Природа 2 клас
Тема: Рослини навесні
Мета: ознайомити учнів з весняними явищами в житті рослин; встановити зв’язки між цими явищами і погодою навесні; розвивати спостережливість, пам’ять; виховувати любов до природи рідного краю.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
Бесіда за матеріалами підручника (с. 90–93)
2. С лухання вірша «Веснянка»
Цвірінь, цвірінь,
Іде теплинь
На іменини трав.
Готуй човни, а сани кинь,
Бо сніг водою став.
А ще готуй ріллю м’яку,
Сівалки і зерно,
Щоб у дзвінкому колоску
Примножилось воно.
А. Качан
— Який настрій у вас викликав цей вірш?
— Чому ви радієте?
— Які зміни відбуваються у природі з приходом весни?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Температура визначає багато природних явищ, особливо у світі рослин.
— Сьогодні ви дізнаєтеся про те, які зміни відбуваються в житті рослин з приходом весни.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 93–97)
— Пригадайте, які зміни в неживій природі можна спостерігати навесні.
— Які перші квіти з’являються на початку весни?
— Що таке сокорух? Розгляньте фотографії на с. 94. Що відбувається з деревами і кущами? Які дерева зацвітають першими? Які — потім? Які — наостанку?
Перевір себе
— Назви ознаки, які спостерігаються у рослин з настанням весни.
— Розкажи про свої спостереження за рослинами навесні:
- коли з’явилися перші листки на деревах і кущах;
- коли зацвіли плодові дерева і кущі у вашій місцевості.
— На яких із зображених на малюнках рослин (с. 95) раніше з’являються квітки, а на яких — листки?
— Перевір прикмету.
- Якщо береза опушиться раніше за клена — літо буде сухе, а пізніше — дощове.
— Які ранньоквітучі рослини, що зображені на малюнках, ростуть у вашій місцевості?
— Чому треба дбати про першоцвіти?
Для допитливих
Чому рослину мати-й-мачуха так дивно назвали? А ось чому: нижня частина її листка біла, вкрита ніжними пухнастими волосинками. На дотик вона здається м’якою й теплою, це мати. Верхня частина листка рослини — жорстка й холодна, це мачуха. От і назвали рослинку: мати-й-мачуха. Чому кропива жалиться? Листки і стебла кропиви вкриті великою кількістю жалких волосків. Вони містять їдку рідину. Коли ми торкаємося листка, волосок проколює шкіру. Верхня частина волоска відламується, і в ранку потрапляє їдка рідина. Вона й завдає неприємних опіків.
Підсумок. Перші ознаки весни у живій природі — весняний рух соків, цвітіння дерев і кущів, поява перших квітів — підсніжників, пролісок, мати-й-мачухи.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Г ра «Обери»
— Виберіть і підкресліть явища, характерні для рослин навесні. Поясни їх.
На деревах немає листя. Розпустилися бруньки. Льодохід. Цвітуть квіти. Обпадає листя. Яскравіше світить сонце. З’явилися комахи. Листопад. Тане сніг. З’явилися бруньки на деревах.
2. Т елеграма з лісу
Ми — перша зелень, і за це нас усі ламають. Ми навіть боїмося розпускатися першими в лісі. А що хорошого? Все одно зламають. Допоможіть нам! Ваші вірні друзі: Верба, Черемха, Лісовий бузок.
За В. Біанкі
— Яку відповідь ти надішлеш на цю телеграму?
— Можливо, ти надаси допомогу деревам лісу? Яку?
3. Т естування
— Що змінюється в житті рослин навесні?
а) Набрякання бруньок.
б) Листопад.
в) Розпускання листя.
г) Цвітіння.
д) Поява плодів.
4. Р обота над весняними прикметами
— Прочитайте народні прикмети, п’ять з них вивчіть напам’ять.
Якщо навесні сніг тане від сонечка, буде урожайний yy рік, а від дощу — посуха.
- Дружний приліт птахів навесні — на добрий урожай.
- Якщо навесні з берези тече багато соку — на дощовите літо.
- Сіяти можна до тих пір, поки цвіте черемха.
- Зозуля почне кувати — морозу більше не видно.
- Грак прилетів — через місяць сніг зійде.
- Ранній виліт бджіл з вуликів — на ранню весну.
- Грім ранньої весни — перед холодом.
- До першого грому змія не жалить.
- Який день 1 квітня, такий і 1 жовтня.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Як весняна погода впливає на рослини?
— Чому так говорять: «Навесні закінчується зимовий спокій у рослин».
— Що відбувається з рослинами навесні?
