Природа 2 клас
Тема: Ко ли ліс дякує, а коли ображається
Мета: навчати учнів оцінювати власний вклад у збереження природи; розвивати пізнавальну активність; виховувати любов до рідного краю і бережливе ставлення до лісів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання
Учні презентують пам’ятки «Правила поведінки в лісі».
— Які справи з охорони природи зробили ви, ваші друзі, рідні?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми помандруємо у ліс і поміркуємо, коли ліс нам дякує, а коли — ображається.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 146)
— Пригадай про свої добрі і погані вчинки під час екскурсії чи прогулянок у лісі. За які з них ліс тобі вдячний, а за які — ображається?
— Прочитай і доповни речення. Поміркуй, за яку поведінку ліс тобі подякує, а за яку — образиться.
- Коли ти знайдеш гніздо пташки...
- Коли зустрінеш у лісі маленьких дитинчат звірів (лисеня, їжаченя, зайченя)...
- Коли побачиш гарно розквітлі рослини...
- Коли збираєш гриби...
- Коли побачиш у лісі мурашник...
- Коли обідаєш на лісовій галявині...
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Ч итання й обговорення оповідання В. О. Сухомлинського «Соромно перед соловейком»
Соромно перед соловейком
Оля й Ліда, маленькі першокласниці, пішли до лісу. Після втомливого шляху вони сіли на траві відпочити й пообідати. Витягли з сумки хліб, масло, яєчка. Коли дівчатка вже пообідали, недалеко від них сів на дерево соловейко й заспівав. Зачаровані прекрасною піснею, Оля й Ліда боялись поворухнутись. Соловейко перестав співати. Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ. Ліда забрала недоїдки, загорнула в газету й поклала в сумку.
— Навіщо ти забрала сміття? — запитала Оля.— Це ж у лісі... Ніхто не бачить...
— Соромно перед соловейком...— тихо відповіла Ліда.
— Про кого оповідання?
— Що робили дівчатка? Яка з дівчаток вам більше подобається? Чому?
— Чому Ліді стало соромно перед соловейком?
2. Р обота над прислів’ями і приказками
- Багато лісу — не рубай, мало лісу — бережи, нема лісу — посади.
- Ліс навесні веселить, літом холодить, восени годує, взимку зігріває.
- Одна людина залишає в лісі слід, сотня — стежку, тисяча — пустелю.
- Зрубав одне дерево — посади троє.
- Немає ліпшої краси, ніж гаї та ліси.
- Від природи бери те, що вона дає, та й за те дякуй.
3. П оетична хвилинка
Не хочу
Метелика ловити я не хочу:
Він — квітка неба, хай живе собі!
Хай крильцями барвистими тріпоче,
Щоб радісно було мені й тобі!
І квітку лісову не стану рвати,
Її додому я не понесу,
Бо вдома їй джмеля не погойдати
І не попити ранками росу!
І ні стеблинку, гілку, чи травинку
Я не ображу: це — страшенний гріх!
Бо в кожній з них живе тремка живинка,
Що світиться довірою до всіх.
А. Костецький
— Що ви зрозуміли, слухаючи вірш?
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Про що йшлося на уроці?
— Що вас зацікавило?
— Про що хотіли б дізнатися більше?
— Коли ж ліс нам дякує, а коли — ображається?
VII. До машнє завдання
Тема: Ко ли ліс дякує, а коли ображається
Мета: навчати учнів оцінювати власний вклад у збереження природи; розвивати пізнавальну активність; виховувати любов до рідного краю і бережливе ставлення до лісів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання
Учні презентують пам’ятки «Правила поведінки в лісі».
— Які справи з охорони природи зробили ви, ваші друзі, рідні?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми помандруємо у ліс і поміркуємо, коли ліс нам дякує, а коли — ображається.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 146)
— Пригадай про свої добрі і погані вчинки під час екскурсії чи прогулянок у лісі. За які з них ліс тобі вдячний, а за які — ображається?
— Прочитай і доповни речення. Поміркуй, за яку поведінку ліс тобі подякує, а за яку — образиться.
- Коли ти знайдеш гніздо пташки...
- Коли зустрінеш у лісі маленьких дитинчат звірів (лисеня, їжаченя, зайченя)...
- Коли побачиш гарно розквітлі рослини...
- Коли збираєш гриби...
- Коли побачиш у лісі мурашник...
- Коли обідаєш на лісовій галявині...
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Ч итання й обговорення оповідання В. О. Сухомлинського «Соромно перед соловейком»
Соромно перед соловейком
Оля й Ліда, маленькі першокласниці, пішли до лісу. Після втомливого шляху вони сіли на траві відпочити й пообідати. Витягли з сумки хліб, масло, яєчка. Коли дівчатка вже пообідали, недалеко від них сів на дерево соловейко й заспівав. Зачаровані прекрасною піснею, Оля й Ліда боялись поворухнутись. Соловейко перестав співати. Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ. Ліда забрала недоїдки, загорнула в газету й поклала в сумку.
— Навіщо ти забрала сміття? — запитала Оля.— Це ж у лісі... Ніхто не бачить...
— Соромно перед соловейком...— тихо відповіла Ліда.
— Про кого оповідання?
— Що робили дівчатка? Яка з дівчаток вам більше подобається? Чому?
— Чому Ліді стало соромно перед соловейком?
2. Р обота над прислів’ями і приказками
- Багато лісу — не рубай, мало лісу — бережи, нема лісу — посади.
- Ліс навесні веселить, літом холодить, восени годує, взимку зігріває.
- Одна людина залишає в лісі слід, сотня — стежку, тисяча — пустелю.
- Зрубав одне дерево — посади троє.
- Немає ліпшої краси, ніж гаї та ліси.
- Від природи бери те, що вона дає, та й за те дякуй.
3. П оетична хвилинка
Не хочу
Метелика ловити я не хочу:
Він — квітка неба, хай живе собі!
Хай крильцями барвистими тріпоче,
Щоб радісно було мені й тобі!
І квітку лісову не стану рвати,
Її додому я не понесу,
Бо вдома їй джмеля не погойдати
І не попити ранками росу!
І ні стеблинку, гілку, чи травинку
Я не ображу: це — страшенний гріх!
Бо в кожній з них живе тремка живинка,
Що світиться довірою до всіх.
А. Костецький
— Що ви зрозуміли, слухаючи вірш?
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Про що йшлося на уроці?
— Що вас зацікавило?
— Про що хотіли б дізнатися більше?
— Коли ж ліс нам дякує, а коли — ображається?
VII. До машнє завдання
Ось гарний проект на цю тему! https://www.youtube.com/watch?v=VGGRT-iAj0Q
ВідповістиВидалити