Мета. Розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях, цікавість до математики; вчити грамотно висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору, поважати інших; виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі.
1- й ведучий. Добрий вечір, дорогі гості!
2- й ведучий. Добрий вечір, шановні вболівальники!
1- й ведучий. Ми дуже раді привітати вас на нашому конкурсі веселих і кмітливих математиків. Сьогодні ви будете свідками цікавої боротьби юних, веселих і винахідливих мате-матиків ...
2- й ведучий. Багато залежить і від вас, шановні вболівальники, від того, наскільки будете підтримувати свою команду.
1- й ведучий. І наскільки успішно виступатимете в змаганнях уболівальників.
2- й ведучий. Але в нашому змаганні категорично забороняється підказувати.
1- й ведучий. Журі може нагородити вболівальників за хорошу підтримку своєї команди.
2- й ведучий. Але журі має право й зняти очки
з команди, якщо її члени порушуватимуть порядок змагань.
1- й ведучий. Наш конкурс оцінює компетентне справедливе журі.
2- й ведучий. Отже, розпочинаємо засідання КВК.
1- й ведучий. Хай буде чесним це змагання, бажаємо гравцям: «Ні пуху, ні пера!».
2- й ведучий. На сцену запрошуємо команди.
Привітання команд.
Команди заздалегідь підготували назву команди, привітання вболівальникам, журі, команді противника.
Р03НМ0ВА РОЗМИНКА
1- й ведучий. Змаган¬ня команд лише почалося. Попереду в них ще багато хвилювань і труднощів. Щоб підготувати гравців до важких випробувань, ми вирішили провести розумову розминку команд.
2-й ведучий. Ми ставимо командам по черзі запитання, на які через 20 с вони повинні відповісти. За кожну правильну відповідь - 1 очко.
1. Найменше натуральне число. (1)
2. Що довше - катет чи гіпотенуза?
(Гіпотенуза)
3. Скільки секунд у годині? (3600)
4. Квадрат числа 16. (256)
5. Чи ділиться на 10 різниця чисел 53 - 13?
(Так)
6. Скільки сотень має твій рік народження?
7. Що довше - пряма чи промінь? (Пряма)
8. Назвіть найбільше трицифрове число, що ді-литься на 5. (995)
9. Куб числа 9. (729)
10. Що спільного в дерева і рівняння?
(Корінь)
11. Що довше у рівностороннього трикутника медіана чи висота? (Однакові)
12. Скільки відсотків становить 15 від 30?
(50%)
13. Скільки всього трицифрових чисел? (900)
14. Що більше: дюжина чи чортова дюжина?
(Чортова дюжина)
15. Що важче 1 пуд чи 1 тонна? (1 тонна)
16. Скільки середніх ліній у трапеції'? (1)
17. Назвіть найбільший дільник числа 12. (12)
18. Скільки прямокутних трикутників утворю¬ють діагоналі квадрата? (4)
19. Скільки всього одноцифрових чисел? (10)
20. Що довше декада чи тиждень? (Декада)
Виїзний К0НКНРС
По два учасники від кожної команди вирушають у відрядження на деякий час.
Завдання: скласти розповідь, вірш чи гумореску, куди входили б слова: дошка, клас, вчитель, сонце, квіти, більше, менше, кохання, промінь, радість, 1, 12, прямокутник. Максимальна оцінка - 5 балів.
К0НКНРС КАПІТАНІВ
1. Гра «Не зіб’юсь».
Капітани по черзі роблять по 5 кроків і під час кожного називають алгебраїчні та геометричні терміни.
Максимальна оцінка - 10 балів.
2. Математичне лото.
3. Капітанам пропонуються картки, на яких у таблиці записано числа від 1 до 30. Ведучий повільно називає числа 1, 5, 2, 10, 3, 15, 4,
20, 17, 25, 6, 30, 27, 7, 18, які капітанам слід закреслювати у таблиці. Виграє той, хто за-креслить більше чисел.
13 27 4 20 1
28 16 22 26 19
7 21 30 8 6
29 23 11 14 24
3 18 2 25 15
9 10 17 12 5
Максимальна оцінка - 15 балів.
КОНКНРС ХУДОЖНИКІВ
Намалювати тварин і птахів, використовуючи цифри.
