Тема. Для чого ми вивчаємо природознавство
Мета: дати учням уявлення про природознавство; учити розповідати, що вивчає природознавство, ставити питання про природу; розвивати вміння працювати в парах і вести прості діалоги; виховувати інтерес до вивчення природи.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми починаємо вивчати новий навчальний предмет. Давайте спробуємо разом прочитати його назву по складах. (Діти читають з дошки: «Природознавство».)
— Як ви вважаєте, що вивчає природознавство? (Відповіді дітей.)
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Ознайомлення з підручником
— Візьміть до рук підручник і розгляньте його.
— Чим він розпочинається? Насамперед ви бачите обкладинку. Це обличчя (або одяг) книги, це те, що зовні вирізняє її зпоміж інших книжок.
— Яка вона на дотик — цупка чи м’яка?
— З чого зроблена? (З картону)
— Про що розповідає обкладинка підручника «Природознавство»?
— Чи подобається вам малюнок на ній?
— Перегорніть обкладинку — і побачите аркуш паперу, що з’єднує її із сторінками, — форзац. Форзаців — два.
— Що зображено на першому форзаці? Складіть речення, які починаються словами: «Я бачу…».
— Що зображено на другому форзаці? Про що розповідають його малюнки?
— Розгляньте наступні сторінки — титульну сторінку та її зворот. Про що ви дізналися?
— На першій сторінці підручника вміщено звернення до читача.
Учитель читає звернення авторів підручника на с. 3, ознайомлює учнів з умовними позначеннями, що є у підручнику.
— Що означають умовні позначення?
— Підручник допоможе вам вивчати дивовижний світ природи. Зі сторінок підручника ви дізнаєтеся про неживу і живу природу, про те, чому потрібно її берегти. Ви дізнаєтеся також про рідний край і нашу Батьківщину — Україну.
2. Робота за підручником (с. 4–5)
— Розгляньте малюнки на с. 4. Що зображено на малюнках?
— Порівняйте їх. Що однакового ви побачили на малюнках? (Сонце, дерева, хмари, квіти)
— Це — природа.
— Що із зображеного зроблено людиною?
— На якому з малюнків зображена природа?
— Як можна назвати ці малюнки?
Висновок. Усе, що оточує людину і не зроблено її руками, — це природа.
— Природа дуже різноманітна. Природою є Сонце і море, Місяць і зорі, рослини і тварини. Щоб не шкодити природі, зберігати багатство і красу природи, потрібно її знати і вивчати. У цьому вам допоможуть уроки природознавства. Ви будете досліджувати, вивчати природу, вчитися її розуміти.
Для роботи на уроках природознавства вам знадобляться різнокольорові кружечки і стрілочки. Разом із дорослими виріжте із кольорового картону по п’ять зелених, коричневих, червоних і синіх кружечків і стільки ж стрілочок.
Людину, яка вивчає природу, називають природодослідником, або натуралістом.
Розгляньте малюнок на с. 5. Чи знайомий вам цей пейзаж?
— Що на ньому зображено?
— Назвіть те, що належить до природи.
3. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
- Гра «Постав своє запитання»
— Світ, що оточує нас, красивий і загадковий. Щоб багато дізнатися про природу, треба вміти ставити запитання.
Учитель дає зразок запитань про природу:
• Чому восени жовтіє листя?
• Чому листя опадає на зиму?
• Чому одні птахи відлітають на південь, а інші залишаються на зимівлю?
— Тепер ловіть м’яч і ставте свої запитання, на які хотіли б отримати відповіді на уроках.
V. Підсумок уроку
— Про що ви дізнаєтеся на уроках природознавства?
— Що таке природа? Наведіть приклади.
— Для чого людині потрібні знання про природу?
— Як називають людину, яка вивчає природу?
Немає коментарів:
Дописати коментар