VII. До машнє завдання
Тема: Рослини навесні
Мета: ознайомити учнів з весняними явищами в житті рослин; встановити зв’язки між цими явищами і погодою навесні; розвивати спостережливість, пам’ять; виховувати любов до природи рідного краю.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
Бесіда за матеріалами підручника (с. 90–93)
2. С лухання вірша «Веснянка»
Цвірінь, цвірінь,
Іде теплинь
На іменини трав.
Готуй човни, а сани кинь,
Бо сніг водою став.
А ще готуй ріллю м’яку,
Сівалки і зерно,
Щоб у дзвінкому колоску
Примножилось воно.
А. Качан
— Який настрій у вас викликав цей вірш?
— Чому ви радієте?
— Які зміни відбуваються у природі з приходом весни?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Температура визначає багато природних явищ, особливо у світі рослин.
— Сьогодні ви дізнаєтеся про те, які зміни відбуваються в житті рослин з приходом весни.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 93–97)
— Пригадайте, які зміни в неживій природі можна спостерігати навесні.
— Які перші квіти з’являються на початку весни?
— Що таке сокорух? Розгляньте фотографії на с. 94. Що відбувається з деревами і кущами? Які дерева зацвітають першими? Які — потім? Які — наостанку?
Перевір себе
— Назви ознаки, які спостерігаються у рослин з настанням весни.
— Розкажи про свої спостереження за рослинами навесні:
- коли з’явилися перші листки на деревах і кущах;
- коли зацвіли плодові дерева і кущі у вашій місцевості.
— На яких із зображених на малюнках рослин (с. 95) раніше з’являються квітки, а на яких — листки?
— Перевір прикмету.
- Якщо береза опушиться раніше за клена — літо буде сухе, а пізніше — дощове.
— Які ранньоквітучі рослини, що зображені на малюнках, ростуть у вашій місцевості?
— Чому треба дбати про першоцвіти?
Для допитливих
Чому рослину мати-й-мачуха так дивно назвали? А ось чому: нижня частина її листка біла, вкрита ніжними пухнастими волосинками. На дотик вона здається м’якою й теплою, це мати. Верхня частина листка рослини — жорстка й холодна, це мачуха. От і назвали рослинку: мати-й-мачуха. Чому кропива жалиться? Листки і стебла кропиви вкриті великою кількістю жалких волосків. Вони містять їдку рідину. Коли ми торкаємося листка, волосок проколює шкіру. Верхня частина волоска відламується, і в ранку потрапляє їдка рідина. Вона й завдає неприємних опіків.
Підсумок. Перші ознаки весни у живій природі — весняний рух соків, цвітіння дерев і кущів, поява перших квітів — підсніжників, пролісок, мати-й-мачухи.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Г ра «Обери»
— Виберіть і підкресліть явища, характерні для рослин навесні. Поясни їх.
На деревах немає листя. Розпустилися бруньки. Льодохід. Цвітуть квіти. Обпадає листя. Яскравіше світить сонце. З’явилися комахи. Листопад. Тане сніг. З’явилися бруньки на деревах.
2. Т елеграма з лісу
Ми — перша зелень, і за це нас усі ламають. Ми навіть боїмося розпускатися першими в лісі. А що хорошого? Все одно зламають. Допоможіть нам! Ваші вірні друзі: Верба, Черемха, Лісовий бузок.
За В. Біанкі
— Яку відповідь ти надішлеш на цю телеграму?
— Можливо, ти надаси допомогу деревам лісу? Яку?
3. Т естування
— Що змінюється в житті рослин навесні?
а) Набрякання бруньок.
б) Листопад.
в) Розпускання листя.
г) Цвітіння.
д) Поява плодів.
4. Р обота над весняними прикметами
— Прочитайте народні прикмети, п’ять з них вивчіть напам’ять.
Якщо навесні сніг тане від сонечка, буде урожайний yy рік, а від дощу — посуха.
- Дружний приліт птахів навесні — на добрий урожай.
- Якщо навесні з берези тече багато соку — на дощовите літо.
- Сіяти можна до тих пір, поки цвіте черемха.
- Зозуля почне кувати — морозу більше не видно.
- Грак прилетів — через місяць сніг зійде.
- Ранній виліт бджіл з вуликів — на ранню весну.
- Грім ранньої весни — перед холодом.
- До першого грому змія не жалить.
- Який день 1 квітня, такий і 1 жовтня.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Як весняна погода впливає на рослини?
— Чому так говорять: «Навесні закінчується зимовий спокій у рослин».
— Що відбувається з рослинами навесні?
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар