Природа 2 клас
Тема: Весняні роботи людей на городах, полях і в садах у рідному краї
Мета: встановити зв’язки між працею і поведінкою людей при настанні весняної погоди і змінах у навколишній природі; розвивати увагу, спостережливість; виховувати працьовитість.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
Презентація екологічних листівок. Групування їх відповідно до правил і порівняння із ними.
2. С лухання вірша
Грім озвався на зорі,—
то не грім, а трактори.
Трактори ідуть в поля:
їх заждалася земля.
М. Стельмах
— Про що розповідається у вірші?
— Які роботи проводять люди на полях, городах, у садах навесні?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з весняними роботами людей на городах, полях та садах у рідному краї.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 110–112)
— Які весняні роботи проводять у полі з настанням весни?
— Які сіють зернові культури?
— Що ви прочитали про посадку картоплі (с. 110)?
— Коли висаджують розсаду перцю, помідорів, капусти?
— Розгляньте фотографії на с. 111.
— Яка робота проводиться в саду?
— Як висаджують саджанці плодових дерев?
Перевір себе
— Розкажи про свої спостереження за працею людей навесні у твоїй місцевості.
— Поясніть прислів’я.
- Весна ледачого не любить.
- Весняний день рік годує.
— Перевірте разом із дорослим.
Найкращий урожай огірків буде, якщо висіяти їх тоді, коли починають цвісти бузок і жовта акація; а найкращий урожай ріпи і буряків буде тоді, коли висіяти їх під час цвітіння осики.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р озповідь учителя про народні прикмети
— Добре допомагають хліборобам народні прикмети. За ними визначають час проведення польових робіт. З’явилися підсніжники — час орати. Зацвіла осика — сій моркву, черемха — висаджуй картоплю. Розпустилося листя на березі — час сіяти овес, підросла трава — час гречки, зацвіла біла акація — висаджуй розсаду помідорів. У народі є такі прислів’я: «Усяк Еремій про себе розумій: коли сіяти, коли жати, коли в скирти метати»; «Всяке сім’я знає свій час». Як ви їх розумієте? (Від того, коли люди проведуть сівбу, залежить урожай рослин, скільки буде зібрано хліба, овочів.)
— У прислів’ях, приказках, прикметах відбито зв’язок між весняними явищами у природі і традиційними сільськими роботами.
- Час орати, коли грім гримить, ліс в листя одягається, жайворонок заспівав,а водяні жаби кумкати починають.
- У берези рушив сік — земля відтанула.
- Зацвіла верба — ґрунт достиг, час у поле виїжджати.
- Пшеницю сій, коли черемха зацвітає.
- Вільха зацвіла — сій гречку.
- Ячмінь сіють, поки цвіте калина.
- Зацвіла осика — час сіяти буряк і моркву.
- Почала порошити вільха — час вулики виставляти.
- Зазеленіла береза — час картоплю саджати.
- Зацвіла яблуня — час сморчки збирати, розсаджувати огірки, помідори,
капусту.
2. Г ра «Збери прислів’я»
Весняний день будеш мати зерна гору.
Посієш вчасно — рік годує.
Посій у пору — вродить рясно.
Весняний... (день) цілий... (рік) годує.
Хто спить... (весною), плаче... (зимою).
Що... (посієш), те і збереш.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Яким чином звільнення від снігу полів відбилося на праці людини? (Люди починають виорювати ґрунт, удобрювати його.)
— Які ж роботи навесні проводять у полі? (Потрібно поле зорати і засіяти.)
— Які роботи навесні проводять на городах? (На городі треба приготувати грядки і посіяти лук, моркву, буряк, а на клумбах — посадити красиві квіти.)
— Що роблять з приходом весни в саду? (У саду дерева обкопати, сухі сучки і гілки підрізати, посадити нові дерева і кущі, побілити стовбури.)
— Навіщо білять стовбури дерев?
