Тема. Дикорослі та культурні рослини
Мета: ознайомити учнів з видами культурних рослин та їх значенням для людини; учити групувати зображення дикорослих і культурних рослин, пояснюючи сутність групування, наводити приклади кожної групи; розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати дружелюбність, толерантність.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Спробуйте згрупувати рослини по групах: дерева, кущі і трави. (Рослини: береза, ялина, бузок, калина, айстра, мати-й-мачуха)
Висновок. Рослини розподіляються на дерева, кущі і трави.
— Чим відрізняються кущі, дерева і трави між собою?
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чим ще відрізняються рослини.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Бесіда
— Чим схожі і чим відрізняються ялина і яблуня? (Спільне — це дерева. Відмінності — ялина росте в лісі, яблуня в саду і за нею доглядає людина. Обидва дерева приносять користь людям.)
— Чим схожі і чим відрізняються аґрус і ялівець? (Спільне — це кущі. Відмінність — аґрус росте в саду і за ним доглядає людина. Ялівець росте в лісі.)
— Чим схожі мати-й-мачуха і помідор? (Спільне — це трав’янисті рослини. Відмінності — помідори ростуть у городі і за ними доглядає людина, збирає урожай. Мати-й-мачуха росте всюди.)
— На які групи можна розподілити всі рослини?
— Перша група — це рослини, які вирощує людина. Їх називають культурними рослинами. Друга група — це рослини, які ніхто не саджає. Вони ростуть самі по собі. І їх можна зустріти скрізь: і в лісі, і на лузі, і біля водойми. Ці рослини називають дикорослими.
— На дошці зображення двох груп рослин: дикорослих і культурних.
— На які ж дві групи розподілені всі рослини? (На культурні і дикорослі)
— Що таке культурні рослини? (Це рослини, які посадила, виростила людина. Вона доглядає за ними, збирає врожай.)
— Що таке дикорослі рослини? (Це рослини, які ростуть у природі самостійно, «дико», люди їх не вирощують.)
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота за підручником (с. 49–50)
— Пригадайте, які рослини ростуть у природі самі по собі, а які вирощують люди.
- Читання статті підручника вчителем
— Що таке дикорослі рослини?
— Де ростуть культурні рослини?
— Розгляньте фото. Назвіть зображені рослини. Дикорослі рослини накрийте зеленими кружечками, а культурні — червоними.
— Назвіть дикорослі рослини.
— Назвіть культурні рослини.
- Робота в парах
— Розкажіть одне одному, які культурні рослини вирощують ваші родини на присадибній чи дачній ділянці.
— Розгляньте фото на с. 50.
— Що на них зображено?
— У кожному ряді продовжте перелік, початий художником.
2. Робота над загадками
• Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква)
• За хатиною в садочку у зеленому віночку
Та в червоних намистах стоїть дівка молода.
І збігаються всі діти, щоб на неї поглядіти:
За намисто кожен — смик! Та й укине на язик. (Калина)
— До якої групи належать рослини, про які йдеться в загадках?
V. Підсумок уроку
— На які дві групи розподілені всі рослини?
— Які рослини називають культурними? Де їх вирощують?
— Для чого людина вирощує культурні рослини?
— Яку культурну рослину тобі хотілося б вирощувати?
— Що таке дикорослі рослини?
Немає коментарів:
Дописати коментар