Тема. Кімнатні рослини
Мета: ознайомити учнів з різноманітністю кімнатних рослин; розвивати мислення; розширювати світогляд учнів; виховувати естетичні почуття.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
- Читання вірша вчителем
КІМНАТНІ КВІТИ
Кімнатні квіти я люблю,
То пещу їх, то поливаю,
То з ними тихо говорю,
То їм пісні на сон співаю.
Вони всміхаються мені —
Вони — живі, красиві…
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із кімнатними рослинами.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Бесіда про кімнатні рослини
— Що у нас на підвіконні росте, дихає і живиться? (Кімнатні рослини)
— Назвіть відомі вам кімнатні рослини.
— Як ви думаєте, чи не малий горщик для нашої герані?
— А може бути, якщо її більше поливати, то і не потрібно міняти горщик, нехай живе в маленькому?
— А можна поставити герань на тумбочку в темний кут?
— Отже, які умови потрібні для життя рослин? (Тепло, світло, вода, земля, повітря)
— Чому все це необхідно кімнатним рослинам? (Вони дихають, живляться, ростуть.)
— До якої природи відносяться кімнатні рослини? (До живої природи)
2. Ознайомлення з кімнатними рослинами (кактусом, бегонією, фіалкою, сансев’єрою)
Учитель називає рослину, пропонує роздивитися її зовнішній вигляд — будову стебла, форму й забарвлення листя, квітів, розповідає, як доглядати, куди поставити, щоб рослина добре росла.
— Який колір листя? (Світло-темно-зелений)
— Які листочки? (Гладенькі, пухнасті, блискучі)
— Чи є гілочки? Які вони? (Короткі, довгі)
- Методичний коментар
Називаючи наукові назви рослин, доцільно розповісти про те, що одну й ту саму рослину називають по-різному, наприклад, алое — столітник, аспідістра — дружна сімейка, бальзамін — вогник тощо.
Спеціально заучувати з дітьми назви кімнатних рослин не потрібно. Але під час спостережень або догляду за рослиною завжди правильно називайте її. Таким чином діти зможуть запам’ятати найскладніші назви.
На уроці можна виготовити таблички з написами назв кімнатних квітів і повісити на гілочки розглянутих рослин.
— Зазвичай, народні назви дуже влучні. Наприклад, аспідістру називають «дружною сімейкою», тому що її листя з’являється і росте одночасно, рослина швидко розвивається. Бальзамін називають «вогником» за яскравий колір квітів.
3. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота за підручником (с. 51)
1) Ознайомлення з назвами кімнатних рослин.
— Кімнатні рослини прикрашають житло людини, роблять його затишним.
— Розгляньте на фото кімнатні рослини. Які рослини є у класній кімнаті? Які рослини ростуть у вас удома?
2) Розпізнавання кімнатних рослин.
— Батьківщина кімнатних рослин — теплі країни. Там вони живуть у природі.
— Розгляньте на фото фрагменти кімнатних рослин. Упізнайте рослини за фрагментами, користуючись верхніми фотографіями.
2. Гра «Що на що схоже?»
• Кактус схожий на...?
• На що схожі листочки алое, бегонії?
3. Ліплення з пластиліну кактуса, на якому «зацвіла» квітка
V. Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Які назви кімнатних рослин ви запам’ятали?
— Яку користь приносять кімнатні рослини?
Гра «Розшифруй назву»
А І
Т У Л К
К К Ф А
С А
(Кактус) (Фіалка)
І Я
Е Г
Б О
Н
(Бегонія)
Немає коментарів:
Дописати коментар