Тема. Вода в природі та в житті людини
Мета: з’ясувати значення води в природі; розвивати мислення, мовлення учнів; розширювати світогляд; виховувати бережливе ставлення до води.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Відгадайте загадку.
• Я і хмара, і туман,
І струмок, і океан,
І літаю, і біжу,
І скляною бути можу! (Вода)
— Де в природі можна побачити воду?
— Сьогодні ви дізнаєтеся, чому вода потрібна і природі, і людині.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Розповідь учителя про значення води в природі
— Де на Землі ми можемо знайти воду?
— Відгадайте загадки.
• Узимку спить, а влітку шумить. (Річка)
• Узимку по ній ходять, влітку їздять. (Річка)
• Посеред поля лежить дзеркало, скло блакитне, рама зелена. (Озеро)
• Ключем вода б’є. (Джерело, струмок)
— Де ще ми бачимо воду? (Море, океан, льодовик)
• Ніг немає, а йде, очей немає, а плаче. (Хмара)
— Води на Землі багато. Вона в морях і річках, вона застигла в льодовиках і гілках дерев, вона парить у повітрі. (Іній)
— У тих місцях, де немає або мало води, люди риють колодязі, канали, створюють штучні моря і водосховища.
— Що б сталося, якби в природі зникла вода? (Де немає води, там немає життя.)
— А рослинам потрібна вода? Вони п’ють? (Звісно, п’ють.)
— Що станеться, якщо не поливати кімнатні рослини? (Вони засохнуть.)
— Чи можуть рослини, тварини і людина жити без води? (Ні. Людина може прожити без води 3 дні.)
— Чи потрібна вода тваринам?
— Для чого тварини використовують воду?
На дошці — ілюстрації: кит, риби, бобер, боброва хатка (багато тварин живуть у воді).
— Бобер споруджує собі будинок посеред водойми з підводним входом — це захист від хижаків.
Кит на повітрі був би розчавлений власною масою. Тільки у воді він може знайти багато їжі.
Жаби народжуються у воді і живуть біля неї і в ній.
Висновок. Вода необхідна всім живим істотам. Рослини, тварини і люди п’ють воду для того, щоб постійно поповнювати її запаси в організмі. Для деяких тварин, наприклад риб, вода, крім усього, є єдиним місцем життя. Без води не можуть жити люди, рослини і тварини. Отже, потрібно охороняти, берегти її, не забруднювати, використовувати дбайливо.
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота за підручником (с. 34–35)
- Робота в парах
— Разом із сусідом по парті розгляньте малюнки на с. 34.
— Що на них зображено? Розкажіть, яке значення має вода в природі.
— Розкажіть, для чого вам потрібна вода у квартирі чи в будинку. Чи часто ви її використовуєте?
— Як ви розумієте вислів: «Зачиняй міцніше кран, щоб не витік океан»?
— Розгляньте малюнки на с. 35.
— Розкажіть, для яких потреб люди використовують воду.
— З’ясуйте разом із дорослими, звідки вода потрапляє у ваш дім.
— Як ви зберігаєте воду вдома?
2. Гра «Чому так говорять?»
• Вода дорожча за золото.
• Без води немає життя.
• Не виливай каламутну воду, поки чистої не знайдеш.
V. Підсумок уроку
— Кому потрібна вода?
— Чи можуть жити без води рослини, тварини, людина?
— Чому вода дорожча за золото?
— Які прислів’я про воду ви запам’ятали?
— Як ви зберігаєте воду вдома?
- Правила економного використання води
• Під час полоскання рота — закривати кран, поки чистиш зуби, і користуватися склянкою.
• Замінити прийом ванни душем.
• Приймаючи душ, намагатися, щоб вода не витрачалася марно.
• Мити посуд не під поточним струменем, а в раковині, закривши зливний отвір пробкою.
• Прати білизну при повному завантаженні машини.
• За допомогою батьків полагодити всі крани, що підтікають.
• На дачі поставити бочку для дощової води.
Немає коментарів:
Дописати коментар