VII. До машнє завдання
Тема: Весняні роботи людей на городах, полях і в садах у рідному краї
Мета: встановити зв’язки між працею і поведінкою людей при настанні весняної погоди і змінах у навколишній природі; розвивати увагу, спостережливість; виховувати працьовитість.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
Презентація екологічних листівок. Групування їх відповідно до правил і порівняння із ними.
2. С лухання вірша
Грім озвався на зорі,—
то не грім, а трактори.
Трактори ідуть в поля:
їх заждалася земля.
М. Стельмах
— Про що розповідається у вірші?
— Які роботи проводять люди на полях, городах, у садах навесні?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з весняними роботами людей на городах, полях та садах у рідному краї.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 110–112)
— Які весняні роботи проводять у полі з настанням весни?
— Які сіють зернові культури?
— Що ви прочитали про посадку картоплі (с. 110)?
— Коли висаджують розсаду перцю, помідорів, капусти?
— Розгляньте фотографії на с. 111.
— Яка робота проводиться в саду?
— Як висаджують саджанці плодових дерев?
Перевір себе
— Розкажи про свої спостереження за працею людей навесні у твоїй місцевості.
— Поясніть прислів’я.
- Весна ледачого не любить.
- Весняний день рік годує.
— Перевірте разом із дорослим.
Найкращий урожай огірків буде, якщо висіяти їх тоді, коли починають цвісти бузок і жовта акація; а найкращий урожай ріпи і буряків буде тоді, коли висіяти їх під час цвітіння осики.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р озповідь учителя про народні прикмети
— Добре допомагають хліборобам народні прикмети. За ними визначають час проведення польових робіт. З’явилися підсніжники — час орати. Зацвіла осика — сій моркву, черемха — висаджуй картоплю. Розпустилося листя на березі — час сіяти овес, підросла трава — час гречки, зацвіла біла акація — висаджуй розсаду помідорів. У народі є такі прислів’я: «Усяк Еремій про себе розумій: коли сіяти, коли жати, коли в скирти метати»; «Всяке сім’я знає свій час». Як ви їх розумієте? (Від того, коли люди проведуть сівбу, залежить урожай рослин, скільки буде зібрано хліба, овочів.)
— У прислів’ях, приказках, прикметах відбито зв’язок між весняними явищами у природі і традиційними сільськими роботами.
- Час орати, коли грім гримить, ліс в листя одягається, жайворонок заспівав,а водяні жаби кумкати починають.
- У берези рушив сік — земля відтанула.
- Зацвіла верба — ґрунт достиг, час у поле виїжджати.
- Пшеницю сій, коли черемха зацвітає.
- Вільха зацвіла — сій гречку.
- Ячмінь сіють, поки цвіте калина.
- Зацвіла осика — час сіяти буряк і моркву.
- Почала порошити вільха — час вулики виставляти.
- Зазеленіла береза — час картоплю саджати.
- Зацвіла яблуня — час сморчки збирати, розсаджувати огірки, помідори,
капусту.
2. Г ра «Збери прислів’я»
Весняний день будеш мати зерна гору.
Посієш вчасно — рік годує.
Посій у пору — вродить рясно.
Весняний... (день) цілий... (рік) годує.
Хто спить... (весною), плаче... (зимою).
Що... (посієш), те і збереш.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Яким чином звільнення від снігу полів відбилося на праці людини? (Люди починають виорювати ґрунт, удобрювати його.)
— Які ж роботи навесні проводять у полі? (Потрібно поле зорати і засіяти.)
— Які роботи навесні проводять на городах? (На городі треба приготувати грядки і посіяти лук, моркву, буряк, а на клумбах — посадити красиві квіти.)
— Що роблять з приходом весни в саду? (У саду дерева обкопати, сухі сучки і гілки підрізати, посадити нові дерева і кущі, побілити стовбури.)
— Навіщо білять стовбури дерев?
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар