Природа 2 клас
Тема: Звірі навесні
Мета: ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; простежити зв’язки живої і неживої природи; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до тварин.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Як ви захищаєте птахів? Як про них турбуєтеся?
— Розкажіть про свої спостереження за шпаківнею, яку ви розташували у лісі або парку.
2. С лухання вірша
Все прок идається поволі
Все прокидається поволі,
зі сну зимового встає.
Радіє гай, радіє поле,
земля поталу воду п’є.
Скресає і щезає крига,
бурульки падают з дахів,
і вітерець прозорокрилий
додому підганя птахів.
А в лісі на галяві теплій
поміж ялинок запашних
уперше спалахнув метелик —
тендітний вогничок весни.
А. Костецький
— Що змінилося в природі з настанням весни?
— Чи відбуваються зміни в житті звірів з настанням весни?
— Що ви знаєте про це?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про зміни, що відбуваються в житті звірів з настанням тепла.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 107–109)
— З початком весни у багатьох звірів зимове хутро стає рідшим, змінюється його забарвлення. Розгляньте фотографії. Наведіть приклади.
— Розгляньте фотографії на с. 107. Навесні в більшості тварин з’являються дитинчата. Що ви дізналися про зайченят? Коли вони народжуються? Які новонароджені білченята? Що ви дізналися про них?
— Коли у диких свиней народжуються поросята? Які вони?
— Що ви прочитали про лисицю та її дитинчат (с. 108)?
— Коли народжуються ведмежата?
— Розгляньте фотографії на с. 109. Що ви прочитали про малят козуль та оленів?
Перевір себе
— Які зміни в житті звірів спостерігають навесні?
— Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами? Розкажи про свої спостереження.
— Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак?
— За малюнками на с. 109 поясніть ланцюг живлення.
Підсумок. Зміна хутра, пробудження від зимової сплячки, народження малят — весняні явища у житті звірів.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. І нсценізація «Білченя, Їжаченя, Зайченя» (див. Додаток на с. 112)
2. П овідомлення вчителя з елементами бесіди
— А яка тварина найбільша в нашому краю? (Ведмідь)
— Послухайте, як виховує своє потомство ведмідь.
— Ведмідь довше за всіх виховує своїх дитинчат. У другій половині лютого у ведмедиці народжуються маленькі, розміром з рукавичку, ведмежата вагою всього 500 г. Вони сліпі, голі. Ведмедиця тримає їх у себе на череві серед шерсті в теплі, зігріває їх своїм диханням. Вона годує їх молоком, але вони не ростуть, оскільки молока у ведмедиці мало, адже ведмідь узимку нічого не їсть. Вийшовши з барлогу, ведмежата починають швидко рости. Восени вони знову лягають у барліг з матір’ю і тільки до нової осені йдуть з сім’ї. Таким чином, ведмеді виховують своїх дітей 1,5–2 роки.
— Окрім батьків, вихованням малюків у деяких тварин займаються ще і торішні діти-няньки. У ведмедячій сім’ї таку няньку називають пестуном, у вовків — переярком (молодий вовк).
— Усі батьки піклуються про своїх дитинчат. Як? (Оберігають від ворогів, годують, учать знаходити корм, рятуватися від ворогів, полювати.)
— Навіщо вони це роблять? (Готують дитинчат до дорослого життя.)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що нового ви дізналися про життя тварин навесні?
— Поставте одне одному питання за темою уроку.
— Як зустрічають весну звірі? (Прокидаються від зимового сну ведмеді, борсуки, їжаки. У багатьох тварин народжуються дитинчата. Звірі линяють.)
— Чому у тварин навесні відбувається линяння?
— Чому дитинчата народжуються навесні?
VII. До машнє завдання
Тема: Звірі навесні
Мета: ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; простежити зв’язки живої і неживої природи; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до тварин.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Як ви захищаєте птахів? Як про них турбуєтеся?
— Розкажіть про свої спостереження за шпаківнею, яку ви розташували у лісі або парку.
2. С лухання вірша
Все прок идається поволі
Все прокидається поволі,
зі сну зимового встає.
Радіє гай, радіє поле,
земля поталу воду п’є.
Скресає і щезає крига,
бурульки падают з дахів,
і вітерець прозорокрилий
додому підганя птахів.
А в лісі на галяві теплій
поміж ялинок запашних
уперше спалахнув метелик —
тендітний вогничок весни.
А. Костецький
— Що змінилося в природі з настанням весни?
— Чи відбуваються зміни в житті звірів з настанням весни?
— Що ви знаєте про це?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про зміни, що відбуваються в житті звірів з настанням тепла.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 107–109)
— З початком весни у багатьох звірів зимове хутро стає рідшим, змінюється його забарвлення. Розгляньте фотографії. Наведіть приклади.
— Розгляньте фотографії на с. 107. Навесні в більшості тварин з’являються дитинчата. Що ви дізналися про зайченят? Коли вони народжуються? Які новонароджені білченята? Що ви дізналися про них?
— Коли у диких свиней народжуються поросята? Які вони?
— Що ви прочитали про лисицю та її дитинчат (с. 108)?
— Коли народжуються ведмежата?
— Розгляньте фотографії на с. 109. Що ви прочитали про малят козуль та оленів?
Перевір себе
— Які зміни в житті звірів спостерігають навесні?
— Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами? Розкажи про свої спостереження.
— Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак?
— За малюнками на с. 109 поясніть ланцюг живлення.
Підсумок. Зміна хутра, пробудження від зимової сплячки, народження малят — весняні явища у житті звірів.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. І нсценізація «Білченя, Їжаченя, Зайченя» (див. Додаток на с. 112)
2. П овідомлення вчителя з елементами бесіди
— А яка тварина найбільша в нашому краю? (Ведмідь)
— Послухайте, як виховує своє потомство ведмідь.
— Ведмідь довше за всіх виховує своїх дитинчат. У другій половині лютого у ведмедиці народжуються маленькі, розміром з рукавичку, ведмежата вагою всього 500 г. Вони сліпі, голі. Ведмедиця тримає їх у себе на череві серед шерсті в теплі, зігріває їх своїм диханням. Вона годує їх молоком, але вони не ростуть, оскільки молока у ведмедиці мало, адже ведмідь узимку нічого не їсть. Вийшовши з барлогу, ведмежата починають швидко рости. Восени вони знову лягають у барліг з матір’ю і тільки до нової осені йдуть з сім’ї. Таким чином, ведмеді виховують своїх дітей 1,5–2 роки.
— Окрім батьків, вихованням малюків у деяких тварин займаються ще і торішні діти-няньки. У ведмедячій сім’ї таку няньку називають пестуном, у вовків — переярком (молодий вовк).
— Усі батьки піклуються про своїх дитинчат. Як? (Оберігають від ворогів, годують, учать знаходити корм, рятуватися від ворогів, полювати.)
— Навіщо вони це роблять? (Готують дитинчат до дорослого життя.)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що нового ви дізналися про життя тварин навесні?
— Поставте одне одному питання за темою уроку.
— Як зустрічають весну звірі? (Прокидаються від зимового сну ведмеді, борсуки, їжаки. У багатьох тварин народжуються дитинчата. Звірі линяють.)
— Чому у тварин навесні відбувається линяння?
— Чому дитинчата народжуються навесні?
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар