Українська мова 2 клас
Тема: Урок роз витку зв’язного мовлення. Складання зв’язного висловлювання на задану тему
Мета: формувати в учнів практичні уявлення про зв’язне висловлювання як єдине ціле на основі вмінь упізнавати істотні ознаки тексту в процесі його сприйняття; розвивати мовлення, вміння порівнювати; виховувати культуру мовлення.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
1. Зіставлення тексту і набору слів
Спочатку вчитель читає окремі слова: кіт, очі, кинувся, ніс, бігти, гніздо, клювати, дерево, ворона, пташенята, побачив, вліз, стара, одного разу, Васька, вона, злякався.
А потім читає текст:
Одного разу кіт Васька побачив у гнізді пташенят. Але тільки він виліз на дерево, як прилетіла стара ворона. Вона стала клювати кота в очі і ніс, злякався кіт і кинувся бігти.
— Що ви почули під час першого читання?
— Що звучало під час другого читання?
Висновок. У другому випадку діти переконуються в тому, що можна красиво розповісти, а розказане показати, зобразити за допомогою картинки абонамалювати. А в першому випадку — набір слів.
2. Зіставлення тексту й одного речення.
У цьому завданні текст порівнюється з діафільмом, а речення — з одним кадром цього самого діафільму.
- Він жив у Альошиним чоботі.
- У Альоші був їжачок. Він жив у Альошиним чоботі.
— Що ви почули під час першого читання?
— Що звучало під час другого читання?
Висновок. У першому випадку незрозуміло, про кого йдеться, а в другому
випадку зрозуміло, про кого йде мова, можна намалювати картинку.
3. Зіставлення тексту і набору речень
— Зіставте дві групи речень. Визначте, який із них є текстом.
- Восени деякі пташки летять у вирій. У зайця довгі вуха і короткий хвіст. Укрився багрянцем клен. Присмерком садок зустрів нас тишею і казковим убранням дерев.
- Жовтокоса чарівниця-осінь примчала на золотому коні у ліс. Торкнулася чарівною паличкою верхівок дерев. І зашелестіли на них багряні шати. На землі рясніє барвистий килим. Чудово навкруги!
III. Оголошення теми і мети уроку
— Сьогодні ми будемо складати зв’язне висловлювання на задану тему.
IV. Ро бота над темою уроку
1. С кладання пам’ятки «Як створити текст»
План розповіді про подію
1) Намалюй подумки подію, про яку будеш розповідати.
2) Поміркуй, про які предмети треба розповісти.
3) Подумки розташуй предмети в таблицю.
4) Порахуй, скільки в твоєму оповіданні речень.
План розповіді про предмет
1) Намалюй предмет оповідання (подумки).
2) Що ти побачив?
3) Подумки потримай предмет — який він?
4) До яких предметів його можна віднести?
2. Р обота в парах
— Складіть текст про свою улюблену іграшку, використовуючи слова: машина, люблю, їде, тато, бережу.
3. Р обота в групах
— Придумайте цікаву історію, використовуючи слова: Василько, вовк, заєць, дивився, злякався, втік, повернувся, розсміявся, мультфільм.
4. Ф ізкультхвилинка
5. С амостійна робота
Складіть і запишіть зв’язне висловлювання на тему «Мій котик».
Перевірка роботи. (Враховується зміст і граматична правильність побудови речень.)
Двоє-троє учнів читають речення, інші аналізують їх.
Зразок
1) У мене є іграшковий котик. Він рудого кольору. Я з ним граюся.
2) У мене живе кіт Мурчик. Усі його дуже люблять.
6. Р обота в парах. Гра «Коректор»
Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.
V. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що на уроці запам’яталося?
— Яка розповідь найбільше сподобалася? Чим саме?
VI. До машнє завдання
Тема: Урок роз витку зв’язного мовлення. Складання зв’язного висловлювання на задану тему
Мета: формувати в учнів практичні уявлення про зв’язне висловлювання як єдине ціле на основі вмінь упізнавати істотні ознаки тексту в процесі його сприйняття; розвивати мовлення, вміння порівнювати; виховувати культуру мовлення.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
1. Зіставлення тексту і набору слів
Спочатку вчитель читає окремі слова: кіт, очі, кинувся, ніс, бігти, гніздо, клювати, дерево, ворона, пташенята, побачив, вліз, стара, одного разу, Васька, вона, злякався.
А потім читає текст:
Одного разу кіт Васька побачив у гнізді пташенят. Але тільки він виліз на дерево, як прилетіла стара ворона. Вона стала клювати кота в очі і ніс, злякався кіт і кинувся бігти.
— Що ви почули під час першого читання?
— Що звучало під час другого читання?
Висновок. У другому випадку діти переконуються в тому, що можна красиво розповісти, а розказане показати, зобразити за допомогою картинки абонамалювати. А в першому випадку — набір слів.
2. Зіставлення тексту й одного речення.
У цьому завданні текст порівнюється з діафільмом, а речення — з одним кадром цього самого діафільму.
- Він жив у Альошиним чоботі.
- У Альоші був їжачок. Він жив у Альошиним чоботі.
— Що ви почули під час першого читання?
— Що звучало під час другого читання?
Висновок. У першому випадку незрозуміло, про кого йдеться, а в другому
випадку зрозуміло, про кого йде мова, можна намалювати картинку.
3. Зіставлення тексту і набору речень
— Зіставте дві групи речень. Визначте, який із них є текстом.
- Восени деякі пташки летять у вирій. У зайця довгі вуха і короткий хвіст. Укрився багрянцем клен. Присмерком садок зустрів нас тишею і казковим убранням дерев.
- Жовтокоса чарівниця-осінь примчала на золотому коні у ліс. Торкнулася чарівною паличкою верхівок дерев. І зашелестіли на них багряні шати. На землі рясніє барвистий килим. Чудово навкруги!
III. Оголошення теми і мети уроку
— Сьогодні ми будемо складати зв’язне висловлювання на задану тему.
IV. Ро бота над темою уроку
1. С кладання пам’ятки «Як створити текст»
План розповіді про подію
1) Намалюй подумки подію, про яку будеш розповідати.
2) Поміркуй, про які предмети треба розповісти.
3) Подумки розташуй предмети в таблицю.
4) Порахуй, скільки в твоєму оповіданні речень.
План розповіді про предмет
1) Намалюй предмет оповідання (подумки).
2) Що ти побачив?
3) Подумки потримай предмет — який він?
4) До яких предметів його можна віднести?
2. Р обота в парах
— Складіть текст про свою улюблену іграшку, використовуючи слова: машина, люблю, їде, тато, бережу.
3. Р обота в групах
— Придумайте цікаву історію, використовуючи слова: Василько, вовк, заєць, дивився, злякався, втік, повернувся, розсміявся, мультфільм.
4. Ф ізкультхвилинка
5. С амостійна робота
Складіть і запишіть зв’язне висловлювання на тему «Мій котик».
Перевірка роботи. (Враховується зміст і граматична правильність побудови речень.)
Двоє-троє учнів читають речення, інші аналізують їх.
Зразок
1) У мене є іграшковий котик. Він рудого кольору. Я з ним граюся.
2) У мене живе кіт Мурчик. Усі його дуже люблять.
6. Р обота в парах. Гра «Коректор»
Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.
V. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що на уроці запам’яталося?
— Яка розповідь найбільше сподобалася? Чим саме?
VI. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар