Природа 2 клас
Тема: Які рослини можуть слугувати годинником
Мета: навчати учнів спостерігати за квітами найближчого оточення; пояснити принцип дії квіткового годинника; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Які годинники ви знаєте? (Сонячні, водяні, піскові, механічні, електронні, атомні)
— Усі годинники, які ви назвали, можна охарактеризувати, як неживі.
— А чи буває «живий» годинник?
2. Р обота над загадкою
У селі є годинник такий —
Не мертвий він, а живий!
Ходить без заводу,
Сам пташиного роду. (Півень)
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про ще один «живий» годинник.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 149)
Прокидаються квітки,
Розпускають пелюстки.
Вітерець подув тихенько,
Пелюстки гойднув легенько.
Сутеніє, і квітки
Закривають пелюстки.
Тихо засинають,
Голівками гойдають.
— Про що йдеться у цьому вірші?
— Прочитайте про те, які рослини можуть слугувати годинником (с. 149).
— Доведіть, що кожна рослина «засинає» і «прокидається» в певний час доби.
— Які квіти розкривають свої віночки не вранці, а ввечері?
— У яку погоду живі годинники можуть підвести?
Перевірте!
За квітками білого латаття можна довідатися про час: вони розкривають пелюстки о 7-й ранку, а закривають їх о 17-й дня. Похмурого дня цей «годинник» не працює.
— У шведському місті Упсала є велика клумба, за якою місцеві жителі і численні туристи визначають час. Кожен вид висаджених квітів розпускається у свій час. Ця клумба-годинник дбайливо зберігається на згадку про професора Упсальського університету Карла Ліннея, що винайшов квітковий годинник.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
Читання оповідання В. Ветліної «Квітковий годинник»
Квітков ий год инн ик
Багато рослин розкривають і закривають свої квітки за певним розкладом. Денні квіти пробуджуються, коли тільки починається світанок. Розкриває блакитні зірочки своїх квітів цикорій, розпрямляє широкі пелюстки шипшина, спалахують яскраві вогники маків. О шостій годині ранку починають тягнути до ранніх сонячних променів жовті голівки кульбаби, а за ними широко відкриває пелюстки гвоздика. Сонце вже заливає сліпучим світлом ліс, поле і річку. Тоді розкриває білосніжну квітку лілія, яка росте на воді. Денні квіти зазвичай першими і засинають. До трьох годин дня багато квітів уже стоять із закритими пелюстками, немов і не рябіли тільки що яскравими пелюстками. О п’ятій годині вечора складає пелюстки біла водяна лілія. До заходу сонця триває «робочий день» шипшини. Кінчається літній день, сонце опускається все нижче. І тут починають оживати нічні квіти: табак запашний, пізніше — матіола. Виявляється, «пробудження» і «сон» квітів у певний час дня і ночі — одне з пристосувань рослин до комах, які їх запилюють. Спробуйте самі постежити, коли розкриваються і закриваються пелюстки різних польових і садових квітів навесні, літом і восени. А потім, коли ви гарненько перевірите свої спостереження, можна буде зробити «квітковий годинник». Посадіть на клумбі дикі і садові квіти в тому порядку, в якому вони відкриваються і закриваються. За цим «годинником» можна буде досить точно визначати час.
— Про які квіти йдеться в оповіданні?
— Що цікавого ви дізналися про час розкриття і закриття квітів? (Розкриваються і закриваються точно в один і той самий час.)
— Які рослини першими розкривають пелюстки? Які — наступні?
— Від чого залежить час розкриття квітів?
— Які поради дає нам автор? (Відповіді дітей.)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Які рослини можуть слугувати годинником?
— Що цікавого ви дізналися про час розкриття і закриття квітів?
VII. До машнє завдання
Тема: Які рослини можуть слугувати годинником
Мета: навчати учнів спостерігати за квітами найближчого оточення; пояснити принцип дії квіткового годинника; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Які годинники ви знаєте? (Сонячні, водяні, піскові, механічні, електронні, атомні)
— Усі годинники, які ви назвали, можна охарактеризувати, як неживі.
— А чи буває «живий» годинник?
2. Р обота над загадкою
У селі є годинник такий —
Не мертвий він, а живий!
Ходить без заводу,
Сам пташиного роду. (Півень)
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про ще один «живий» годинник.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 149)
Прокидаються квітки,
Розпускають пелюстки.
Вітерець подув тихенько,
Пелюстки гойднув легенько.
Сутеніє, і квітки
Закривають пелюстки.
Тихо засинають,
Голівками гойдають.
— Про що йдеться у цьому вірші?
— Прочитайте про те, які рослини можуть слугувати годинником (с. 149).
— Доведіть, що кожна рослина «засинає» і «прокидається» в певний час доби.
— Які квіти розкривають свої віночки не вранці, а ввечері?
— У яку погоду живі годинники можуть підвести?
Перевірте!
За квітками білого латаття можна довідатися про час: вони розкривають пелюстки о 7-й ранку, а закривають їх о 17-й дня. Похмурого дня цей «годинник» не працює.
— У шведському місті Упсала є велика клумба, за якою місцеві жителі і численні туристи визначають час. Кожен вид висаджених квітів розпускається у свій час. Ця клумба-годинник дбайливо зберігається на згадку про професора Упсальського університету Карла Ліннея, що винайшов квітковий годинник.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
Читання оповідання В. Ветліної «Квітковий годинник»
Квітков ий год инн ик
Багато рослин розкривають і закривають свої квітки за певним розкладом. Денні квіти пробуджуються, коли тільки починається світанок. Розкриває блакитні зірочки своїх квітів цикорій, розпрямляє широкі пелюстки шипшина, спалахують яскраві вогники маків. О шостій годині ранку починають тягнути до ранніх сонячних променів жовті голівки кульбаби, а за ними широко відкриває пелюстки гвоздика. Сонце вже заливає сліпучим світлом ліс, поле і річку. Тоді розкриває білосніжну квітку лілія, яка росте на воді. Денні квіти зазвичай першими і засинають. До трьох годин дня багато квітів уже стоять із закритими пелюстками, немов і не рябіли тільки що яскравими пелюстками. О п’ятій годині вечора складає пелюстки біла водяна лілія. До заходу сонця триває «робочий день» шипшини. Кінчається літній день, сонце опускається все нижче. І тут починають оживати нічні квіти: табак запашний, пізніше — матіола. Виявляється, «пробудження» і «сон» квітів у певний час дня і ночі — одне з пристосувань рослин до комах, які їх запилюють. Спробуйте самі постежити, коли розкриваються і закриваються пелюстки різних польових і садових квітів навесні, літом і восени. А потім, коли ви гарненько перевірите свої спостереження, можна буде зробити «квітковий годинник». Посадіть на клумбі дикі і садові квіти в тому порядку, в якому вони відкриваються і закриваються. За цим «годинником» можна буде досить точно визначати час.
— Про які квіти йдеться в оповіданні?
— Що цікавого ви дізналися про час розкриття і закриття квітів? (Розкриваються і закриваються точно в один і той самий час.)
— Які рослини першими розкривають пелюстки? Які — наступні?
— Від чого залежить час розкриття квітів?
— Які поради дає нам автор? (Відповіді дітей.)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Які рослини можуть слугувати годинником?
— Що цікавого ви дізналися про час розкриття і закриття квітів?
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар