Українська мова 2 клас
Тема: Урок роз витку мовлення. Складання продовження казки за поданим початком (за казкою І. Прокопенко «Куди сховалися гриби»)
Мета: розвивати мовлення, мислення учнів; розширювати їхній словниковий запас; виховувати інтерес до слова.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання (с. 48, вправа 135)
— Прочитайте загадку і відгадку.
— Вимовте у слові-відгадці звуки і назвіть букви.
— На яке питання відповідає це слово?
— Назвіть слова, у яких м’якість приголосних позначено буквами є, ь.
III. По відомлення теми і мети уроку
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Ч итання казки І. Прокопенко «Куди сховалися гриби»
КУДИ СХОВАЛИСЯ ГРИБИ
Якось червневого світанку зібралися гриби. Чи то в них було свято, чи просто вони вирішили повеселитися, але зібралося їх видимо-невидимо. Кого тут тільки не було: і руді Лисички, і чепурні Сироїжки, і веселі Маслюки; прийшов шляхетний Боровик, навіть старий Груздь вирішив завітати на веселе зборище. Ну й весело ж було! У танку кружляли і старі, й малі.
— Веселіш, веселіш кружляйте! — гукав розпорядник, пишно вбраний Мухомор, розмахуючи пістрявим капелюхом.— Рижики, запрошуйте Опеньків! Заусміхалися Опеньки. Були вони сироти, бліді, тоненькі, довгоногі, завжди боязко тулились одне до одного, але, підхоплені веселими Рижиками, закружляли й вони в танку. А Сироїжки, оце так Сироїжки! Так і мигтять їх рожеві, зелені та червоні сарафани. Взявши руки в боки, пішов до танцю поважний Боровик, а старий Груздь притупував ногами так, що підстрибував його капелюх з бахромою на загнутих краях. Розгомонілись гриби, розгулялись. Невідомо, скільки тривали ці веселощі, як раптом десь вдалині пролунало протяжно: Раптом, десь удалині почулося:
— Ау-у-у! Ау-у-у!
2. Б есіда за змістом
— Де зібралися гриби?
— Які гриби прийшли на свято?
— Як вони веселилися?
— Що почули гриби?
— Складіть продовження казки.
3. Ф ізкультхвилинка
4. С кладання продовження казки учнями
— Порівняйте, чи подібна ваша казка до казки автора:
5. Ч итання авторської кінцівки казки
Наче вкопані, зупинились гриби: знали вони, що значить це «ау».
— Рятуйся, хто може! — крикнув Груздь і перший кинувся навтікача, в траві сховався. Боровик, забувши про свою статечність, помчався в хащу, заліз під ялину і причаївся. За ним рушив Рижик, теж у ялиннику скрився.
— Матінко! Батечку! — в паніці метушилися Сироїжки, розбігаючись по всьому лісові: то тут, то там майоріли їхні строкаті сарафани. Сироти Опеньки цілою сім’єю до пенька притулилися. Ті гриби, що біля беріз поховалися, так і стали називатися Підберезниками, а ті, що в осичняку — Підосичниками.
— Пропадайте ви всі пропадом,— прошепотів Шампіньйон та й утік з лісу на луки. Якийсь дивак на дерево заліз, там і залишився. Це Трутовик, він дереву шкодить, бо годується його соками. Маслюки юрбою кинулись під сосни та ялинки. Не злякався один Мухомор, залишився стояти на видному місці. Знає Мухомор, що нікому він не потрібен, хіба що невдаха-грибник з досади піддасть його ногою або зіб’є палицею. З тих пір гриби не збираються на великі зборища, а по-сімейному водять танки — маслюки з маслюками, боровики з боровиками. Ці грибні танки у народі називають «відьминими кругами».
— Поміркуйте, як утворилися назви грибів.
— Поясніть вираз: стоїть, як укопаний. (Нерухомо, непорушно, застигши на місці.)
— Назвіть у тексті образні слова.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Поміркуйте, які з буквосполучень си, йьо, ма, ьо, йу, льо, га, нь, нйьо не можуть уживатися в словах.
— Ч и погоджуєтеся ви з таким твердженням?
Одна буква може позначати два звуки. Але дві букви ніколи не позначають один звук.
VII. До машнє завдання
Намалювати гриби та скласти про них казку.
Тема: Урок роз витку мовлення. Складання продовження казки за поданим початком (за казкою І. Прокопенко «Куди сховалися гриби»)
Мета: розвивати мовлення, мислення учнів; розширювати їхній словниковий запас; виховувати інтерес до слова.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання (с. 48, вправа 135)
— Прочитайте загадку і відгадку.
— Вимовте у слові-відгадці звуки і назвіть букви.
— На яке питання відповідає це слово?
— Назвіть слова, у яких м’якість приголосних позначено буквами є, ь.
III. По відомлення теми і мети уроку
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Ч итання казки І. Прокопенко «Куди сховалися гриби»
КУДИ СХОВАЛИСЯ ГРИБИ
Якось червневого світанку зібралися гриби. Чи то в них було свято, чи просто вони вирішили повеселитися, але зібралося їх видимо-невидимо. Кого тут тільки не було: і руді Лисички, і чепурні Сироїжки, і веселі Маслюки; прийшов шляхетний Боровик, навіть старий Груздь вирішив завітати на веселе зборище. Ну й весело ж було! У танку кружляли і старі, й малі.
— Веселіш, веселіш кружляйте! — гукав розпорядник, пишно вбраний Мухомор, розмахуючи пістрявим капелюхом.— Рижики, запрошуйте Опеньків! Заусміхалися Опеньки. Були вони сироти, бліді, тоненькі, довгоногі, завжди боязко тулились одне до одного, але, підхоплені веселими Рижиками, закружляли й вони в танку. А Сироїжки, оце так Сироїжки! Так і мигтять їх рожеві, зелені та червоні сарафани. Взявши руки в боки, пішов до танцю поважний Боровик, а старий Груздь притупував ногами так, що підстрибував його капелюх з бахромою на загнутих краях. Розгомонілись гриби, розгулялись. Невідомо, скільки тривали ці веселощі, як раптом десь вдалині пролунало протяжно: Раптом, десь удалині почулося:
— Ау-у-у! Ау-у-у!
2. Б есіда за змістом
— Де зібралися гриби?
— Які гриби прийшли на свято?
— Як вони веселилися?
— Що почули гриби?
— Складіть продовження казки.
3. Ф ізкультхвилинка
4. С кладання продовження казки учнями
— Порівняйте, чи подібна ваша казка до казки автора:
5. Ч итання авторської кінцівки казки
Наче вкопані, зупинились гриби: знали вони, що значить це «ау».
— Рятуйся, хто може! — крикнув Груздь і перший кинувся навтікача, в траві сховався. Боровик, забувши про свою статечність, помчався в хащу, заліз під ялину і причаївся. За ним рушив Рижик, теж у ялиннику скрився.
— Матінко! Батечку! — в паніці метушилися Сироїжки, розбігаючись по всьому лісові: то тут, то там майоріли їхні строкаті сарафани. Сироти Опеньки цілою сім’єю до пенька притулилися. Ті гриби, що біля беріз поховалися, так і стали називатися Підберезниками, а ті, що в осичняку — Підосичниками.
— Пропадайте ви всі пропадом,— прошепотів Шампіньйон та й утік з лісу на луки. Якийсь дивак на дерево заліз, там і залишився. Це Трутовик, він дереву шкодить, бо годується його соками. Маслюки юрбою кинулись під сосни та ялинки. Не злякався один Мухомор, залишився стояти на видному місці. Знає Мухомор, що нікому він не потрібен, хіба що невдаха-грибник з досади піддасть його ногою або зіб’є палицею. З тих пір гриби не збираються на великі зборища, а по-сімейному водять танки — маслюки з маслюками, боровики з боровиками. Ці грибні танки у народі називають «відьминими кругами».
— Поміркуйте, як утворилися назви грибів.
— Поясніть вираз: стоїть, як укопаний. (Нерухомо, непорушно, застигши на місці.)
— Назвіть у тексті образні слова.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Поміркуйте, які з буквосполучень си, йьо, ма, ьо, йу, льо, га, нь, нйьо не можуть уживатися в словах.
— Ч и погоджуєтеся ви з таким твердженням?
Одна буква може позначати два звуки. Але дві букви ніколи не позначають один звук.
VII. До машнє завдання
Намалювати гриби та скласти про них казку.
Немає коментарів:
Дописати коментар