є окрасою природи. Людям подобається, як співають у лісі — дрозди, в полях — жайворонки, в садах і гаях — знаменитий соловей. Співочий дрізд першим починає співати у весняному лісі, останнім замовкає ввечері. І, здається, усі інші лісові птахи тільки підспівують йому. Кожен, хто слухав польового жайворонка, радів сріблястим трелям його прекрасної нескінченної пісні. Жайворонок — співак ранку, співак весни. Соловей починає співати з вечора і співає всю ніч. Немає у світі голосу багатіше, гнучкіше і прекрасніше, ніж голос цієї маленької пташки. Спів птахів — це не просто забава, це сигнал іншим птахам про те, що ця ділянка вже зайнята, тут є хазяїн. Заразом, якщо ще не прилетіла подруга, спів самця — це заклик-сповіщення, що тут є гніздо. Птахи — наші друзі. Отже, охоронятимемо їх і закликатимемо в наші сади, гаї і ліси! Птахи можуть гніздитися і там, де їх раніше не було, треба тільки заздалегідь підготувати й уміло розвісити для них пташині будиночки. Птахи потребують нашої допомоги у всі пори року.
2. Б есіда про правила поведінки навесні в лісі
— Яких правил ви маєте дотримуватися навесні в лісі?
1) Птахи навесні будують гнізда і виводять пташенят. Птахів на гніздах не можна турбувати і тривожити: вони можуть покинути свої гнізда, тоді пташенята загинуть.
2) Не можна чіпати руками яйця, не можна розоряти гнізда.
3) Не можна приносити пташенят додому.
4) Не можна стріляти у птахів з рогаток, кидати у них каміння.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що ви можете зробити для охорони птахів? (Не турбувати птахів на гніздах, інакше вони можуть покинути свої гнізда, і тоді пташенята загинуть. Розвісити шпаківні. Не розоряти гнізда, не торкатися яєць і пташенят у гніздах птахів тощо.)
— Чому ми вважаємо птахів своїми друзями?
VII. До машнє завдання

— Розгляньте фотографію у підручнику. Разом із дорослим зробіть шпаківню, розташуйте її у лісі або парку. Спостерігайте, чи поселиться у ній птах.

Немає коментарів:

Дописати коментар