четвер, 6 жовтня 2016 р.

Природознавство 1 клас Тема. Для чого ми вивчаємо природознавство

Тема. Для чого ми вивчаємо природознавство
Мета: дати учням уявлення про природознавство; учити  розповідати,  що  вивчає  природознавство,  ставити питання  про  природу;  розвивати  вміння  працювати в  парах  і  вести  прості  діалоги;  виховувати  інтерес до вивчення природи.
ХІД УРОКУ
I.  Організаційний момент
II.  Повідомлення теми і мети уроку
—  Сьогодні  ми  починаємо  вивчати  новий  навчальний  предмет.  Давайте  спробуємо  разом  прочитати  його  назву  по  складах.  (Діти  читають з дошки: «Природознавство».)
— Як ви вважаєте, що вивчає природознавство? (Відповіді дітей.)
III.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.  Ознайомлення з підручником
— Візьміть до рук підручник і розгляньте його.
—  Чим  він  розпочинається?  Насамперед  ви  бачите  обкладинку.  Це обличчя  (або  одяг)  книги,  це  те,  що  зовні  вирізняє  її  зпоміж  інших книжок.
— Яка вона на дотик — цупка чи м’яка?
— З чого зроблена? (З картону)
— Про що розповідає обкладинка підручника «Природознавство»?
— Чи подобається вам малюнок на ній?
— Перегорніть обкладинку — і побачите аркуш паперу, що з’єднує її із сторінками, — форзац. Форзаців — два.
— Що зображено на першому форзаці? Складіть речення, які починаються словами: «Я бачу…».
— Що зображено на другому форзаці? Про що розповідають його малюнки?
—  Розгляньте  наступні  сторінки  —  титульну  сторінку  та  її  зворот. Про що ви дізналися?
— На першій сторінці підручника вміщено звернення до читача.
Учитель читає звернення авторів підручника на с. 3, ознайомлює учнів з умовними позначеннями, що є у підручнику.
— Що означають умовні позначення?
— Підручник  допоможе  вам  вивчати  дивовижний  світ  природи. Зі сторінок підручника ви дізнаєтеся про неживу і живу природу, про те, чому потрібно її берегти. Ви дізнаєтеся також про рідний край і нашу Батьківщину — Україну.
2.  Робота за підручником (с. 4–5)
— Розгляньте малюнки на с. 4. Що зображено на малюнках?
— Порівняйте їх. Що однакового ви побачили на малюнках? (Сонце, дерева, хмари, квіти)
— Це — природа.
— Що із зображеного зроблено людиною?
— На якому з малюнків зображена природа?
— Як можна назвати ці малюнки?
Висновок. Усе, що оточує людину і не зроблено її руками, — це природа.
—  Природа  дуже  різноманітна.  Природою  є  Сонце  і  море,  Місяць і зорі, рослини і тварини. Щоб не шкодити природі, зберігати багатство і красу природи, потрібно її знати і вивчати. У цьому вам допоможуть уроки природознавства. Ви будете досліджувати, вивчати природу, вчитися її розуміти.
Для  роботи  на  уроках  природознавства  вам  знадобляться  різнокольорові кружечки і стрілочки. Разом із дорослими виріжте із кольорового картону по п’ять зелених, коричневих, червоних і синіх кружечків і стільки ж стрілочок.
Людину,  яка  вивчає  природу,  називають  природодослідником,  або натуралістом.
Розгляньте малюнок на с. 5. Чи знайомий вам цей пейзаж?
— Що на ньому зображено?
— Назвіть те, що належить до природи.
3.  Фізкультхвилинка
IV.  Узагальнення й систематизація отриманих знань
- Гра  «Постав  своє  запитання»
— Світ, що оточує нас, красивий і загадковий. Щоб багато дізнатися про природу, треба вміти ставити запитання.
Учитель дає зразок запитань про природу:
• Чому восени жовтіє листя?
• Чому листя опадає на зиму?
• Чому  одні  птахи  відлітають  на  південь,  а  інші  залишаються  на  зимівлю?
—  Тепер  ловіть  м’яч  і  ставте  свої  запитання,  на  які  хотіли  б  отримати відповіді на уроках.
V.  Підсумок уроку
— Про що ви дізнаєтеся на уроках природознавства?
— Що таке природа? Наведіть приклади.
— Для чого людині потрібні знання про природу?
— Як називають людину, яка вивчає природу?

Немає коментарів:

Дописати коментар