пʼятниця, 7 жовтня 2016 р.

Природознавство 1 клас Тема. Значення природи для життя людини

Тема. Значення природи для життя людини
Мета: розкрити значення природи в житті людини; розширювати  світогляд,  збагачувати  словниковий  запас учнів; формувати дбайливе ставлення до навколишнього світу, вміння бачити красу природи; вміння порівнювати, робити висновки; виховувати спостережливість.
ХІД УРОКУ
I.  Організаційний момент
II.  Повідомлення теми і мети уроку
— Які предмети називаються природними, а які — рукотворними? Наведіть приклади.
—  Чи  залежить  життя  людини  від  природи?  Що  дає  природа  людині?
— На ці питання ми дамо відповідь на сьогоднішньому уроці.
III.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.  Бесіда про значення природи для людини
— Нас оточує безліч різних предметів і речей. Більшість із них людина виготовила з природних матеріалів.
— Давайте згадаємо, як деякі предмети прийшли до нас.
— Чим, наприклад, була булочка на початку свого шляху? (Зерном)
— Хто допоміг зернятку стати булочкою? (Людина)
— Могло б зернятко вирости без допомоги природи?
—  Чим  був  альбом  і  звідки  він  прийшов  до  нас?  (Був  деревом,  прийшов з лісу.)
— Хто допоміг йому стати альбомом? Що допомогло дереву вирости?
—  Завдяки  кому  і  чому  ми  маємо  всі  ці  і  багато  інших  предметів? (Завдяки людині і природі, завдяки природним багатствам.)
— Природа створює всі умови, щоб людина могла жити.
— Чи можна тварин і рослини назвати природними багатствами?
— Я вам показуватиму предмет, а ви спробуйте визначити багатство природи, яке брало участь у виготовленні цього предмета.
Предмети:  вовняні  нитки,  макарони,  йогурт,  ножиці,  крейда, масло, дошка для різання хліба, олівець.
— Відгадайте загадку.
Навесні веселить,
Влітку холодить,
Грибами, ягодами обдаровує,
Восени засинає,
Навесні знову оживає. (Ліс)
— Яким є значення лісу для людини?
Орієнтовні відповіді:
• Ліс — це зелене вбрання нашої Землі. Ми милуємося красою лісу.
• Там, де ліс, завжди чисте повітря.
• Ліс — це комора, що щедро віддає свої дари: горіхи, гриби, ягоди.
Висновок. Природа  дає  людині  тепло,  світло,  повітря,  воду  та  їжу. Люди виготовляють з природних матеріалів предмети вжитку. А ще ми милуємося красою природи. Природа вчить нас бути добрими.
2.  Фізкультхвилинка
IV.  Узагальнення й систематизація отриманих знань
1.  Робота за підручником (с. 26–27)
— Розгляньте уважно малюнок на с. 26.
— Що дає природа людині? Складіть речення.
- Робота  в  парах
—  Розкажіть  своєму  сусідові  по  парті,  що  вам  найбільше  подобається в природі. Де ви любите відпочивати на природі? Якими дарами природи ви користуєтеся?
—  Поясніть,  як  ви  розумієте  народну  мудрість:  «Хто  полю  годить, тому жито родить».
— Якій людині природа дає найбільше дарунків?
— Розгляньте малюнок на с. 27.
— Що ви бачите на малюнку? Складіть речення.
—  Розкажіть,  як  природа  вчить  людей  бути  добрими.  Наведіть власні приклади.
Висновок. Природа — це Сонце, вода, повітря, Земля, рослини, тварини. Людина тісно пов’язана з природою і сама є її частиною. Житло, їжу та всі предмети вжитку можна отримати тільки з природних матеріалів.
2.  Гра «Доповни речення»
Природу необхідно берегти, тому що...
V.  Підсумок уроку
— Що таке природа?
— Що дає природа людині?
— Природа нашої планети дарує нам життя. Бережіть природу!


- Гра  «Можна  —  не  можна»
—  Діти,  уявіть,  що  ви  опинилися  в  лісі.  Пригадаймо,  як  слід  там поводитися  і  чого  не  можна  робити.  Я  називаю  дію,  а  ви  плескайте в долоні, якщо це можна робити, і мовчіть, якщо — ні.
Можна:
• саджати квіти, рослини;
• охороняти рідкісні рослини;
• обгороджувати мурашники;
• милуватися красою природи;
• підгодовувати птахів;
• прибирати місце відпочинку.
Не можна:
• ламати гілки дерев;
• рвати багато квітів;
• збивати гриби ногами;
• ловити метеликів;
• ловити жаб;
• руйнувати павутиння.

Немає коментарів:

Дописати коментар