Тема. Значення природи для життя людини
Мета: розкрити значення природи в житті людини; розширювати світогляд, збагачувати словниковий запас учнів; формувати дбайливе ставлення до навколишнього світу, вміння бачити красу природи; вміння порівнювати, робити висновки; виховувати спостережливість.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Які предмети називаються природними, а які — рукотворними? Наведіть приклади.
— Чи залежить життя людини від природи? Що дає природа людині?
— На ці питання ми дамо відповідь на сьогоднішньому уроці.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Бесіда про значення природи для людини
— Нас оточує безліч різних предметів і речей. Більшість із них людина виготовила з природних матеріалів.
— Давайте згадаємо, як деякі предмети прийшли до нас.
— Чим, наприклад, була булочка на початку свого шляху? (Зерном)
— Хто допоміг зернятку стати булочкою? (Людина)
— Могло б зернятко вирости без допомоги природи?
— Чим був альбом і звідки він прийшов до нас? (Був деревом, прийшов з лісу.)
— Хто допоміг йому стати альбомом? Що допомогло дереву вирости?
— Завдяки кому і чому ми маємо всі ці і багато інших предметів? (Завдяки людині і природі, завдяки природним багатствам.)
— Природа створює всі умови, щоб людина могла жити.
— Чи можна тварин і рослини назвати природними багатствами?
— Я вам показуватиму предмет, а ви спробуйте визначити багатство природи, яке брало участь у виготовленні цього предмета.
Предмети: вовняні нитки, макарони, йогурт, ножиці, крейда, масло, дошка для різання хліба, олівець.
— Відгадайте загадку.
• Навесні веселить,
Влітку холодить,
Грибами, ягодами обдаровує,
Восени засинає,
Навесні знову оживає. (Ліс)
— Яким є значення лісу для людини?
Орієнтовні відповіді:
• Ліс — це зелене вбрання нашої Землі. Ми милуємося красою лісу.
• Там, де ліс, завжди чисте повітря.
• Ліс — це комора, що щедро віддає свої дари: горіхи, гриби, ягоди.
Висновок. Природа дає людині тепло, світло, повітря, воду та їжу. Люди виготовляють з природних матеріалів предмети вжитку. А ще ми милуємося красою природи. Природа вчить нас бути добрими.
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота за підручником (с. 26–27)
— Розгляньте уважно малюнок на с. 26.
— Що дає природа людині? Складіть речення.
- Робота в парах
— Розкажіть своєму сусідові по парті, що вам найбільше подобається в природі. Де ви любите відпочивати на природі? Якими дарами природи ви користуєтеся?
— Поясніть, як ви розумієте народну мудрість: «Хто полю годить, тому жито родить».
— Якій людині природа дає найбільше дарунків?
— Розгляньте малюнок на с. 27.
— Що ви бачите на малюнку? Складіть речення.
— Розкажіть, як природа вчить людей бути добрими. Наведіть власні приклади.
Висновок. Природа — це Сонце, вода, повітря, Земля, рослини, тварини. Людина тісно пов’язана з природою і сама є її частиною. Житло, їжу та всі предмети вжитку можна отримати тільки з природних матеріалів.
2. Гра «Доповни речення»
Природу необхідно берегти, тому що...
V. Підсумок уроку
— Що таке природа?
— Що дає природа людині?
— Природа нашої планети дарує нам життя. Бережіть природу!
- Гра «Можна — не можна»
— Діти, уявіть, що ви опинилися в лісі. Пригадаймо, як слід там поводитися і чого не можна робити. Я називаю дію, а ви плескайте в долоні, якщо це можна робити, і мовчіть, якщо — ні.
Можна:
• саджати квіти, рослини;
• охороняти рідкісні рослини;
• обгороджувати мурашники;
• милуватися красою природи;
• підгодовувати птахів;
• прибирати місце відпочинку.
Не можна:
• ламати гілки дерев;
• рвати багато квітів;
• збивати гриби ногами;
• ловити метеликів;
• ловити жаб;
• руйнувати павутиння.
Немає коментарів:
Дописати коментар