четвер, 27 червня 2013 р.

С х е м а звуко-буквеного аналізу слова в 3-4 класах

С х е м а
звуко-буквеного аналізу слова в 3-4 класах


3–4 класи

1 крок: правильно вимовити слово (від цього залежатиме результат звукового аналізу), наприклад:
білка
2 крок: послідовно назвати кожен звук слова та паралельно, за правилами фонетичного транскрибування1 , побудувати його звукову модель:
[б’ілка]
3 крок: поділити слово на склади та відобразити їх на моделі:
[б’і лка] або [б’іл ка]
4 крок: голосом виділити наголошений склад та позначити на моделі наголошений голосний звук:
[б’і' лка]
5 крок: назвати в слові голосні звуки та позначити їх під моделлю в квадратних дужках:
[б’і' лка]
гол. [і, а]
6 крок: назвати в слові приголосні звуки та позначити їх під моделлю в квадратних дужках:
[б’і' лка]
гол. [і, а];
пригол. [б’, л, к]
7 крок: записати слово орфографічно (Робиться  це паралельно з моделлю слова, в одному рядку):
[б’і' лка] – білка
гол. [і, а];
пригол. [б’, л, к]
8 крок: назвати букви в слові й пояснити спосіб позначення окремих звуків2. Наприклад, «У цьому слові буква  і позначає звук [і] та вказує на пом’якшення твердого звука [б].» Або:  «Пом’якшення звука [б] в слові білка позначається буквою і» .



________________________

1У транскрипції м’які приголосні звуки позначаються знаком « '», а пом’якшені – знаком «’». Наприклад: [б’ій'].
2 Буква не пом’якшує  звука , а лише вказує на м’якість (позначає чи передає м’якість) звука.


Немає коментарів:

Дописати коментар