Тема. Спостереження і досліди
Мета: навчати учнів проводити досліди і спостереження; розкрити поняття «дослід», «спостереження»; пояснити відмінність між спостереженням і дослідом як різними способами отримання відповідей на запитання про навколишній світ; навчати проводити спостереження та досліди з метою визначення ознак предметів за допомогою органів чуття; розвивати практичні навички, спостережливість; виховувати пізнавальний інтерес.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Чи доводилося вам спостерігати за природою?
— Що цікавого вам запам’яталося?
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що для вивчення природи потрібно вміти спостерігати та проводити досліди.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 10–11)
— Розгляньте фото на с. 10 угорі. Розкажіть, що на них зображено.
— Чи доводилося вам спостерігати, бачити таке у природі?
— Уміння спостерігати важливе для кожного природодослідника.
— Перевірте, чи вмієте ви спостерігати. Розгляньте малюнки на с. 10 унизу.
— Порівняйте їх. Знайдіть відмінності між малюнками. Скільки відмінностей ви помітили? (7)
— Розгляньте малюнки на с. 11. Що на них зображено? Де ви бачили такі прилади?
— Для спостережень часто використовують різноманітні прилади.
— Назвіть зображені прилади. Для чого їх використовують? Складіть речення.
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Ознайомлення з правилами проведення досліду
— Природу досліджують за допомогою дослідів.
Зараз ми проведемо досліди, за допомогою яких спробуємо на дотик, із заплющеними очима визначити предмети.
Під час проведення досліду слід дотримуватися певних правил:
1) Роботу можна проводити стоячи, але розмовляти одне з одним тихо, щоб не заважати іншим.
2) Дослід проводити по черзі: під час першого досліду один експериментує, а інший спостерігає; під час другого досліду учні міняються ролями.
3) Після виконання завдання учні мовчки беруться за руки і піднімають їх угору, показуючи цим, що робота завершена. За дозволом учителя вони підходять до столу і проводять заміну «лабораторного устаткування».
2. Робота за підручником (с. 11)
1) Виконання досліду.
— Налийте у склянку воду.
— Якого кольору вода?
— Додайте фарбу для малювання.
— Що сталося з водою? Якого кольору стала вода?
— Вода набула кольору фарби.
— Вкиньте таблетки активованого вугілля.
— Що ви бачите? Як змінилося забарвлення води?
— Забарвлення води стало світлішим.
2) Робота в групах.
— Поміркуйте, що досліджують за допомогою космічних супутників.
— Чим дослід відрізняється від спостереження? (Спостереження відбувається з відстані, без особистого контакту. А дослід ми проводимо самі.)
V. Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Наведіть приклади своїх спостережень і дослідів, які ви спостерігали або проводили з батьками.
— Що використовують для спостережень? Наведіть приклади. (Різноманітні прилади: термометр, ваги, годинник, лінійка, бінокль тощо)
— Які досліди проводили на уроці?
— Для чого проводять спостереження і досліди? (Для дослідження природи)
Немає коментарів:
Дописати коментар