Час - 3 хвилини. Оцінювання - по кількості використаних цифр.
«ЖИВЕ СЛОВО»
У конкурсі беруть участь усі члени команди. їм слід проявити фантазію і зобразити те, що записано на аркушах у конвертах.
Капітани команд вибирають конверти із завданням:
1. Зобразіть степінь (2,3)0.
2. Зобразіть рівність 6 : 2 = 3.
3. Зобразіть дріб 6,2 : 2.
Максимальна оцінка - 5 балів.
КОНКНРС УБОЛІВАЛЬНИКІВ
Аукціон «Математичні терміни».
По 5 уболівальників від кожної команди. Ведучий називає букву, а вболівальники по черзі називають математичний термін, який починається цією буквою. Наприклад, буква А: один говорить «алгебра», інший - «алгоритм» і т.д. Виграє той, хто назвав термін на дану букву останнім. Переможець отримує 3 бали.
Букви Д, П, В, О, Р, С, К, Т.
«ПОРТРЕТНА ГАЛЕРЕЯ ВЕЛИКИХ МАТЕМАТИКІВ»
Командам пропонують відгадати імена та прізвища видатних математиків.
1. Учений, який особливо цікавився великими числами. Він відомий також завдяки своїм винаходам. Деякими з них користуються й сьогодні. Наприклад, головна частина м'ясорубки - гвинт, який крутиться та штовхає м'ясо до ножів. Такий гвинт учений придумав не для м'ясорубки, а для насосів, які качали воду для зрошування полів. Крилатими стали його слова: «Дайте мені точку опори, і я поверну Землю». (Архімед)
2. Про цю людину історія зберегла так мало відо-мостей, що нерідко сумнівалися в її існуванні. Він сучасник царя Птоломея І, який був на престолі з 306 до 283 р. до н.е. він - старший за віком від Архімеда, який у своїх працях посилався на його «Початок». Викладав в Олександрії чотири науки: арифметику, геометрію, гармонію, астрономію. Великою його заслугою є те, що він уперше спробував побудувати геометрію на основі аксіоми. (Евклід)
3. У рідному місті він був найкращим адвокатом, а пізніше став королівським радником. Але найголовнішою справою його життя була математика: він міг кілька днів та ночей не спати, розв’язуючи чергову математичну задачу. Його звинуватили в тому, що він звертається за допомогою до диявола, та засудили до стра¬ти на вогні. У той час Іспанія вела переможну війну з Францією. Якось французи перехопили накази іспанського уряду, призначені командуванню їхніх військ, що були записані складним шрифтом. Математик знайшов ключ до шифру. З того моменту французи, знаючи плани іспанців, з успіхом випереджали їх наступ. Тому вченого не стратили. Про кого з великих математиків йдеться? (Вієт)
4. Він далеко не відразу знайшов місце в житті. Дворянин за походженням, закінчивши коледж в Ла-Флеші, вів світське життя в Пари¬жі. Потім кинув усе заради занять наукою і в першу чергу - математикою. Він увів позначення невідомих - х, у, г, буквених коефіці¬єнтів - а, в, с, позначення степенів - х2, у3, а4. Але найголовніше його досягнення - побудова аналітичної геометрії, в якій геометричні задачі розв’язувалися засобами алгебри за допомогою методу координат. (Р. Декарт)
5. Він трагічно загинув на стадіоні під час вели¬ких олімпійських ігор, коли йому було майже 80 років. Про причини його загибелі існує кілька версій. Одна з них свідчить про те, що смерть сталася від сонячного удару, інша, що людський натовп, виходячи із стадіону, мимоволі заподіяв смерть старому мудрецеві. На пам’ятнику, що стоїть серед широких ланів, вирізьблено: «Наскільки мала ця гробниця, настільки велика слава цього царя астрономії в галузі зірок». (Фалет Мілецький)
5. Він віддав належне здоровому тілу і брав участь у кулачному бою на 58-й Олімпіаді, яка проходила в 548 р. до н.е. Переказують, що його судді через малий зріст не хотіли до¬пустити до змагань. Але він став чемпіоном
із цього виду спорту й утримував цей титул ще на кількох олімпіадах. (Піфагор)
Підсумок змагання. Нагородження.
Немає коментарів:
Дописати коментар