Тема. Практична робота. Будова рослини
Мета: дослідити будову рослини; вчити називати частини квіткової рослини; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— З яких частин складаються рослини?
— Сьогодні ми розглянемо кілька живих рослин і порівняємо органи цих рослин.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 45).
Учитель читає статтю підручника (с. 45).
— Чи однаковий вигляд мають органи у різних рослин?
— Чи однаково називаються органи у різних рослин?
— Як треба починати розглядати і називати органи рослини?
- Робота у парах
На кожній парті — розрізана на частини рослина. Це можуть бути трав’янисті невисокі рослини, що часто зустрічаються у певній місцевості.
— Розгляньте окремі частини рослини. Назвіть їх один одному.
— Покажіть корінь, стебло, листя, квітку. (Діти беруть до рук кожну частину рослини і показують учителеві.)
— Складіть їх у такій послідовності, щоб вийшла ціла рослина.
— Розгляньте кілька живих рослин. Назвіть їх органи.
— Порівняйте органи цих рослин. Чим вони схожі і чим відрізняються?
- Робота у зошиті
— У зошиті намалюйте рослину з коренем, стеблом, листками, квіткою.
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
- Робота за малюнками із зображенням яблуні, чорної смородини, помідора
— Розгляньте малюнок яблуні.
— Які частини яблуні зображено? (Яблуко, листя, квіти, корінь, стовбур)
— Який це кущ? (Чорна смородина)
— Назвіть частини цієї рослини. (Ягоди, листя, квіти, корені, стебла)
— Які частини є у помідора? (Помідор, листя, квіти, стебло, корінь)
— Як назвати одним словом: яблуко, ягоди смородини, помідор? (Це плоди)
— Де утворюються плоди? (Плоди утворюються на місці квіток.)
Учитель розрізає яблуко, помідор, ягоду смородини.
— Що знаходиться всередині кожного плоду? (Усередині завжди є насіння.)
— Що ж спільного у всіх рослин? (В усіх рослин є корінь, стебло, листя, квітки, плоди і насіння.)
Висновок. Усі рослини мають однакову будову:
• корінь;
• стебло;
• листок;
• квітка;
• плід з насінням.
V. Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Які частини рослин ви дослідили?
— Де утворюються плоди?
— Де заховалося насіння у кавуна, кульбаби, суниці та черешні?
— Яка у вас улюблена рослина? Назвіть усі її частини.
- Робота над загадками
•
Цвіте синьо, лист зелений,
Квітник прикрашає,
Хоч мороз усе побив —
Його не займає. (Барвінок)
•
Стоїть, колихається,
Головою величається,
А торкнеш — кусається. (Будяк)
•
Довгий зелений, добрий солоний,
Добрий і сирий, хто він такий? (Огірок)
•
І печуть мене, і варять мене,
І їдять, і хвалять, бо я добра. (Картопля)
•
Сидить баба на грядках,
Вся закутана в хустках. (Капуста)
•
Сидить Марушка в семи кожушках,
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)
• Заглядає у віконечко
Зрощене з зерняток сонечко. (Соняшник)
•
Росту при дорозі, всім допомагаю.
Лікую тих, хто опіки має. (Подорожник)
•
Сам червоний, сахаристий,
Жупан зелений, оксамитний.(Кавун)
•
Червона, солодка, запашна,
Росте низько, до землі близько. (Полуниця.)
• Що то за голова, що лише зуби й борода? (Голова часнику)
• Без рук, без ніг, а вилізе на пліт. (Гарбуз)
• Дівка в коморі, а коса надворі. (Морква)
• Зубів немає, а кусає. (Кропива)
• Влітку в шубі, узимку — у шапці. (Дерево)
• На дереві я родився в кожусі, кожух розірвався, і я на землю впав. (Каштан)
• Ноги на полі, середина надворі, голова на столі. (Корінь, стебло, насіння)
• Мене любить кожна юшка, називаюся… (петрушка).
• Є рослина в нас така, що від неї кінь скака. (Овес)
Немає коментарів:
Дописати коментар