Тема. Природні та рукотворні тіла
Мета: дати учням загальну класифікацію об’єктів навколишнього світу, формуючи цілісне уявлення про нього; вчити наводити приклади об’єктів живої та неживої природи; об’єктів, створених руками людини; закріпити навички групування об’єктів неживої і живої природи та рукотворних об’єктів за суттєвими ознаками; виховувати дбайливе ставлення до природи та речей, створених людиною.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
- Гра «Я знаю три назви…»
Учитель кидає м’яч учням і пропонує назвати представників «живої» природи.
Наприклад:
• хвойні дерева;
• звірі;
• квіти тощо.
— Окрім рослин, тварин, грибів, нас оточує безліч інших предметів. Сьогодні на уроці ми навчимося розбиратися в цьому різноманітті.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Розповідь учителя про природні і рукотворні тіла
— Що нас оточує у класі?
— Що нас оточує у шкільному дворі?
— Як ви вважаєте, на які дві групи можна розподілити предмети, що оточують нас? (Відповіді учнів.)
— Отже, нас оточує світ природи (сонце, вода, ґрунт, рослини, тварини), який не створений руками людини, і вироби (будинки, одяг, машини), які зроблені людиною (схема — на дошці).
2. Робота за підручником (с. 12)
— Розгляньте малюнки вгорі. Назвіть зображені тіла.
— Що спільного у всіх предметів на другому малюнку? (Їх зробила людина.)
— Які предмети на першому малюнку зробила людина?
— Розгляньте малюнки внизу.
— На якому з них зображено тіла живої природи?
— Що зображено на іншому малюнку?
— Людина виростила багатий урожай соняшника. Соняшник — це тіло природи чи виріб людини? (Соняшник — частина живої природи.)
— Оберіть правильну відповідь.
Який виріб колись був частиною живої природи?
а) Цегляний будинок;
б) лляний рушник;
в) глиняний кухоль;
г) сталевий ніж.
(Лляний рушник спочатку був рослиною.)
Висновок. Усе, що людина зробила власноруч, називають рукотворними тілами.
— Протягом усієї історії людства руками і розумом людей була створена величезна кількість різноманітних речей, будівель, машин і механізмів: штучний супутник Землі, комп’ютер, телефон...
— Продовжте цей перелік.
3. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Продовження роботи за підручником (с. 13)
— Розгляньте малюнки вгорі. Знайдіть зайве у кожному ряді малюнків. Поясніть свій вибір.
— Розгляньте фото внизу. Що між ними спільного? Чим вони відрізняються? Придумайте свою пару.
2. Розв’язування логічних завдань «Що “зайве”? Чому?»
• Вітер, річка, білка, веселка, дощ.
• Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.
3. Гра «Що зроблено людиною?»
1 хмара
2 космічний корабель
3 стіл
4 трава
5 горобець
6 Сонце
V. Підсумок уроку
— На які дві групи можна розподілити предмети, що оточують нас?
— Що таке природні об’єкти?
— Що таке рукотворні тіла?
— Наведіть приклади природних об’єктів.
— Наведіть приклади рукотворних об’єктів.
— Як треба ставитися до речей, створених людиною?
Немає коментарів:
Дописати коментар