понеділок, 17 жовтня 2016 р.

Природознавство 1 клас Тема. Яку будову має рослина

Тема. Яку будову має рослина
Мета: ознайомити  дітей  з  будовою  рослин,  з’ясувати значущість  кожного  органа  рослини;  розвивати  мовлення,  мислення;  виховувати  дбайливе  ставлення  до природи.
ХІД УРОКУ
I.  Організаційний момент
II.  Повідомлення теми і мети уроку
- Робота  над  загадками
На дошці з’являються картинки-відгадки.
Навесні цвітуть, мов свічі,
Заглядають сонцю у вічі,
А під осінь ті свічки
Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан)
Я на сонце дуже схожа —
Золотиста, ніжна, гожа.
Рано-вранці розквітаю.
Відгадати вам неважко,
Що за квітка я?.. (Ромашка).
На кущах росте низенько
Оця ягідка кисленька.
Рвеш, так не подряпай ручки,
Бо на тих кущах колючки. (Аґрус)
— Яку загальну назву можна дати всім цим відгадкам? (Рослини)
— Назвіть рослини, які ви знаєте.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, яку будову мають рослини.
III.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.  Робота за підручником (с. 44)
—  Висока  тополя  і  низенька  фіалка,  розлогий  дуб  і  блакитні  дзвоники — усе це рослини. Вони різні, проте складаються з однакових частин: корінь, стебло, листки, квітки, плоди. Ці частини називають органами рослини.
— Розгляньте малюнок на с. 44.
—  Знайдіть  на  малюнку  органи  рослини:  корінь,  стебло,  листки, квітки, плоди.
2.  Повідомлення вчителя з елементами бесіди
— Рослини — це жива чи нежива природа?
—  Доведіть,  що  це  жива  природа.  (Дихають,  ростуть,  розмножуються, живляться, помирають)
—  Що  потрібно  рослині  для  життя?  (Світло,  тепло,  вода,  поживні речовини, повітря)
— Що дає світло і тепло? (Сонце)
— Звідки рослини беруть воду? (З ґрунту)
— Кожен орган рослини виконує певну роботу.
— Давайте разом поміркуємо, навіщо рослині корені? (Корінь закріплює рослину в ґрунті, міцно утримує її.)
— Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку.)
— Для чого потрібне листя? (Ловлять сонячне проміннячко, листям рослина дихає.)
— Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди.)
— Якщо у рослин є квітка, то їх називають квітковими.
— Як ви думаєте, чи зможе рослина жити без якого-небудь органа?
Висновок. Усі органи рослини важливі. Це єдиний організм.
3.  Фізкультхвилинка
IV.  Узагальнення й систематизація отриманих знань
- Робота  за  малюнками
— Які рослини тут намальовані? (Помідор, морква. У помідора немає коренів, у моркви — листя.)
— Намалюйте частини рослин, яких бракує.
— Які частини рослин ви домалювали?
— Назвіть намальовані частини томату. Скільки їх? (5)
— Розкажіть, що ви знаєте про ці рослини.
— Листя яких рослин людина використовує в їжу?
— Рослини виглядають по-різному. Але всі вони мають корінь, стебло, листок, квітку, плід і насіння.
V.  Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Які рослини вам відомі?
— Що спільне у будові рослин?
— Для чого рослині корінь, стебло, листя?
— Які рослини називаються квітковими?
— Для чого потрібна квітка?

Немає коментарів:

Дописати коментар