Інноваційні
технології навчання на уроках фізичної культури
Формування
культури здоров’я у дітей - загальна проблема сучасної психолого - педагогічної
науки. Здоров’я людини - головне багатство нації. Урок фізичної культури один з
аспектів формування фізично здорової особистості. Не кожна дитина може
відвідувати спортивні секції та гуртки. Нажаль є ще таки сім’ї де з недовірою
відносяться до занять фізкультурою та спортом, не бачать користі в актиній
руховій діяльності.
Уроки фізичної культури в
школі дають змогу учню розвивати свої природні здібності та вольові якості.
В сучасному суспільстві
формування культури здоров’я можливо в умовах інтенсивного використання
інноваційних педагогічних технологій навчання, підвищення рівня фізичного,
психічного, соціального та духовного здоров’я.
Виховання у дітей
зацікавленість до різних видів рухової діяльності та формування фізичних
здібностей не може бути ефективним без позитивного емоційного настрою.
Учні початкових класів
краще засвоювали новий матеріал через гру, тому завжди намагаєшся щоб на
уроках було щось цікаве.
Цей «Урок без слів» дуже
сподобався учням третіх класів.
План — конспект нестандартного уроку «Урок без слів»
Мета: Розвивати силові
якості під час виконання загально розвивальних вправ, ознайомити учнів зі
спортивними жестами які замінюють на уроці, тренуванні, змаганнях, за
необхідністю, слова, вирази, числа. Поглиблене вивчення техніки бігу на
короткі дистанції під час виконання контрольної вправи з бігу на 30 метрів,
виховувати уважність під час гри «Дожини першого».
І. Вступна частина:
1. Шикування. Привітання вчителем класу, доповідь теми уроку.
2. Стройові вправи. Перешикування з 1 шеренги методом «9; 6; 3
на місці».
3. Роз’яснення вчителем спортивних жестів і їх використання на
уроках, змаганнях, тренуваннях. Спортивні жести на уроках використовуються під
час великого об’єднання учнів, чи під час проведення уроків на великій площі (стадіони), коли вчителя погано чути.
а) «увага» - піднята в гору пряма рука, всі
пальці разом.
б) «тайм-аут 1 хвилина» - вчитель піднімає
0 палець в гору і накриває його
долон’ю зверху.
в) «заборона будь-яких дій» - руки схрещені над
головою.
г) «цифра 10» - руки в гору, пальці в кулак.
д) «останні цифри» - вчитель піднімає руку в
гору і показує відповідну кількість
пальців до числа 10. Числа
вище 10 означа- ються 2 руками (ліва рука -
пальці в кулак, права - відповідна кількість до 15). Числа вище 15 означаються так: права рука, пальці в кулак,
піднімається вгору і знову опускається, а далі 2 руками разом показується
любе число.
Після пояснення вчителем
використання спортивних жестів, останні частини уроку виконуються з їх
використанням (окрім контролювання бігу на 30 метрів).
4. Загально розвивальні вправи з гімнастичними палицями:
а) вправи на розвиток м’язів шиї, плеча (повороти,
піднімання рук).
б) вправи на розвиток м’язів спини та пресу (нахили,
вправи сидячи на підлозі).
в) вправи на розвиток м’язів стегна (вправи
в випаді вперед, присади)
г) вправи на розвиток м’язів гомілки та стопи (стрибки
3 х 20 разів на двох ногах)
I. Основна частина:
1. Контролювання бігу на відстань 30 метрів. Правила техніки
безпеки перед виконанням контрольної вправи.
2. Гра з використанням спортивних жестів «Дожени першого». В цій
грі всі слова та числа замінюються на спортивні жести вивчені у І - частині
уроку. Учні стають в 2 шеренги. Отримують жестами завдання з бігу і уважно
виконують другі команди вчителя без слів: увага, біжи 20 шагів, стій, і т.д.
Після всього повторити гри 2-3 разі. Вчитель за бажанням учнів обирає ведучого
і гра продовжується самостійно.
II. Заключна частина:
1. Шикування.
2. Вправи на корекцію дихання стоячи ноги нарізно на відстань 1
стопи одна від другої, руки вниз, піднімати по черзі під 45°, руку вниз - видох.
(кількість вправ вчитель показує цифровими жестами, а
також кінець вправ).
3.
Підсумок уроку. Учні
повторюють вивчені спортивні жести по команді вчителя.
Домашнє завдання (біг 3 х 30 метрів) вчитель
цифри показує жестами.
Немає коментарів:
Дописати коментар